کدام یک از رویدادهای عظیم دنیا در پی شیوع کرونا لغو شد؟

به گزارش صنایع 90، شیوع ویروس کرونا سبب شده است بسیاری از رویدادهای مهم دنیا برگزار نگردد. بیشتر رویدادها اعم از ورزشی، سرگرمی، سینمایی، موسیقایی و غیره در سراسر دنیا لغو شده است یا با تاخیر برگزار می گردد.

کدام یک از رویدادهای عظیم دنیا در پی شیوع کرونا لغو شد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از اعتمادآنلاین، از زمانی که سازمان بهداشت دنیای کوویدـ19 را یک بیماری عالمگیر خواند، بیشتر رویدادها در سراسر دنیا لغو شدند یا با تاخیر برگزار می شوند. همچنین به مردم توصیه می گردد حتماً فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند و در خانه بمانند تا از شیوع هرچه بیشتر این بیماری جلوگیری گردد.

تجمع همگانی در بیشتر کشورها مجازات دارد و به دلیل همین اقدامات نیز همه رویدادها تا اطلاع ثانوی لغو شده یا به تاخیر افتاده است. مهم ترین این رویدادها بدین توضیح است:

1. لیگ برتر انگلیس

بیشتر هواداران دوآتشه فوتبال اکنون ناراحت اند زیرا مسئولان انگلیس تمام مسابقات لیگ را به حالت تعویق درآورده اند. هواداران لیورپول بیش از همه غمگین شده اند چون این تیم شانس آن را داشت که بتواند قهرمان لیگ گردد (فقط 2 بازی دیگر تا قهرمانی مانده بود).

گذراندن این دوران برای فوتبالی ها بسیار سخت خواهد بود. آن ها باید تا اعلام فدراسیون فوتبال منتظر بمانند. لیگ انگلیس فعلاً تا 30 آوریل لغو شده است، اما با توجه به فرایند این بیماری پیش بینی می گردد این تعطیلی به زودی خاتمه یابد. سلامت فوتبالیست ها مقدم بر هر عنوان و مقامی است.

2. ان بی اِی

اتحادیه ملی بسکتبال (NBA) تمام بازی های خود را که قرار بود در فصل 2019-2020 انجام گردد به تاخیر انداخت. رودی گوبرت بازیکن تیم اوتا جاز اولین کسی بود که تست کرونایش مثبت اعلام شد (هم تیمی او دونوان میشل نیز به کرونا مبتلا شد).

بازی بین ساکرامنتو کینگز و نیواورلئان پلیکانز که قرار بود در تاریخ 11 مارس برگزار گردد لغو شد و بازی های تمام لیگ به دلیل شیوع ویروس کرونا به وقفه افتاد. استفان کری بازیکن معروف بسکتبال می گوید بازی های بسکتبال را می گردد دوباره برگزار کرد، اما اکنون باید مراقب اطرافیانمان باشیم تا سالم بمانند.

3. کواچلا

جشنواره موسیقی و هنر کواچلا در دره کواچلای کلرادو برگزار می گردد که سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد. این فستیوال 2 هفته ای شامل کنسرت های مختلف است. دکتر کامرون کیسر دستور لغو این جشنواره را داد و ممکن است زمان آن به چند ماه دیگر تغییر کند.

لغو شدن جشنواره های موسیقی که هر سال برگزار می گردد ناراحت نماینده است، اما امنیت و سلامت مهمانان، کارکنان و جامعه از همه چیز مهم تر است.

4. جشنواره گلاستونبری

جشنواره گلاستونبری فستیوالی هنری است که طی پنج روز و در انگلیس برگزار می گردد. لغو این جشنواره باعث ناراحتی بسیاری از مردم و کسانی شد که از این جشنواره کسب درآمد می کردند.

موسسه های خیریه و برگزارنمایندگان جشنواره ضرر اقتصادی فراوانی را متحمل شدند و کسانی که کار ساخت محوطه فستیوال را انجام داده بودند درآمد چند ماه خود را از دست دادند.

5. فستیوال کن

فستیوال کن که قبلاً به فستیوال بین المللی فیلم مشهور بود در کن فرانسه برگزار و فیلم های زیادی از سراسر دنیا به این جشنواره معرفی می گردد. قرار بود این رویداد در تاریخ 12 مه شروع گردد و مسئولان آن به رغم شیوع ویروس کرونا تمام تدارکات را آماده نموده بودند، اما این جشنواره به 19 مارس موکول شد.

6. مسابقه یورو ویژن

گفته می گردد این مسابقه در سال 2021 برگزار خواهد شد. این مسابقه خوانندگی نیز همچون رویدادهای دیگر تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا لغو شد. حدود 180 میلیون نفر از 41 کشور دنیا از لغو این برنامه ناراحت شدند، اما این تصمیم کسی را شگفت زده نکرد زیرا همه از خطرات ناشی از برگزاری مسابقه مطلع هستند.

7. نمایشگاه سرگرمی های الکترونیکی

این روزها مردم بیشتر از همواره مشغول انجام بازی های رایانه ای هستند چون در خانه حبس شده اند و باید خود را سرگرم نمایند، اما نمایشگاه بازی های رایانه ای در همین زمان لغو شده است. E3 معمولاً در ماه ژوئن در لس آنجلس برگزار می گردد در حالی که گیمرها از این واقعه بسیار ناراحت اند باید گفت که سازندگان و تولیدنمایندگان این بازی ها نیز دوران سختی را می گذرانند.

8. المپیک 2020 توکیو

توکیو واقعاً مشتاق بود بازی های المپیک برای دومین بار در تاریخ در آنجا برگزار گردد. کمیته بین المللی المپیک و کمیته برگزاری بازی ها مشترکاً اعلام کردند این رویداد به سال 2021 موکول شده است. پیش از این بسیاری از کشورها گفته بودند برای حفظ سلامت بازیکنان در این المپیک شرکت نخواهند کرد. پیش تر چند المپیک به دلیل وقوع جنگ لغو شده بود، اما این اولین المپیکی است که به تاخیر می افتد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 968

به "کدام یک از رویدادهای عظیم دنیا در پی شیوع کرونا لغو شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام یک از رویدادهای عظیم دنیا در پی شیوع کرونا لغو شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید