ایراد شورای نگهبان به طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار

به گزارش صنایع 90، تهران (پانا) - سخنگوی شورای نگهبان درباره بررسی طرح تسهیل صدور مجوز های کسب و کار در شورای نگهبان و نظر اعضا درباره این طرح توضیحاتی ارائه کرد.

ایراد شورای نگهبان به طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، آقای هادی طحان نظیف در مورد ایراد شورای نگهبان به مصوبه تسهیل صدور مجوز های کسب و کار گفت: در ماده 8 لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری مقرر شده است که به چند گروه بدون آزمون پروانه وکالت اعطا شود یعنی به نحوی این گروه هایی که در این ماده ذکرشده معاف از دادن آزمون هستند این قانونی است که از قبل انقلاب بوده و بعد از انقلاب اصلاحاتی در مورد آن اجرا شده است.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: در طرح تسهیل صدور مجوز های کسب وکار که اخیراً مجلس آن را تصویب کرده بود و به شورای نگهبان ارسال شده، 2 گروه از مواردی که گفته شد، یعنی قضات و نمایندگان مجلس که معاف بوده اند استثنای آن ها برداشته شده است یعنی این ها مانند بقیه باید آزمون بدهند درحالی که ممکن است در میان این ها افرادی باشند که صلاحیت آن ها مسلم است.

طحان نظیف اعلام نمود: یکی از گروه هایی که براساس قانون قبلی از آزمون دادن مستثنی هستند کارمندانی هستند که سمت های حقوقی در دستگاه ها داشته اند براساس اصلاحی که اجرا شده است نتیجه این می شود که قاضی باید امتحان بدهد، اما کارمندان حقوقی دستگاه ها همچنان نیاز به امتحان دادن ندارند.

وی افزود: این موضوع در شورای نگهبان بحث شد و مباحث فراوانی نسبت به آن صورت گرفت و اعضا این را تبعیض ناروا و خلاف بند نهم اصل سوم قانون اساسی یعنی تبعیض ناروا دانسته اند این یکی از اشکالاتی بود که نسبت به این مصوبه وجود داشت و به مجلس منتقل شد که در صورت اصلاح ما در شورای نگهبان مجدداً آن را بررسی کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در سرانجام گفت: نمایندگان محترم از این اشکال شورا استقبال کردند و گفتند که آن را اصلاح خواهند کرد لذا با این اوصاف باید گفت برخی تیتر ها و گزارش ها عجیب است نه اشکال شورا که درخواست بنده از اهالی رسانه ضمن تشکر از زحمات همه این عزیزان، بررسی بیشتر و دقیق تر موضوعات قبل از رسانه ای کردن آنهاست.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1925

به "ایراد شورای نگهبان به طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایراد شورای نگهبان به طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید