کتاب درآمدی بر دانش مدیریت، اصول و کارکردها منتشر شد

به گزارش صنایع 90، به گزارش خبرنگاران، کتاب درآمدی بر دانش مدیریت، اصول و کارکردها با موضوع مدیریت در اسلام به رفتار سازمانی و جنبه های مذهبی اسلامی آن توجه دارد.

کتاب درآمدی بر دانش مدیریت، اصول و کارکردها منتشر شد

این کتاب به پیوند دیرینه دو رویکرد علمی و عملی در رفتار سازمانی اشاره دارد و با یافته های نوین دانش روز بشری، روش های موفق اجرایی و معرفی الگوهای قبل پیروی در پرتو آموزه های وحیانی و مدیریت کارآمد رحمانی در نظام آفرینش، سعی در بیان ضرورت و اهمیت بازگشت به دستورهای الهی در منشور جاوید و کتاب راهنمایی خویش نموده و با توجه به شرایط حاکم بر عصر صنعت گرای روز برای هر روشن فکر مسئول و تکلیف گرا، این نیازسنجی را پررنگ ساخته تا در جهت پاس داشت مقام، کرامت، صندلی و شخصیت انسان، کارآمدترین جامعه های بشری را بیش ازپیش تضمین و ترسیم کند.

هدف از نگارش این کتاب پرداختن به چگونگی برخورد افراد و سازمان ها با آن چه که می دانند، است یعنی درس های آموخته گردیده و یافته های نوین بشری از نظر علمی و تجربی به بحث گذاشته می گردد و با بهره گیری از گفتمان ها و جدول ها می کوشد راه کارهای بهینه اجرایی را در پرتو باورها ارائه نماید و به اصلاح رفتارهای سازمانی و منطق اعضای سازمان ها و هوش عقلی و رشد خرد جمعی بپردازد زیرا رفتار سازمانی پیوند دیرینه با دو رویکرد علمی و عملی دارد و از این مولفه ها تاثیر می پذیرد.

رفتار یک مدیر و رهبر پیرو متغیرهای مستقلی مانند ویژگی های پیروان، سازمان و شرایط زمان، مکان و … و تعدیل این رفتارها و کنترل غرایز در سایه سار آموزه های دینی با ضمانت اجرایی ایمان و نقش احساس حضور در محضور خدا را به محاسبه می کشاند.

این کتاب در پنج فصل گردآوری گردیده است: فصل اول: کلیات، فصل دوم: محورهای اصلی مدیریت، فصل سوم: مدیریت منابع انسانی، فصل چهارم: رفتار سازمانی و فصل پنجم فرهنگ سازی.

نتایج به دست آمده در کتاب درآمدی بر دانش مدیریت، اصول و کارنمودها در پرتو آموزه های دینی برای بیان روش های اداری امور جامعه در عرصه های گوناگون و ارائه راه کارهای بهینه اجرایی و ایجاد فرصت ها و بازشناسی تهدیدها در فرآیند خودسازی، نیازسنجی، زمان شناسی، آسیب شناسی، حفظ تناسب اهداف مدیریتی با علاقه و توان مخاطبان، هماهنگی کوشش ها و پرهیز از تعارض و چندگانگی در حوزه اجرا، ایجاد ارتباط میان اهداف و نیازهاست.

در بخشی از این کتاب درباره ویژگی های مدیران در پرتو آموزه های دینی آمده است: هدف از آموزه های الهی و گسیل داشتن مدیران شایسته و الگوهای رفتاری خدایی به سوی انسان ها، تعلیم و تربیت و پاکسازی روح و جان و آراستن به آرایه های اخلاقی و تجلی انوار خدایی در آیینه وجود است و این برنامه تنها تز نبود که عمل بود و پرورش یافتگان وارسته و جامعه های دینی و .. گواه این حقیقتند و بسی در ایجاد شهر نیکان کوشیده و افتخار دارد جامعه هایی یک پارچه با روح برادری و برابری هم دل و هم اندیشه، آرمان گرا و پویا با اهداف ریشه ای شناخته و درمان نمایند و عوامل درون و برون سازمان را در ارتباط با یکدیگر دریافته و راه کارهای اجرایی و رسیدن به اهداف و خط مشی های سازمانی را به منصه ظهور برساند.

کتاب درآمدی بر دانش مدیریت، اصول و کارنمودها نوشته احمدعلی افتخاری در 1000 نسخه با قیمت 33000 تومان توسط انتشارات کتاب آوا در سال 1397 منتشر گردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 83

به "کتاب درآمدی بر دانش مدیریت، اصول و کارکردها منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب درآمدی بر دانش مدیریت، اصول و کارکردها منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید