بازسازی اتاق نشیمن

به گزارش صنایع 90، بازسازی اتاق نشیمن

دکوراسیون منزل نشان دهنده شخصیت شما خواهد بود. چیزهایی که دوست دارید ، علایق و نوع نگاه شما است ، جایی که باید با آنچه که شما دوست دارید تکمیل گردد. ولی برای آن که این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید می بایست نکاتی را رعایت نمایید تا هماهنگی و تعادل در آن مکان ایجاد کنید.

بازسازی اتاق نشیمن

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

اگر اتاق نشیمن تان به یک بازسازی احتیاج دارد ، آن را به قسمت های مختلفی تقسیم نمایید و وسایل جدید را برای آن جا امتحان کنید. می توانید از مدل های قدیمی یا کلاسیک و یا مد روز برای دکوراسیون خود در بازسازی ساختمان استفاده نمایید. سبک های طراحی مختلفی برای این کار وجود دارد.

در صورتی که یک دکور جدید را برای بازسازی اتاق نشیمن خود انتخاب می نمایید ، ممکن است که در ابتدا سخت به نظر برسد. باید انتخابتان را به دسته های کوچکتری تقسیم کنید ، دسته هایی از رنگ ، بافت ، طرح و … این تغییر دکوراسیون را مدیریت نمایید ، حتی گاهی این کارها برایتان سرگرم کننده خواهد بود.

بازسازی اتاق نشیمن

نکاتی در مورد بازسازی اتاق نشیمن

1- اگر سالن پذیرای کوچکی دارید ، رنگ روشن به دیوار جهت افزودن بر فضای اتاق نشیمن کوچک ، مانند آویختن پرده ها از بلندای دیوار و پهن نمودن یک کف پوش یکسره در سراسر اتاق نشیمن ، فضا را می توان منبسط تر نشان دهد ، به صورتی که این گونه احساس می گردد که اتاق نشیمن عظیم و آفتاب گیرتر شده است.

2- اگر امکان دارد میز ناهار خوری به جای اینکه وسط اتاق باشد ، به سمت پنجره بگذارید. برای ایجاد حس یک کافی شاپ کنار خیابانی دنج ، از یک فانوس عظیم بیرونی استفاده نمایید.

قرار دادن آن ها در یک مکان کوچک باعث ایجاد محیطی رمانتیک در شب ها خواهد شد.

3- بر روی یک سری از وسایل دکوری خود نور یک چراغ را بتابانید. رنگ های پر رنگ و طرح های شلوغ ، پس زمینه کاملی را جهت این نمایش خواهند داشت. در حالی که رنگ ها و طرح های آرام ، برای پس زمینه ظروف رنگی مناسب تری می باشند.

4- بعضی اوقات برای کاهش هزینه احتیاج نیست کابینت ها را تعویض نمایید ، می توانید از رنگ بهره ببرید تا آشپزخانه تان را از حالت عبوس در آورید.

رنگ یکدست و کامل دیوارها ، بافت سنگین آن ها را به حداقل خواهد رساند. کابینت ها را با روکش هایی از رنگ نیمه شفاف در دو سطح رنگی مزین کنید.

5- در بازسازی اتاق نشیمن دانستن ابعاد مبلمان و همچنین ارتباط آن با اتاق می تواند در ایجاد فضایی راحت و کاربردی به شما یاری فراوانی نماید.

اولین چیزی که می بایست به یاد داشته باشید این است که جهت ایجاد هماهنگی میان نسبت های موجود در اتاق به نسبت های مبلمان احتیاج دارید. به این نکته توجه نمایید که مبلمان کوچک به اندازه مبلمان عظیم راحت و کارآمد خواهند بود.

6- شما به اتاق نشیمن احتیاج دارید که بتوانید دور مبلمان آن به راحتی حرکت کرده و راستا بدون مانعی را به فضاهای نشیمن و همچنین خروجی های اتاق داشته باشید.

راستا حرکت می بایست 77 الی 91 سانتی متر عرض داشته باشد. شما می توانید میز پذیرایی را در فاصله 30 سانتی متری لبه نشیمن ها قرار دهید.

مبلمان دیگر باید حداقل 61 سانتی متر با هم فاصله داشته باشند تا بتوان در بین آن ها به آسانی حرکت نمود. مبلمان را به نحوی در کنار هم قرار دهید که افراد در زمان گفت و گو صدای یکدیگر را به راحتی بشنوند. 244 سانتی متر در این مورد ایده آل خواهد بود. اتاق های عظیم تر را باید به بخش های مختلفی تقسیم نمود.

بازسازی اتاق نشیمن

7- میزهای پذیرایی معمولا نقاط کانونی فضا می باشند ، زیرا در بیشتر اوقات در مرکز اتاق قرار می گیرند. نه تنها این میزها باید ظاهری زیبا داشته باشند ، بلکه می بایست کاربردی نیز باشند.

میزهای گرد و یا بیضی شکل را آسان تر می توان جابه جا نمود ، ولی میزهای مربع و مستطیل شکل به فضای بیش تری احتیاج دارند.

شما می توانید این میزها را تا فاصله 30 سانتی متری از نشیمن ها قرار دهید. آن ها را حداکثر در فاصله 46 الی 51 سانتی متری از جایگاه ها و کاناپه ها قرار داده تا افراد بتوانند به آسانی به خوراکی های بر روی میز پذیرایی دسترسی داشته باشند. در فضاهای کوچک از میزهای پذیرایی با 107 سانتی متر طول و همچنین در فضاهای عظیم از میزهای پذیرایی با 168 الی 183 سانتی متر طول استفاده نمایید.

بازسازی اتاق نشیمن

8- اتاق های نشیمن معمولا فقط برای پذیرایی از میهمانان طراحی می شوند ، ولی بعضی از منازل فقط یک اتاق نشیمن دارند و باید تلویزیون نیز در این فضا قرار گیرد.

از آن جایی که تلویزیون ها دارای ابعاد بسیار عظیمی می باشند ، چیدن مبلمان در کنار آن ها به نوع تلویزیون و همچنین کاربرد آن بستگی خواهد داشت.

با توجه به این که تلویزیون ها معمولا 42 الی 50 اینچ می باشند ، شما باید مبلمان خود را در فاصله 3 متری از آن ها قرار دهید. به ارتفاع تلویزیون ها نیز دقت نمایید.

میز تلویزیونی می بایست دارای ارتفاعی بین 38 الی 51 سانتی متر باشد. این روزها نصب تلویزیون در بالای شومینه بسیار مرسوم شده است. در این مورد ، تلویزیون باید 122 الی 152 سانتی متر از سطح زمین فاصله داشته باشد تا شما در هنگام تماشای تلویزیون کمی سر خود را به بالا بگیرید. بهتر است که تلویزیون ها در راستاهای حرکت اتاق نشیمن قرار نداشته باشند تا کسی مزاحم تماشای تلویزیون نگردد.

9- از چراغ های پایه دار غافل نشوید. یک یا دو چراغ پایه دار می تواند فضا را به طور یکنواخت روشن نماید. این چراغ ها در اندازه های مختلفی فراوری می شوند و شما باید نوعی از آن ها را انتخاب نمایید که با چیدمان کلی فضا نیز هماهنگ باشند. فضایی را برای آن ها در نظر بگیرید که 25 الی 31 سانتی متر قطر و 137 الی 213 سانتی متر ارتفاع داشته باشد.

منبع: رویا مال
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 948

به "بازسازی اتاق نشیمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی اتاق نشیمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید