یک آرزو: هوش مصنوعی که بتواند دقیق تشخیص بدهد از کدام فیلم ها لذت خواهید برد؟

به گزارش صنایع 90، تا وقتی که یک بیننده فیلم حرفه ای و کوشا نشده باشید، همه چیز لذت بخش است، چون با کمی جستجو ده ها فیلم عالی باب طبع پیدا می کنید. اما با گذشت سال ها، 4 چیز رخ می دهد که عیش فیلم بینی را خراب می نماید:

یک آرزو: هوش مصنوعی که بتواند دقیق تشخیص بدهد از کدام فیلم ها لذت خواهید برد؟

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

1- شما شاغل می شوید و دیگر آن جوان با وقت آزاد زیاد نیستید و مجبور هستید خیلی حساب شده وقت آزاد خودتان را خرج کنید. بنابراین اگر آغاز به دیدن فیلمی کنید و بعد بعد از نیم ساعت دریابید که با سلیقه شما جور نیست، استراحت یک شب خود را به فنا داده اید و احتمالا وقت نمی کنید که فیلم دیگری پیدا کنید و آن شب، فیلم دوم را ببینید.

2- سلیقه شما به مرور ارتقا پیدا می نماید. زمانی فیلم های اکشن یا کمدی متوسط را هم شاهکار می دانستید، اما الان دیگر همه چیز باید در کمال باشد تا لذت ببرید.

3-متوجه می شوید که نمرات imdb و نظر منتقدان و در کمال شرمندگی دوستان، در بسیاری از موارد باد هوا هستند و نباید آنها را زیاد جدی گرفت.

4-بیشتر کلاسیک های خوب را قبلا دیده اید!

آخر سر متوجه می شوید که چون شخصیت و سلیقه هر کسی، چیز یگانه ای است، خودتان باید به صورت فعال و هوشمندانه فیلم و سریال انتخاب کنید.

شما فاکتورهای متنوعی را در نظر می گیرید و در ذهنتان جمع جبری و برآیند آنها را حساب می کنید تا تصمیم بگیرید یک فیلم مناسب دانلود و تماشا است، یا خیر. چیزهایی مثل:

-کارگردان و بازیگران فیلم: البته با در نظر دریافت اینکه بعضی از ستاره ها که زمانی تنها دیدن نامشان در فهرست هنرپیشه های یک فیلم، برای انتخاب آن فیلم، کافی بود، بعد از مدتی نزول می نمایند و یگانه دلیل، عدم انتخاب فیلم از سوی ما می گردد!

-نیم نگاهی به نمره imdb که گرچه چیز قطعی نیست. اما خب بعید است که فیلمی با امتیاز زیر 5 ، شاهکار باشد، یا فیلمی با امتیاز بالای 8، چیز قابل اعتنایی نباشد!

-تریلر فیلم

-نظر منتقدان در نشریات داخلی و سایت های فرنگی

-داستان و تم کلی فیلم

-فهرست های سینمایی

اما حتی اینها هم تضمینی نیستند که انتخاب شما، خوب از دربیاید. گاهی یک فیلم که همگام متفق القول اند که شاهکار مسلم است، از دید شما چیز عادی ای به نظر برسد. مثال عرض می کنم، همه می گفتند که فیلم Roma آلفونسو کوارون، فیلم بسیار خوبی است. اما از دید من چیز فوق العاده ای نبود و تا آخر فیلم در انتظار یک چرخش داستانی، یا مفهوم پنهان شده ماندم، اما کامیاب نشدم!

مثال دیگر: با توجه به هنرپیشه های فیلم ad astra و داستانش تصور می کردم که با یک فیلم علمی تخیلی پرکشش، دست کم در سطرح مریخی یا گرویتی روبرو خواهم بود. اما فیلم از دید من یک افتضاح تمام عیار بود! اشتباهات علمی فیلم از دید من غیرقابل گذشت بودند! و فیلم مفهوم ژرف خاصی را القا نمی کرد.

باز هم مثل دیگر، دنبال اکشن جدید برای سرگرمی ساده می گشتم، اما هم فیلم Rambo Last Blood و هم فیلم Gemini Man بسیار عادی از آب درآمدند.

حالا هم که در حال نوشتن این سطور هستم نگران این هستم که اگر وقتی برای دیدن فیلم Marriage Story بگذارم، این یکی هم سرخورده ام کند و راستش از آغاز کردن سریال Godfather of Harlem هم می ترسم!

می دانید کی تیر آدم در انتخاب فیلم به خطا نمی رود؟

وقتی فردی که روحیات بسیار نزدیک به شما دارد و سالهاست که سلایق شما را به صورت دقیق می داند و فیلم ها با هم دیده اید، چیزی را به شما توصیه می نماید.

متاسفانه هم همگی توفیق داشتن چنین یاران فیلم بینی را ندارند و هم اینکه خود این عزیزان هم ظرفیت محدودی در دیدن و پردازش نیک یا بد بودن فیلم برای ما دارند.

پس بیاییم و آرزو کنیم که زمانی برسد که الگوریتم های هوش مصنوعی آنقدر پیشرفته بشوند که بتوانند با دقت بالا، دیدن فیلم هایی را به ما توصیه نمایند. تصور کنید که این الگوریتم ها بر اساس صدها فاکتوری که به تدریج با تحلیل دقیق ما پیدا نموده اند، بتوانند به سرعت فیلم های قدیمی و جدید را با توجه به روحیه و حال و هوای هر روز به ما توصیه نمایند و اصلا گاهی مجبورمان نمایند که فیلم یا مستند دشواری را ببینیم تا سلیقه مان ارتقا پیدا کند! یا به ما بگویند که از آغاز کسل نماینده فلان فیلم نترس، فیلم به نیمه که برسد عاشقش می شوی!

من در انتظار آن روزی هستم که هوش مصنوعی بتواند یک فیلم حال خوب کن با توجه به شرایطمان برای ما پیدا کند یا با دقت یک روانشناس خبره، فیلم درمانی مان نمایند.

می ماند یک چیز: اصلا شاید یک لطف فیلم بینی همین ناکامی گه گاه در پیدا کردن فیلم های باب طبع باشد. اگر الگوریتم ها مرتب بر چیزهای مورد پسند امتحان پس داده تاکید نمایند، پس چه جایی برای جهش های فکری می ماند؟!

منبع: یک پزشک
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 663

به "یک آرزو: هوش مصنوعی که بتواند دقیق تشخیص بدهد از کدام فیلم ها لذت خواهید برد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک آرزو: هوش مصنوعی که بتواند دقیق تشخیص بدهد از کدام فیلم ها لذت خواهید برد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید