کاربردی ترین نکات هتل ها که پذیرش هتل، به شما نخواهد گفت!

به گزارش صنایع 90، کاربردی ترین نکات هتل ها

همیشه یکی از کارهایی که بیشتر افراد در هنگام سفر از آن فرار می نمایند، پر کردن فرم رزرواسیون هتل هاست. رجوع به میز رزرواسیون هتل و پر نمودن فرم های مربوطه، هیچگاه آسان نیست، پس چرا گاهی اوقات می خواهید که چنین لحظه مضطربی را در زمانیکه مقابل این سرویس قرار می گیرید تا اطلاعات مربوطه را تکمیل کنید، تجریه نمایید؟ بیشتر پر نمودن این فرم ها به دلیل آشنایی با قوانین هتل و البته رضایت بیشتر شماست. اکثر هتل ها و پرسنل آن ها خواهان اقامت خوبی برای شما هستند اما این بدین معنی نیست که آن ها به شما اجازه ورود به هر مکانی را بدهند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با هم کاربردی ترین نکات هتل ها را با هم مرور کنیم که معمولا به شما گفته نمی گردد. نکاتی که در هنگام اقامت دانستنش برای شما می تواند بسیار مفید باشد.

کاربردی ترین نکات هتل ها که پذیرش هتل، به شما نخواهد گفت!

همواره کاربردی ترین نکات هتل ها را مد نظر داشته باشید

همواره هنگامی که وارد هتل مورد نظرتان می شوید اگر چه دفترچه هدایت به شما داده می گردد یا در خصوص هتل حرف های خوبی را از کارکنان آن می شنوید اما هر حرفی را باور نکنید. در بعضی از موارد باید بدانید که کارکنان هتل همواره از هتل خود تعریف نموده و این تعریف نشانه ای از رضایت شما از آن هتل نخواهد بود. در این مطلب شما را با کاربردی ترین نکات هتل ها آشنا می کنیم تا از هر آنچه که در رزرو هتل خود می بینید تعجب نکنید. با آگاهی از این مطالب به راحتی می توانید با کارکنان هتل صحبت نموده و بهترین اتاق را برای اقامت خود انتخاب کنید.

کارمندان هتل، کارت ها را نگه می دارند

همان کارمندانی که دستمزد کافی دریافت نمی کنند، در حقیقت اکثر تصمیمات مهم و حساس را در خصوص رزرواسیون شما اتخاذ می کنند. به این ترتیب، تصویر کنید فردی که به شرکت شما برای یک محصول 159 دلار پرداخت می کند ، شرکت تان را در خصوص بعضی چیزهای کوچک و بی اهمیت سرزنش کند، شما با او چگونه رفتار می کنید؟ شما احتمالا به او می گویید خیلی خوب، البته و او می تواند پولش را پس بگیرد و محصول دیگری از جایی دیگر خریداری کند. پرسنل هتل امکان ندارد به شما بگویند که پول تان را پس بگیرید . این موضوع را از کاربردی ترین نکات هتل ها بدانید (گرچه اگر به اندازه کافی اصرار کنید و فشار بیاورید، آن ها مجاز به انجام آن خواهند شد)، اما آن ها قطعاً به شما اتاقی با روشنایی بالا و سرو صدای کم خواهند داد.

این امکان وجود دارد که سابقه پرسنل هتل آنالیز نشده باشد

چه تعداد از بازدید کنندگان و میهمانان هتل تجربه ای بدون مزاحمت از سوی پرسنل هتل داشته اند، بدیهی است که اکثر کارگران هتل بسیار درستکار هستند اما باید به خاطر داشته باشیم که امکان آنالیز پیشینه و تحقیق گسترده یا آنالیز های شدید برای تمام کارکنان هتل وجود ندارد.

همواره از کاربردی ترین نکات هتل ها رعایت احتیاط است.

به قول معروف مالت رو سفت بچسب، همسایه تو سارق نکن. به همین دلیل، اطمینان حاصل کنید که اشیای گران قیمت خود را در مکان های ایمن هتل نگهداری کنید.

توصیه های دربان هتل ممکن است کاملا بی طرفانه نباشد

هنگام هدایت میهمانان توسط دربان، توصیه به بعضی موسسات و نه اشخاص حقیقی برای هتل ها تقریبا یک تمرین روزمره است. هتل ممکن است با یک رستوران محلی داد و ستد داشته باشد یا صاحب هتل ممکن است مالک رستوران نیز باشد، همچنین امکان دارد به دربان هتل به جهت دادن توصیه هایی درباره موسسات خاص، پاداش هایی در نظر گرفته گردد. تاکتیک قابل قبول این است که در خصوص رستوران های اطراف، پرس و جویی در مکان های مجاور هتل انجام گیرد، سپس به طور خاص درباره آن ها سوال گردد.

از کاربردی ترین نکات هتل ها باید به این مورد اشاره نمود: قبل از تماس با دربان هتل، آنالیز سریع تلفن همراه تان، می تواند به آنچه که باید پرسیده گردد و اینکه چه اطلاعاتی درست هستند، یاری قابل توجهی نماید.

اتاق شما ممکن است که مرتب باشد، امّا؛ خیلی تمیز نیست

مستخدمان هتل ممکن است روزانه 10 تا 30 اتاق را تمیز کنند و اغلب مجبورند به سرعت کار کنند. تمیز کردن هر اتاق بیشتر به معنی مرتب کردن تخت خواب ها و جایگزین نمودن چیزهایی مثل شیشه ها، حوله ها و فنجان های قهوه است که در طول شب استفاده شده اند، به همین دلیل است که چک کردن مینی بار حدود 15 تا 20 دقیقه زمان می برد. به تخت خواب و حمام خودتان فکر کنید، چه مقدار زمان برای تمیز کردن آن احتیاج دارید؟ به عبارتی اتاق تان چقدر تمیز است. بنابراین از کاربردی ترین نکات هتل ها برای افرادی که حساس یا وسواسی هستند، تمیز بودن فضاهایی مانند سرویس های بهداشتی و حمام است. مخصوصا که اگر در یک هتل درجه 3 یا پایین تر، اتاق خود را رزرو نموده باشید. البته بسته به نوع کشور و ستاره هتل، این موضوع متفاوت است.

اکثر چیزها در اتاق اصلاً تمیز نیستند

اتاق خواب هتل معمولا شامل قهوه ساز، دستگیره ها، رومیزی ها و کنترل تلویزیون است و البته اگر شما آدم محتاطی هستید باید در خصوص مبل ها و تختخواب ها مراقب باشید، چون افراد مکرراً با لباس های کثیف روی آن ها می نشینند. اگر چه تمام مکان های اتاق هتل را تمیز می کنند اما اگر وسواسی هستید، در میان کاربردی ترین نکات هتل ها به تمیزی مبل ها یا تخت ها دقت کنید. تا جای ممکن سعی کنید که در هتل های 3 ستاره یا هاستل ها با لباس های سفید یا بدون لباس بر روی تخت نخوابید یا بر روی مبل ننشینید.

کسانی که حساسیت پوستی دارند نیز باید بیشتر مراقب باشند.

روپوش رختخواب اهمیت دارد

هتل ها روپوش رختخواب های اصلی خود را بطور مکرر عوض می کنند، امّا؛ من این موضوع را مکرراً شنیده ام که روی روپوش رختخواب های هتل ها دراز نکشید. هر چند که آن ها را می شورند و تمیز به نظر می رسند. باز هم تاکید می کنیم که این گفته بیشتر در خصوص هتل ها و اتاق هایی است که در خصوص تمیزی آن ها شک دارید. اتاقی که تمیز و مرتب باشد از همان ابتدا و با کمی نگاه متوجه آن خواهید شد.

اکثر اوقات اتاق خالی وجود دارد

اگر شما از قبل در هتل مورد نظرتان اتاقی رزرو ننموده باشید، ممکن است هنگام ورود به ما اعلام کنند که اتاق خالی ندارند. در اکثر موارد و نه همواره، اتاق خالی وجود دارد. تنها این اتاق ها به دلایل مختلف در دسترس نیستند. ممکن است اتاق هایی توسط افراد گوناگون از قبل رزرو شده باشند یا اینکه تمیز و آماده نشده باشند. در هر صورت اگر فکر می کنید که در این شرایط به مشکل بر خواهید خورد و نمی توانید به هتل دیگری مراجعه کنید، به شما توصیه می کنیم که از قبل اتاق خود را در هتل رزرو کنید. در نتیجه از کاربردی ترین نکات هتل ها رزرو اتاق خود از قبل است. هر چند که پیش آمده بعضی از مسافران با کمی صحبت با پذیرش توانسته اند حداقل برای یک شب هم که شده اتاقی برای اقامت خود بگیرند.

مرگ و میر در هتل ها امری عادی است

به این دلیل که هتل ها مکان های اقامتی هستند که در طول سالیان دراز به کار خود مشغول می باشند و افراد مختلفی در رنج سنی متفاوت وارد این اتاق ها شده اند، امکان اینکه در اتاقی در گذشته فردی فوت نموده باشد، وجود دارد. این موضوع امری عادی است. در واقع همانند خانه های مستاجری می ماند. حتی درباره این جریان ها، داستان های بسیاری نوشته شده و فیلم های بسیاری ساخته شده است. گاهی بهتر است که این حرف ها را تنها شنیده و به راحتی از کنارش عبور کنید. از کاربردی ترین نکات هتل ها توجه نکردن به حرف های کارکنانی و خدماتی های هتل است که در این مورد صحبت می کنند.

از جالب ترین موضوعاتی که در این مورد می توان گفت این است که زمانی که فردی مشهور در اتاق های یک هتل می میرد، عموما آن اتاق را به شخص معروف دیگری که علاقه مند که فرد فوت شده بوده، اجاره می دهند. در این صورت این اتاق برای دیگر مهمانان در دسترس نخواهد بود و حکم خانه ای اجاره ای را دارد.

بهترین زمان رزرو اتاق در هر هتلی چه زمانی است

اگر سعی کنید که زمان ورود خود را به هتلی به گونه ای تنظیم کنید که صبح روز تعطیل مانند صبح روز یکشنبه در هر هفته وارد هتل بشوید یا رزرو اتاق خود را انجام دهید، قطعا گزینه های بیشتری از میان اتاق ها برای انتخاب شده وجود خواهد داشت. چرا که بسیاری از اتاق ها تخلیه شده اند. بنابراین از کاربردی ترین نکات هتل ها این موضوع است که زمان رزرو اتاق می تواند بسیار اهمیت داشته باشد. همچنین خدماتی های هتل زمان مناسبی را برای تمیز نمودن اتاق ها خواهند داشت. در هتل های 4 ستاره و 5 ستاره که در کنار دریا قرار گرفته اند شاید در این هنگام بتوانید اتاقی با نمای رو به دریا را انتخاب کنید و همان هزینه ای را بپردازید که برای اتاق های رو به شهر پرداخته می شوند.

منبع: placesyoullsee.com

منبع: الی گشت
انتشار: 12 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 212

به "کاربردی ترین نکات هتل ها که پذیرش هتل، به شما نخواهد گفت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربردی ترین نکات هتل ها که پذیرش هتل، به شما نخواهد گفت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید