آموزش رایگان صنایع دستی برای 1035 متقاضی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش صنایع 90، مشاور مدیرکل و مسئول روابط عمومی و برنامه ریزی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: 1035 متقاضی فراگیری رشته های صنایع دستی در این استان از آموزش رایگان بهره مند می شوند.

آموزش رایگان صنایع دستی برای 1035 متقاضی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، مصطفی هادیپور مشاور مدیرکل و مسئول روابط عمومی استان امروز 23 مهر 97 اظهار کرد: اجرای آموزش های رایگان رشته های صنایع دستی چهارمحال و بختیاری با هدف توانمندسازی و حرفه آموزی به متقاضیان و علاقه مندان، توانمندسازی جوامع روستایی و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها، احیاء، توسعه و ترویج صنایع دستی بومی و سنتی انجام می گردد.

او افزود: این طرح که از ابتدای ماه جاری در چهارمحال و بختیاری شروع شده براساس قابلیت ها و پتانسیل های مناطق شهری و روستایی این استان صورت می گیرد.

هادیپور توضیح داد: این طرح در 32 روستا از شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری اجرا خواهد شد و تا انتها سال 97 ادامه دارد.

او بیان نمود: در این طرح سعی شده تا رشته های مزیت دار و یا در حال منسوخ شدن شناسایی و نسبت به ارائه آموزش های لازم و بازاریابی مناسب در راستای روش بیشتر تولیدات اقدام گردد.

مشاور مدیرکل و مسئول روابط عمومی و برنامه ریزی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری افزود: این آموزش ها در دو سطح مقدماتی و تکمیلی به متقاضیان ارائه و همچنین در صورت احتیاج به دوره های تکمیلی در برخی رشته ها با استفاده از توان استادان با تجربه اقدام لازم صورت می گیرد.

او عنوان نمود: در راستای واگذاری امور به بخش خصوصی و برون سپاری، برگزاری این دوره های آموزشی به اتحادیه های صنایع دستی چهارمحال و بختیاری واگذار شده است.

هادیپور اظهار کرد: گلیم بافی، قلم زنی، میناکاری و تولیدات نمدی از جمله رشته های مورد نظر در اجرای طرح آموزش رایگان به متقاضیان فراگیری رشته های صنایع دستی چهارمحال و بختیاری است.

او ادامه داد: به افرادی که حدنصاب نمره در آزمون های عملی و تئوری را کسب نمایند گواهینامه انتها دوره آموزشی اعطا می گردد.

مشاور مدیرکل و مسئول روابط عمومی و برنامه ریزی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری بیان نمود: افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی، حمایت از کالای ایرانی، جلوگیری از مهاجرت و نگاه تخصصی به صنایع دستی از نتایج برگزاری این دوره های آموزشی محسوب می گردد.

او یادآور شد: متقاضیان فراگیری رشته های صنایع دستی چهارمحال و بختیاری برای نام نویسی می توانند به نمایندگی ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان های 9 گانه استان و در شهرکرد به بازارچه صنایع دستی واقع در میدان قدس مراجعه نمایند.

هم اینک 52 رشته صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که بافته های داری مانند فرش، گلیم، قالی بافی، چوخابافی، نمدمالی، گیوه دوزی، خورجین بافی، گلیم بافی، بافت سیاه چادر، جاجیم بافی، قفل سازی، خاتم و مشتقات آن ها از مهمترین صنایع دستی شهری و روستایی استان است.

هنرمندان رشته های مختلف صنایع دستی چهارمحال و بختیاری 12هزار نفر هستند که از این تعداد تنها حدود 3هزار نفر فعال اند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 112

به "آموزش رایگان صنایع دستی برای 1035 متقاضی در چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش رایگان صنایع دستی برای 1035 متقاضی در چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید