5 ساحل بی نظیر که در سفر به جنوب ایران باید ببینید!

به گزارش صنایع 90، سواحل جنوب ایران بسیار زیبا و دیدنی هستند. هر آنچه خوبان همه دارند تو یک جا داری!!! به نظر شما این ضرب المثل را در چه جاهایی می توان استفاده کرد؟ آیا فقط در ارتباط بین انسان هاست که این ضرب المثل به کار برده می شود یا جاهای دیگری نیز می توان آن را بیان کرد؟

5 ساحل بی نظیر که در سفر به جنوب ایران باید ببینید!

هر آنچه خوبان همه دارند تو یک جا داری، ای ایران؛ تنها مخاطب اصلی ما در اینجا کشورمان ایران است. ایران زیبایی های بسیاری دارد که به جرات می توان گفت برخی از آن ها حتی در کل جهان نیز دومی ندارد.

از جمله آثار بی مثال و بی مانند ایران می توان به آثار باستانی و قدیمی اشاره کرد که در کشورمان به یادگار مانده است و نمی توان برای آن ارزش ریالی و اقتصادی نیز مشخص کرد. به استان های شیراز و اصفهان که سفر می کنید می توانید مثال هایی از این یادگاری های با ارزش را به وفور مشاهده کنید.

طبیعت زیبای جنوب ایران

در این بین طبیعت نیز بیکار ننشسته و مناظر فوق العاده دیدنی و بی نظیری را در اختیار ما ایرانی ها قرار داده است. کشور ما از شمال و جنوب توسط دریاچه خزر و خلیج فارس و دریای عمان احاطه شده و این دو پهنه آبی وسیع، مناظر و چشم اندازهای ناب و بسیار زیبایی را به وجود آورده اند.

هم جواری در کنار سواحل بی کران آب، هم سواحلی بسیار زیبا در شمال کشور ایجاد کرده و هم در جنوب کشور شما می توانید به بازدید از سواحلی بکر، منحصر به فرد و بسیار خاص بروید.

ما از این فرصت استفاده کرده و سعی داریم 5 ساحل که حتما باید در سفر به مرزهای آبی جنوبی ایران از آن دیدن کنید را به شما معرفی کنیم. امیدواریم که این متن بتواند ادای دینی برای معرفی کشور عزیزمان ایران باشد.

1-سواحل جنوب ایران | ساحل جزیره هرمز

معمولا اغلب جزایر به داشتن شن های طلایی معروف هستند. اما ما در این قسمت قصد داریم ساحلی را به شما معرفی کنیم که بر خلاف دیگر سواحل موجود جهان خاک آن طلایی نیست و رنگ خاص آن باعث شده که توجه عده زیادی به این جزیره جلب شود. نام جزیره ای که خاک موجود بر زمین آن به رنگ سرخ دیده می شود، جزیره هرمز است.

برای سفر به این جزیره همین حالا تور بندرعباس خبرنگاران را آنلاین رزرو کنیدو سفر خود را برنامه ریزی کنید.

جزیره هرمز در استان هرمزگان قرار گرفته و خاک آن به دلیل داشتن مواد معدنی و از جمله اکسید آهن به رنگ قرمز درآمده است. حتی رنگ موج هایی که به ساحل این جزیره برخورد می کنند نیز قرمز رنگ هستند. این خاصیت در نوع خود برای اغلب کسانی که به بازدید از این جزیره می فرایند بسیار جالب و شگفت انگیز است.

جالب است بدانید که خاک این جزیره از نظر اقتصادی ارزش بسیار بالایی داشته و در گذشته ای نه چندان دور از آن برای ساخت لوازم آرایش، رنگ سازی، سرامیک سازی و شیشه استفاده می شده است.

تفریحات جزیره هرمز

جذاب ترین و مهیج ترین کاری که در این جزیره می توان انجام داد قدم زدن بر روی خاک جزیره است که رنگی کاملا متفاوت دارد؛ بدون شک خاطره این پیاده روی هیچ گاه از ذهن شما پاک نخواهد شد. از دیگر فعالیت هایی که می توان در جزیره هرمز انجام داد، تماشای طلوع و غروب خورشید، عکاسی، آب بازی و غیره است.

یکی از جزایری که می توان به راحتی و بدون هیچ دغدغه ای به بچه ها اجازه داد در آن بازی کنند و حتی خاک این ساحل را بچشند همین جزیره هرمز است. بومی های این منطقه از خاک این جزیره در تهیه ماهی، ترشی، مربا و یا سس استفاده می کنند. از جمله غذاهای معروف این منطقه سوراغ نام دارد که با ادویه های به دست آمده از ساحل جزیره هرمز طبخ می شود و طعم بی نظیر و بسیار خوشمزه ای دارد.

علاوه بر دیدن ساحل بسیار متفاوت این جزیره می توانید از قلعه پرتغالی ها، ساحل لاک پشت و دشت آهوان نیز دیدن کنید و سفرتان به این جزیره را با خاطرات زیادی همراه کنید.

2-سواحل جنوب ایران | پارک ساحلی مرجان کیش

یکی دیگر از سواحل جنوبی کشور که آن نیز در نوع خود زیبایی های فراوانی دارد پارک ساحلی مرجان کیش است. این پارک در جزیره کیش، میدان مرجان، پشت ساحل مرجان قرار گرفته است و برای رفتن به آن باید به قسمت شرقی جزیره کیش مراجعه کنید.

فراهم کردن محیطی که بتوان به راحتی در آن طلوع و غروب خورشید را تماشا کرد و پیاده روی در حالی که خورشید انوار گرم خود را نثار این ساحل می کند از جمله موهبت ها و امتیازاتی است که این ساحل در اختیار گردشگران قرار می دهد.

در پارک ساحلی مرجان کیش تعداد زیادی آلاچیق قرار داده شده است تا شما بتوانید به راحتی به منظره و چشم اندازی که رو به رویتان قرار گرفته است خیره شده و تنها به صدای امواج دریا گوش سپارید. اگر به ورزش دوچرخه سواری علاقه دارید نیز می توانید در پیستی که تنها برای این مورد آماده شده است به تفریح و ورزش مورد علاقه خود بپردازید.

با رزرو آنلاین تور کیش خبرنگاران با بهترین قیمت به این جزیره بی نظیر سفر کنید.

تفریحات متنوع در پارک ساحلی مرجان کیش

البته این ساحل هم می تواند نظر افرادی که به دنبال کسب آرامش هستند را به خود جلب کند و هم نظر کسانی که دوست دارند هیجان را تجربه کنند. تفریحات آبی پارک ساحلی مرجان کیش قادر است هیجان وصف ناپذیری را به شما هدیه کند.

از جمله این تفریحات می توان به جت اسکی، غواصی و غیره اشاره کرد. این پارک دقیقا همان جایی است که به شما اجازه می دهد هیجان پنهان شده در وجودتان را تخلیه کنید و با طراوت و شادی به محل سکونت خود برگردید.

اگر دوست دارید آرامش بیشتری را به وجودتان تزریق کنید می توانید به تماشای ماهی ها و آبزیانی که در این ساحل وجود دارند بروید. البته سعی کنید از آسیب رساندن به آن ها اجتناب کنید؛ زیرا حضور مرجان ها برای دریا بسیار لازم و ضروری است.

گشت و گذار در دریا با قایق هایی که کف آنها شیشه ای است می تواند تجربه ای بسیار متفاوت و خوشایند از آمدن به پارک ساحلی مرجان کیش برای شما به یادگار بگذارد.

چنانچه گشتی در اطراف این ساحل بزنید می توانید تعداد زیادی رستوران، کافه و چایخانه مشاهده کنید. رفتن به این کافه ها می تواند پیشنهاد بسیار مناسبی برای رفع گرسنگی باشد.

3-سواحل جنوب ایران | ریشهر

ریشهر یا ری شهر یکی از سواحل زیبای استان بوشهر است و اغلب گردشگران با این ساحل آشنایی زیادی ندارند. به همین دلیل این منطقه بسیار بکر و دست نخورده باقی مانده و کسانی که دوست دارند در محیطی خلوت و تمیز به تماشای آبی دریا بپردازند ریشهر می تواند برایشان بهترین گزینه به شمار رود.

با رزرو تور بوشهر خبرنگاران با بهترین قیمت به این استان سفر کنید.

از دیگر امتیازات و موارد شاخص در این ساحل می توان به رنگ قهوه ای صخره های خاکی آن اشاره کرد. رنگ قهوه ای در کنار آبی دریا و درختان سبز رنگ، هارمونی بسیار زیبایی را در این ناحیه به وجود آورده است.

از دیگر نکاتی که خوب است در مورد این ساحل بدانید آن است که در زمان های گذشته عیلامی ها در این منطقه پادشاهی می کردند. حتی در این قسمت آثار و بقایایی از آن زمان کشف شده است. با وجود این آثار تاریخی مهم، ساحل ریشهر از جمله سواحل تاریخی و قدیمی بوشهر محسوب می شود.

این منطقه به عنوان یک منطقه گردشگری به شمار می رود و افرادی که به بازدید از ریشهر می فرایند می توانند در این ساحل شنا کرده و سفری هیجان انگیز و در نهایت شادی برای خود رقم بزنند.

4-سواحل جنوب ایران | ساحل درک

آیا تا به حال شنیده اید که دریا و کویر بتوانند به خوبی با هم کنار آیند؟ یا می توانید جایی را تصور کنید که هم در آن کویر وجود داشته باشید و هم دریا؟ ساحل درک یکی از زیباترین و بی نظیرترین سواحلی است که در کل جهان می توان از آن یاد کرد.

این ساحل نیز از جمله سواحل زیبایی کشور به شمار می رود و از آنجایی که افراد زیادی این جزیره را نمی شناسند در نتیجه هنوز هم بکر و بسیار دوست داشتنی باقی مانده است.

درک، تنها ساحل کنار کویر در ایران

درک تنها ساحل کشورمان ایران است که در کنار کویر قرار گرفته و جالب اینجاست که در جهان تنها چند نقطه مانند ساحل درک می توان پیدا کرد که مشخصات و ویژگی های این چنینی داشته باشند. شک نداشته باشید که رفتن به این ساحل می تواند یکی از متفاوت ترین و جالب توجه ترین بازدیدهای شما از سواحل قرار گرفته در کنار دریا باشند.

شاید برخی کنجکاو باشند که چرا این ساحل به نام درک نام گذاری شده است. درک دهکده ای در بخش زر آباد شهرستان کنارک در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان است. در زبان محلی مردم این منطقه، درک به معنای زندگی در کنار دریا است و به علت آنکه کویر و دریا در کنار هم در حال زندگی هستند این نام برای این ساحل انتخاب شده است.

تماشای تپه هاش شنی در حالی که در کنار دریا قرار گرفته اید از جمله بی نظیرترین اتفاقاتی است که در طول زندگی هر فرد ممکن است بیفتد. در بازدید از این جزیره دوربین عکاسی تان را حتما همراه با خود بردارید؛ زیرا تمام صحنه هایی که در این ساحل وجود دارد می تواند یک سوژه ناب برای عکاسی به شمار رود.

5-سواحل جنوب ایران | ساحل مکسر

ساحل مکسر در استان هرمزگان واقع شده و در نوع خود یکی از زیباترین سواحل جنوبی کشور به شمار می رود. ساحل مکسر در حد فاصل شهر پارسیان تا شهر بندر مقام قرار گرفته و چندین کیلومتری با شهر بندر مقام فاصله دارد.

مکسر یک کلمه عربی و به معنای شکسته و خرد شده است. کسانی که قبلا در این جزیره زندگی می کردند قبیله های عرب زبان بوده اند و به همین دلیل اغلب مکان های موجود در این ناحیه نام عربی دارند.

تجربه آرامش در ساحل مکسر

آرامشی وصف ناپذیر مکسر تنها یکی از مزیت هایی است که رفتن به این ساحل می تواند برای گردشگران و بازدید کنندگان فراهم کند. طبیعت در این منطقه توانسته ذهن خلاق خود را به خوبی به رخ شما بکشد و با ساختن صخره هایی که هر یک شکل و ظاهری بسیار متفاوت و زیبا دارند به شما ثابت کرده که تنها انسان ها نیستند که می توانند هنرنمایی کنند.

نکته مهمی که باعث شده ساحل مکسر از دیگر سواحل موجود در خلبج فارس تمایز پیدا کند شکل بسیار متفاوت این ساحل است. کوهستان در آب پیشروی کرده و به دلیل نفود آب به داخل صخره ها صحنه ها و مناظری بسیار بی بدیل و منحصر به فرد ایجاد شده است.

تماشای غروب خورشید از بین شکاف هایی که بر روی صخره ها ایجاد شده است از جمله زیباترین و خاص ترین تصاویری است که امکان ندارد تا آخر عمرتان آن را فراموش کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1620

به "5 ساحل بی نظیر که در سفر به جنوب ایران باید ببینید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ساحل بی نظیر که در سفر به جنوب ایران باید ببینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید