تجلیل فستیوال برلین از فیلم های رنگی، تکنولوژی ای که 100 ساله شد

به گزارش صنایع 90، به گزارش خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، فستیوال فیلم بین المللی برلین سالگرد صد سالگی فیلمبرداری رنگی را با نگاهی به گذشته و روزهای پرافتخار تکنی کالِر جشن می گیرد. شصت و پنجمین مراسم برلیناله حدود سی فیلم کلاسیک تکنی کالر از جمله بر باد رفته، آواز در باران و جادوگر آز را به نمایش خواهد گذاشت.

تجلیل فستیوال برلین از فیلم های رنگی، تکنولوژی ای که 100 ساله شد

با قیمت تور سفر به آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

این نگاه به گذشته از دوره طلوع تکنی کالر در سال 1915 و زمانی شروع می گردد که مخترعان آن یعنی هربرت تی کالموس، دنیل کامستاک و دبلیو برتن وسکات برای اولین پروسه دو رنگی را خلق و پروسه فیلمسازی را انقلابی کردند. بعد هم حضار به سال 1953 و زمانی سیر می نمایند که معرفی نگاتیو های رنگی، تبدیل به شروعی برای خاتمه تکنی کالر شدند.

دیتر کاسلیک مدیر برلیناله گفت: آسمان های قرمز مشتعل بر باد رفته یا رنگ جذب نماینده زرد بارانی های فیلم آواز در باران در آن روزها شور و شعف خاصی می بخشیدند. پروسه تکنی کالر با گرایش های فرهنگی و مالی ادغام شد تا آثار بزرگ سینمایی را به وجود بیاورد که تا همین امروز هم بینندگان را هیجان زده می نمایند.

از دیگر آثار جالبی که طی این نگاه به گذشته نمایش داده می شوند می توان به کلاسیک هایی مانند دوئل زیر خورشید محصول سال 1946 ساخته کینگ ویدور، او روبانی زرد می انداخت ساخت سال 1949 به کارگردانی جان فورد، سه تفنگدار جرج سیدنی محصول سال 1948 و فیلم حماسی صحرایی ریچارد بولسلاوسکی یعنی باغچه الله ساخت سال 1936 اشاره نمود.

مراسم های برگزار شده در دویچ سینماتک شهر برلین نیز تکمیل نماینده برنامه های برلیناله خواهند بود. مراسم نگاه به گذشته ویژه برلیناله در ادامه یک تور بزرگ برگزار می نماید که در ماه آوریل به موزه هنرهای مدرن نیویورک و در تابستان سال آینده به موزه فیلم اتریش در وین سفر می نماید.

ناشران آلمانی یعنی برتز+فیشر نیز یک کتاب مخصوص چاپ می نمایند تا با مراسم نگاه به گذشته همراهی کند. این اولین باری خواهد بود که گذشته و پستی و بلندی های تکنی کالر در این فرمت خاص به زبان آلمانی منتشر می گردد.

مراسم شصت و پنجمین فستیوال فیلم بین المللی برلین از روز پنجم ماه فوریه سال 2015 شروع می گردد و تا ده روز بعد یعنی روز پانزدهم فوریه نیز ادامه خواهد داشت. دارن آرونفسکی کارگردان فیلم قوی سیاه مسئولیت راهنمایی هیات داوران این فستیوال را بر عهده دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 822

به "تجلیل فستیوال برلین از فیلم های رنگی، تکنولوژی ای که 100 ساله شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجلیل فستیوال برلین از فیلم های رنگی، تکنولوژی ای که 100 ساله شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید