از مبلمان حصیری در کجا استفاده می گردد؟

به گزارش صنایع 90، مبلمان حصیری یک انتخاب محبوب برای مبلمان باغ است. این کیفیت و طراحی مناسب آن برای فضای باز است که باعث می شود به انتخاب محبوبی تبدیل شود. در اصل ، حصیر یک نام عمومی است که به محصولات فراوری شده از مواد مشتق شده از گیاه و با استفاده از روش بافت حصیری داده می شود. مبلمان های بزرگی مانند میز یا صندلی از چوب حصیری ساخته شده اند. در این مقاله به موارد استفاده از مبلمان های حصیری خواهیم پرداخت.

از مبلمان حصیری در کجا استفاده می گردد؟

مبلمان حصیری مناسب فضای باز

حصیر می تواند از الیاف مواد طبیعی مانند درخت خرما و بعلاوه از یک ماده مصنوعی به نام پلی اتیلن فراوری شود. حصیر مصنوعی پلی اتیلن به یک ماده مناسب برای استفاده در محیط داخلی و خارجی تبدیل می شود. این ماده که مقاومت بالایی در برابر نور خورشید پیدا می کند با محو نشدن خود جلب توجه می کند. بنابراین ، در مناطقی مانند باغ ها یا پاسیوها به یک ماده ارزشمند تبدیل می شود. اگرچه بیشتر با مبلمان فضای باز مرتبط است ، اما در داخل خانه نیز استفاده می شود.

ساختار مبلمان حصیری

این ماده که دارای ساختاری است که می تواند خم شود ، اغلب در فراوری مبلمان مختلف استفاده می شود. از آن در هر مکانی می توان استفاده کرد ؛ زیرا این قابلیت را دارد که به راحتی اشکال مختلف را به خود بگیرد. علاوه بر این ، ساختار سبک وزن آن از جمله جنبه های قابل توجه این ماده است. مدل های میز و صندلی حصیری را می توان به راحتی حمل کرد ؛ زیرا سبک هستند. بعلاوه دارای مقاومت طبیعی در برابر رطوبت بیش از حد ، شرایط دمایی مختلف و حشرات است.

حصیر چیست؟

حصیر یکی از مواد طبیعی بوده که به سرعت در حال رشد است. بیش از 600 نوع چوب حصیری در دنیا وجود دارد و این ماده به علت خواصی که دارد اغلب برای مبلمان فضای باز استفاده می شود. قوی بودن ، انعطاف پذیری و بادوام بودن از جمله جنبه های قابل توجه این ماده است. به لطف ساختار انعطاف پذیر خود که به راحتی قابل ارائه است ، در فراوری بسیاری از مبلمان های مختلف استفاده می شود.

از طریق ساختار قوی و فیبر آن ، حصیر به یک انتخاب محبوب برای مبلمان باغ تبدیل می شود. اساساً حصیر جزئی از خانواده نخل است. معمولاً در جاهایی می روید که میانگین دمای آن 25 درجه سانتی گراد و بارندگی سالانه در حد معینی باشد. حصیر یک ماده ایده آل برای خارج از منزل است ؛ زیرا محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش ، باران و سایر عناصر طبیعی را فراهم می کند.

حصیر از چه ماده ای ساخته شده است؟

حصیر اساسا در دو نوع مختلف فراوری می شود. چوب حصیری طبیعی ، ماده ای فراوری شده از خانواده نخل ها و دارای 200 نوع مختلف است. با این حال ، ماده ای به نام حصیر مصنوعی اغلب در مبلمان فضای باز استفاده می شود. حصیر مصنوعی می تواند ظاهر و احساسی مشابه مواد طبیعی ارائه دهد. این یک الیاف ساخته دست بشر بوده که بسیار قوی تر و بادوام تر از حصیر طبیعی است.

در محصولات ساخته شده از مواد مصنوعی ، اگرچه الیاف مشابه با حصیر واقعی بافته می شوند ، معمولا با افزودنی های UV و رزین پلی اتیلن پوشش داده می شوند تا در برابر محو شدن یا سایش مقاومت بیشتری داشته باشند. حصیری مصنوعی به عنوان حصیری رزین یا حصیری پلاستیکی نیز شناخته می شود. پلی اتیلن برای حصیر مصنوعی استفاده شده و این ماده باعث می شود مبلمان فراوری شده استحکام و دوام بیشتری داشته باشد.

مبلمان حصیری چگونه ساخته می شود؟

اگر برایتان سوال پیش آمده که مبلمان حصیری چگونه ساخته می شود ، مراحل زیر را آنالیز نموده تا اطلاعات دقیقی از روند فراوری محصولات به دست آورید.

اول از همه ، مواد تهیه می شود. پس از عرضه حصیر واقعی یا مصنوعی ، فرآیند فراوری آغاز می شود.

انتخاب از بین موادی با ویژگی های مختلف مانند ضخامت یا رنگ ، مطابق با مبلمانی که قرار است فراوری شود ، انجام می شود.

اولین قدم در ساخت هر مبلمان حصیری ، برش مواد است. پس از برش مواد به ابعاد مورد احتیاج ، فرآیند فراوری آغاز می شود. پس از آنالیز کامل مواد از طریق کارمند واجد شرایط ، از موادی با ضخامت ، سختی ، انحنا و رنگ متفاوت انتخاب می شود.

حصیر طبیعی می تواند منحنی یا خمیده باشد. برای این کار ، مواد باید تراز شود. برای فرآیند صاف کردن ، چوب بخار پز می شود. گرم کردن حصیر با بخار باعث انعطاف بیشتر مواد می شود. بدین ترتیب می توان به راحتی شکل دلخواه را به حصیر داد.

سپس مواد باید خم شوند. ماده ای که به یاری ماشین یا آتش خم می شود به شکل دلخواه در می آید.

ادامه مراحل ساخت مبلمان حصیری

پس از خم شدن ، سطح مواد باید صاف شود. در این مرحله در صورت وجود آثار سوختگی با سمباده یا مواد دیگر پاک می شوند. این مرحله اطمینان حاصل می کند که حصیر برای مونتاژ آماده است.

قطعات مبلمان حصیری در کنار هم قرار می گیرند. اسکلت مبلمان در این مرحله تقویت می شود.

پس از اینکه اسکلت بادوام شد ، بافت حصیری آغاز می شود. حصیر با میخ یا پیچ ثابت می شود. حصیر را می توان به صورت نوار بافته یا پس از تثبیت بافت.

تمام مواد حصیری باید به گونه ای ثابت شوند که پس از دست زدن به آن به هیچ وجه جدا نشده و حل نشوند.

هنگامی که تمام قسمت مبلمان در جای خود ثابت می شوند ، مبلمان به طور کامل آنالیز می شود . اگر تکه هایی از الیاف از اطراف مبلمان بیرون آمده باشد ، با سوزاندن خفیف آن ها جدا می شوند. بعلاوه در این مرحله مبلمان از نظر ایراد آنالیز می شود.

پس از مراحل بافت و تثبیت در بیشتر حصیری ، پوشش بالایی اعمال می شود. با رنگ آمیزی مواد ، راحت تر به ظاهر دلخواه می رسید. با این حال ، اگر قرار است از رنگ طبیعی حصیر استفاده شود ، یک پوشش نازک شفاف نیز می توان اسپری کرد.

از آنجایی که حصیر یک ماده جامد است که پس از حرارت دادن می توان آن را به اشکال مختلف خم کرد ، این ماده به اشکال مختلف در فراوری مبلمان حصیری استفاده می شود.

ویژگی ها و مزایای مبلمان حصیری

مبلمان حصیری یکی از ترندهای دنیای دکوراسیون و طراحی است. این ماده که هم در داخل و هم در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرد ، با کارایی خود جلب توجه می کند. مبلمان های حصیری از طریق مخاطبان گسترده ای استفاده می شود ؛ زیرا مزایای مختلفی را ارائه می دهد. مزایای محصولات را می توان به توضیح زیر خلاصه کرد ؛

اول از همه ، با ساختاری که به راحتی قابل تعمیر بوده ، متمایز است. این ماده که در برابر انواع سایش و پارگی مقاوم بوده ، در صورت دقت استفاده طولانی مدت را تضمین می کند. در صورت بروز هرگونه ترک می توان به راحتی در مدت زمان کوتاهی آن را تعمیر کرد.

ضد لک بودن ، مبلمان حصیری را به گزینه خوبی برای فضای باز تبدیل می کند. اگر چیزی روی مبلمان حصیری ریختید ، به راحتی آن را روی مواد تمیز نموده و ظاهر تمیز حصیری را برای مدت طولانی حفظ می کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 21 فروردین 1402 بروزرسانی: 21 فروردین 1402 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2255

به "از مبلمان حصیری در کجا استفاده می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از مبلمان حصیری در کجا استفاده می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید