چه کسانی سرور مجازی ایران و خارج می خرند؟

به گزارش صنایع 90، راهنمای خرید سرور مجازی می تواند یک یاری بزرگ برای افرادی که در حال راه اندازی وبسایت خود هستند، باشد!

چه کسانی سرور مجازی ایران و خارج می خرند؟

خرید سرور مجازی فقط در ابتدای کار نیست، در بعضی مواقع با رشد وبسایت و افزایش ترافیک آن، استفاده از سرورهای نامناسب می تواند منجر به کاهش آپتایم آن گردد که در این صورت تغییر سرور به سرور مجازی می تواند بسیار مفید باشد. این شرایط در وبسایت هایی که پتانسیل بالایی برای رشد دارند، بسیار رایج است اما می توان با مطالعه راهنمای خرید سرور مجازی و استفاده از این سرورها، از هرگونه مشکل در وبسایت جلوگیری کرد.

راهنمای سرور مجازی و آنالیز مزیت های آن

مهم ترین بخش مطالعه راهنمای سرور مجازی آشنایی با مزایای این سرورها است، این مزایا به توضیح زیر هستند:

  • دسترسی و مدیریت کامل: در سرور مجازی دسترسی برای مدیریت وب سایت به طور کامل برای کاربران فراهم می گردد.
  • صرفه جویی در هزینه ها: در سرور مجازی، در ازای هزینه بسیار ارزان، قابلیت های فراوانی در اختیار کاربران قرار داده می گردد.
  • حق انتخاب برای دریافت منابع: با استفاده از سرور مجازی، کاربران می توانند ظرفیت های سخت افزاری مانند پردازشگر CPU، فضای SSD و حافظه RAM را با توجه به احتیاج وبسایت خود معین نمایند. در صورت احتیاج به تغییر مقدار این منابع می توان آنها را در کوتاه ترین زمان تغییر داد.
  • عملکرد بهتر: عملکرد سرور مجازی به طرز چشمگیری نسبت به سرورهای سنتی بهتر است. انتخاب منابع به مقدار احتیاج با استفاده از سرور مجازی باعث می گردد تا این سرورها برای افزایش سرعت وبسایت، افزایش پردازش و ظرفیت آن بسیار مفید باشند.
  • امنیت بالا: سرورهای مجازی به صورت جداگانه از یکدیگر وجود دارند، به این صورت که هر وبسایت سیستم عامل و منابعی جدا دارد. این ویژگی از نفوذ هرگونه سرور دیگر جلوگیری می نماید.
  • دسترسی روت: با خرید سرور مجازی دسترسی روت برای کاربران فراهم می گردد، این دسترسی به شما چنین امکانی می دهد که اسکریپت ها و نرم افزارهای سفارشی را نصب کنید.

آنالیز امنیت سرور مجازی

عوامل مختلفی وجود دارند که بر روی یک نرم افزار امنیتی مناسب برای ماشین های مجازی و زیرساخت مجازی تاثیر می گذارند. این عوامل می توانند مسائل مختلفی برای امنیت سرور مجازی به وجود بیاورند. بعضی از مهم ترین مسائل امنیتی در این سرورها شامل موارد زیر می شوند:

  • توسعه ماشین های مجازی: توسعه ماشین های مجازی زمانی اتفاق می افتد که شما بیشتر از ظرفیت مدیریتی خود ماشین مجازی داشته باشید. با وجود تعداد زیادی از ماشین های مجازی در مرکز داده، یک سری مسائل سوء مدیریتی به وجود می آید. برای مثال، ممکن است که بعضی از ماشین ها نادیده گرفته شوند، یا اینکه به روزرسانی ها از دست بروند.
  • داده های حساس: برای محافظت از داده های حساس وبسایت خود و مشتریان باید این اطمینان را داشته باشید که این اطلاعات با امنیت فوق العاده محافظت می شوند.
  • هایپر جکینگ: در هایپر جکینگ یک ماشین مجازی به خطر می افتد و به صورت غیرمجاز تحت کنترل قرار می گیرد.
  • ماشین های مجازی از پیش پیکربندی شده: در بعضی مواقع، تنظیمات اتوماتیک در این ماشین های مجازی ممکن است به مقدار کافی ایمن نباشد.

با توجه به خطرات احتمالی که پیش تر در راهنمای خرید سرور مجازی بیان کردیم، ویژگی های امنیتی که باید برای خرید سرور مجازی در نظر داشته باشید به صورت زیر هستند. با وجود ویژگی های زیر، می توان به این اطمینان رسید که ارائه دهنده مورد نظر، یک سرور مجازی با امنیت عالی به شما ارائه می دهد.

شناسایی نفوذ:

هر نوع ابزاری که ترافیک شبکه را برای شناسایی فعالیت های مشکوک آنالیز می نماید، می تواند برای امنیت آن بسیار مفید باشد. قابلیت های اولیه این ابزارها به این صورت هستند که فعالیت های مشکوک را شناسایی نموده و گزارش می دهند. اما در بعضی از آنها، قابلیت ها پیشرفته تر می شوند، به این صورت که ابزار می تواند پس از شناسایی یک تهدید، اقدامات از پیش معین شده مربوط به آن را انجام دهد.

انطباق و حسابرسی:

این ویژگی ها به شما یاری می نمایند تا با تهیه گزارش، در خصوص عملکرد مناسب سرور مجازی اطمینان حاصل کنید. در حالت ایده آل، باید بتوانید لاگ ها را مرور کنید و تغییرات مدیریتی در VM خود را ردیابی کنید.

کنترل های دسترسی:

تنظیمات مربوط به کنترل برای دسترسی، به شما این امکان را می دهد تا دسترسی کاربران را برای ایجاد تغییرات غیرمجاز یا پیکربندی میزبان در ماشین های مجازی مدیریت کنید.

نصب آنتی ویروس و ضد بدافزار:

همانطور که استفاده از این ابزارها برای هاست های سنتی مفید هستند، در سرورهای مجازی هم لایه ای از حفاظت ارائه می دهند تا از هرگونه حملات خاص جلوگیری گردد.

راهنمای انتخاب نرم افزار برای سرور مجازی

پس از اینکه با ویژگی های امنیتی لازم برای انتخاب سرور مجازی آشنا شدید، باید برترین نرم افزارهای مجازی سازی در بازار را بشناسید:

Oracle VirtualBox

این نرم افزار یک هایپروایزر منبع باز است که می تواند سخت افزار x86 را مجازی کند. در مدل امنیتی این نرم افزار، به طور مستقیم با سخت افزار ارتباط برقرار نمی گردد، بلکه این ارتباط به وسیله مانیتور ماشین مجازی صورت می گیرد. این روش در حافظه و استفاده از پردازنده محدودیت هایی دارد.

VMware App Defense

این نرم افزار یک سیستم امنیتی مرکز داده است که از برنامه های مجازی محافظت می نماید. این گزینه چهار عملکرد اصلی ارائه می دهد: تجزیه و تحلیل فرآیندها، تشخیص و گزارش فعالیت ها مشکوک، کنترل برنامه و اصلاح آن.

Sophos for Virtual Environments

این گزینه یک پیشنهاد عالی ضدبدافزار است که می توانید آن را با هایپروایزرهای ESXi و Hyper-V بهره ببرید. پس از نصب این نرم افزار، می توانید از یک ماشین مجازی امنیتی برای اسکن تهدیدات احتمالی و اجرای پاکسازی اتوماتیک نرم افزار بهره ببرید.

McAfee MOVE Antivirus

از این نرم افزار می توان در همه دسکتاپ ها در همه هایپروایزرها و OSها از جمله ماشین های مجازی Linux، Window و VMware استفاده کرد.

HyTrust CloudControl

این نرم افزار امنیت را برای vSphere و NSX فراهم می نماید. از این گزینه می توان برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به داده ها استفاده کرد.

سرور مجازی برای چه کسانی مناسب است؟

در نهایت در راهنمای خرید سرور مجازی باید بگوییم افرادی که احتیاجهایی مطابق با موارد زیر دارند از سرور مجازی استفاده می نمایند:

حجم ترافیک وب سایت

برای افرادی که به تازگی وبسایت خود را راه اندازی نموده اند، شاید خرید سرور مجازی اولویت بالایی نداشته باشد. این افراد می توانند در ابتدا از هاست های اشتراکی استفاده نمایند، پس از افزایش ترافیک وب سایت به سرور مجازی روی بیاورند. در نظر داشته باشید که سرور مجازی یک گزینه بین هاست ابری و هاست اختصاصی محسوب می گردد، این به آن معناست که اگر ترافیک وب سایت شما تا حد بسیار زیاد افزایش پیدا کند، به یک سرور مستقل احتیاج خواهید داشت.

سرعت وبسایت

زمانی که وب سایت در حال رشد باشد، مقدار محتوای آن افزایش پیدا می نماید، درنتیجه زمان لود شدن آن برای کاربران بیشتر می گردد. در این شرایط باید ظرفیت مورد استفاده وبسایت خود را افزایش دهید، برای این کار می توانید از سرور مجازی بهره ببرید.

سرور مجازی یک ابزار مدیریتی بسیار کاربردی، با دسترسی های بیشتر از یک هاست اشتراکی است. خرید VPS یک گزینه مناسب است چراکه می توانید یک سرور با سیستم عامل لینوکس یا ویندوز را در موقعیت ایران و خارج تهیه فرمایید.

وبسایت های فروش اینترنتی

درصورتی که وبسایت شما یک فروشگاه اینترنتی است و شامل درگاه های پرداخت اینترنتی و داده های حساس مانند تراکنش های مالی کاربران می گردد، باید یک فضای ایمن برای مشتریان فراهم کنید. در این صورت راهنمای خرید سرور مجازی به شما یاری می نماید تا با تهیه این سرورها، یک انتخاب مناسب برای فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید.

به فضای ترید احتیاج دارید

از آنجایی که ایران در فهرست کشورهای تحریم شده برای بازارهای بین المللی قرار گرفته است، کاربران آن برای خرید و فروش از صرافی های خارجی باید از آی پی خارج از آن استفاده نمایند. به همین علت، برترین انتخاب برای وبسایت هایی که به فضای ترید احتیاج دارند سرورهای مجازی هستند.

نصب نرم افزار سفارشی

درصورتی که می خواهید از وبسایت خود برای نصب نرم افزار سفارشی، استفاده از پیکربندی سرور سفارشی یا مشارکت در برنامه نویسی پیشرفته بهره ببرید سرور مجازی می تواند گزینه مناسبی باشد.

برگزاری کلاس یا وبینار آنلاین

برگزاری کلاس آنلاین یا وبینار باید در یک فضای امن و پرسرعت انجام گردد تا با ورود حجم زیادی از دانشجویان، وبسایت دچار مشکل نگردد. در این نوع وبسایت ها استفاده از سرور مجازی توصیه می گردد تا برگزاری کلاس یا وبینار باکیفیت باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1402 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2263

به "چه کسانی سرور مجازی ایران و خارج می خرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسانی سرور مجازی ایران و خارج می خرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید