بهسازی زمین گلف مجموعه انقلاب پس از 60 سال

به گزارش صنایع 90، دبیر فدراسیون گلف می گوید اگر زمین گلف مجموعه انقلاب به فدراسیون واگذار گردد، این زمین پس از 60 سال بهسازی می گردد.

بهسازی زمین گلف مجموعه انقلاب پس از 60 سال

مهرداد جمشیدی دبیر فدراسیون گلف در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد مسابقات یک روزه آزاد کشوری گلف گرامیداشت آزادسازی خرمشهر گفت: مسابقاتی که برگزار گردید مسابقات یک روزه گلف در فضای باز (نزدیک به 400 هزار متر مربع) باحضور 90 نفر از 14 استان بود. در این دوره از مسابقات سعی کردیم که نکات بهداشتی و پروتکل ها را رعایت کنیم.

او ادامه داد: باید بگویم که در قوانین گلف رعایت فاصله اجتماعی انجام می گردد چرا که طبق قانون های موجود در این رشته باید فاصله دو متری از بازیکن هنگام ضربه زدن رعایت گردد؛ بنابراین فاصله گذاری اجتماعی خود به خود در این رشته رعایت می گردد. در مورد سایر نکات بهداشتی تفکراتی هم شده و ما مواد ضدعفونی، ماسک و ... را در اختیار بازیکنان گذاشتیم. باید گفت که گلف در فضای باز اجرا می گردد و بازیکنان با فاصله گذاری بازی را انجام می دهند. بعلاوه از ستاد کرونا مجوز های لازم را برای برگزاری این مسابقات دریافت کردیم.

دبیر فدراسیون گلف گفت: در رشته مینی گلف و گلف مسابقات در فضای باز اجرا شده و طبق قوانین این رشته فاصله گذاری به خوبی رعایت می گردد. محدودیت هایی که باعث نشستن افراد جامعه در خانه می گردد قطعا عوارضی را دارد چرا که انسان موجود اجتماعی است و این موضوع می تواند مسائل روحی ایجاد کند. در رشته گلف و در دوران کرونا سعی کردیم چراغ این رشته را روشن نگه داریم و مسابقات خود را جلو ببریم. در تقویم اجرایی سال جاری مسابقات زیادی قرار بود اجرا گردد اما به علت کرونا دست ما کمی بسته شد. فدراسیون برنامه کوتاه مدت و بلند مدت دارد اما کرونا دست ما را کمی بسته و امیدوارم سال جاری کرونا تمام گردد.

جمشیدی در پاسخ به اینکه چند اعزام بین المللی در رشته گلف در سال های آینده خواهیم داشت؟ گفت: مسابقات بین المللی در سال های گذشته به علت شیوع کرونا لغو شد و سال جاری هم ایمیل هایی از فدراسیون آسیایی و جهانی دریافت کردیم که مسابقات معوق شده و به سال 2022 موکول شده است. امیدواریم پیروز شویم اردوهای تیم ملی را برگزار کنیم تا در مسابقات 2022 قدرتمند در صحنه های جهانی حاضر شویم.

او ادامه داد: هم در بخش آقایان و هم بانوان اعزام هایی خواهیم داشت. در بحث استعدادیابی هم کارهایی اجرا شده و می خواsjیم اردوهایی برگزار کنیم که کرونا اجازه نداد. در فکر هستیم با شرایطی خاص اردو های تیم ملی سال جاری برگزار شوند.

جمشیدی در پاسخ به اینکه آیا ایران می تواند میزبان مسابقات بین المللی باشد یا خیر؟ پاسخ داد: ابتدا درخصوص زمین گلف مجموعه ورزشی انقلاب باید بگویم که قرار است در آینده خبر های خوبی در باره این زمین بشنویم چرا که در آینده این زمین با دستور وزارت ورزش به فدراسیون داده می گردد و ما باید آن را بهسازی کنیم. بهسازی 40 هکتار زمین هزینه بالایی دارد و باکمک بخش خصوص درنظر داریم پس از 60 سال این زمین را احیا کنیم. زمین گلف انقلاب برای ایران یک سرمایه است چرا که همین یک زمین استاندارد چمن در ایران را داریم و باید آن را بهسازی نموده و آنرا حفظ کنیم. اگر زمین در اختیار فدراسیون قرار بگیرد پس از بهسازی می توانیم قابلیت میزبانی مسابقات آسیایی را داشته باشیم.

سیدجلال عرفانیان رئیس هیات استان تهران هم در مصاحبه با خبرنگاران در مورد زمین های گلف تهران گفت: زمین اصلی ما در مجموعه انقلاب است اما سعی شده فضای زمین های گلف را از شمال تهران به جنوب تهران انتقال دهیم.

او در پاسخ به اینکه چه راهکاری هایی می توان داشت تا افراد بیشتری به این رشته علاقه مند شوند؟ گفت: در استان تهران سعی شد به محلات تهران ورود پیدا کنیم. در این زمینه برای نمایندگان گلف در محلات حکم صادر شده تا بتوانیم استعداد ها را از محلات پیدا کنیم. در آغاز باید گفت که بالای 3 هزار جذب قطعا در تهران خواهیم داشت. یکی از تفکرات ما این بوده که در استان تهران این رشته را همگانی کنیم و بعد مسابقات را برگزار کنیم.

رئیس هیات استان تهران ادامه داد: می خواهیم گلف را از فضای بالای شهر خارج کنیم و در تمام تهران توسعه دهیم. اینکه گفته می گردد گلف برای پولدارها هاست درست نیست چرا که اکنون این رشته رایگان آموزش داده می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1742

به "بهسازی زمین گلف مجموعه انقلاب پس از 60 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهسازی زمین گلف مجموعه انقلاب پس از 60 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید