باید سهم خود را از بازارهای جهانی پس بگیریم

به گزارش صنایع 90، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با توجه به ظرفیت های بسیار بالای صنایع دستی ایران باید بتوانیم با استفاده از ابزاری به نام آینده پژوهی سهم خود را از بازارهای جهانی پس بگیریم.

باید سهم خود را از بازارهای جهانی پس بگیریم

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، پویا محمودیان معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امروز دوشنبه 17 دی97 در نخستین نشست هم اندیشی آینده پژوهی در صنایع دستی که در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی و با حضور رئیس انجمن آینده نگری و تعدادی از فعالان برتر صنایع دستی برگزار گردید، گفت: همه ما اینجا جمع شده ایم تا بتوانیم راه کاری برای ارتقای هرچه بهتر صنایع دستی کشورمان پیدا کنیم، در این میان با توجه به ظرفیتی با عنوان آینده پژوهی می توانیم با شناخت بازارهای جهانی و استفاده از سیستم و دانش روز به ارتقای صندلی صنایع دستی یاری کنیم.

او اضافه نمود: بازاری که در حال فعالیت در آن هستیم بازاری کاملا رقابتی است و با استفاده از مبانی سیستمی و دانش روز جهان و استفاده از ظرفیتی به عنوان آینده پژوهی می توانیم به فعالیت خود به شکل بهتری ادامه دهیم.

محمودیان گفت: این نشست اولین نشستی است که با افراد موفق در حوزه کسب و کارهای صنایع دستی برگزار می گردد و بعد از این بر اساس نقشه راهی که تدوین می گردد، برنامه های خوبی را با معرفی آینده پژوهی دنبال کنیم و بتوانیم در آینده ای نزدیک همایش بزرگ آینده پژوهی در صنایع دستی را برگزار کنیم.

معاون صنایع دستی کشور توضیح داد: ظرفیت های ایران در حوزه صنایع دستی بسیار بالا است و باید بتوانیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم و با توجه به این که در حال حاضر برخی از کشورهای مختلف سهم خوبی را در بازار های جهانی کسب نموده اند به دنبال این هستیم که صندلی خود را پس بگیریم و بتوانیم صندلی صنایع دستی ایران را ارتقا دهیم.

او خاطر نشان کرد: این نشست می تواند شروع فصل مشترک برای همکاری معاونت صنایع دستی و فعالان برتر صنایع دستی باشد.

محمودیان در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به ظرفیت های صنایع دستی و وجود هنرمندان علاقه مند توضیح داد: ما به نگاه علمی و پژوهشی احتیاج داریم، چین یک شبه راه صد ساله را نرفته است بلکه بر اساس یک کار بنیادی و نقشه راه حرکت نموده است، از این رو نگاه علمی یکی از ضروریات ما برای ادامه کارها است.

او اضافه نمود: مجبور هستیم تا نگاه مان را علمی کنیم و بر اساس نگاهی پژوهشی در حوزه صنایع دستی فعالیت کنیم. مطمئن هستم که نتیجه این گونه فعالیت ها به نفع همه فعالان صنایع دستی است و همه از آن بهره می برند.

سعید خزایی رئیس انجمن آینده نگری نیز در این نشست در سخنانی با اشاره به برنامه ریزی برای آینده گفت: با توجه به سیاست هایی که در سطح کلان در کشور در حال شکل گیری و اجرا است به نظر می رسد در آینده ای نزدیک شاهد یک رنسانس در حوزه صنایع دستی خواهیم بود از این رو آینده پژوهی در این حوزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

او اضافه نمود: باید بتوانیم با یک خرد جمعی چشم اندازی برای آینده صنایع دستی ایران ترسیم کنیم و شیوه های برنامه ریزی آینده نگارانه را برای صنایع دستی اجرایی کنیم.

در این نشست همچنین تعدادی از فعالان برتر صنایع دستی به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 166

به "باید سهم خود را از بازارهای جهانی پس بگیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید سهم خود را از بازارهای جهانی پس بگیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید