آثار معماری اشکانی در ویران شهر شد

به گزارش صنایع 90، علی مستوفیان، معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی با بیان این که مطالعات باستان شناسی در محوطه ویران شهر فاروج به عنوان بخشی از فعالیت های مشترک دانشگاه تهران با موزه لوور پاریس تعریف و از سال گذشته شروع شده است، اظهار کرد: این کاوش ها سال جاری نیز از مهرماه گذشته با سرپرستی مشترک میثم لباف خانیکی و روکو رانته در حال اجرا است.

آثار معماری اشکانی در ویران شهر شد

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

او با بیان این که دو ناحیه از محوطه تاریخی ویران شهر کاوش شده است، توضیح داد: شواهدی از استحکامات دفاعی بارو و سازه های معماری در محدوده داخلی این سکونتگاه اشکانی آشکار شد.

معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی اضافه نمود: ویران شهر، محوطه ای محصور به مساحت 14 هکتار است که پیش از این به عنوان استقرارگاه ساسانی معرفی شده بود، اما کاوش های اخیر نشان داد این سکونتگاه در دوره اشکانی تاسیس شده و تا اواسط دوره ساسانی مسکونی بوده است.

او مطرح کرد: کاوش های فصل جاری تا اواسط آبان ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و تمهیدات لازم برای حفاظت از این محوطه ارزشمند تاریخی در دست اقدام است.

ایلنا نوشت، مستوفیان گفت: تداوم فعالیت های علمی و کاوش های باستان شناسی در محوطه ویران شهر در فصل های آینده و ترسیم چشم انداز با رویکرد ایجاد سایت موزه تاریخی تأثیری جدی در شکل گیری و تقویت هویت فرهنگی منطقه، حضور پژوهشگران و علاقه مندان، رونق گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار برای جوامع محلی به همراه دارد.

منبع: گردشبان
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1313

به "آثار معماری اشکانی در ویران شهر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار معماری اشکانی در ویران شهر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید