هیئت های ورزشی آذربایجان غربی به ورزشکاران واگذار گردد

به گزارش صنایع 90، به گزارش خبرنگاران، علی مصطفوی صبح چهارشنبه در جلسه شورای ورزش همگانی استان با گلایه از روند واگذاری هیئت های ورزشی به مدیران کل و بعضی افراد خاص در استان اضافه نمود: هر چند اداره کل ورزش و جوانان با این اقدام کوشش دارد تا از امکانات ادارات کل و توانمندی مدیران کل ادارات مربوطه استفاده کند ولی این موضوع تاکنون نتیجه خوبی در پی نداشته است.

هیئت های ورزشی آذربایجان غربی به ورزشکاران واگذار گردد

وی ادامه داد: در این راستا از اداره کل ورزش و جوانان استان می خواهیم هیئت های ورزشی استان را برای توسعه و تقویت ورزش استان به خود ورزشکاران واگذار کند و روسای هئیت ها و ورزشکاران صاحب نام و افراد توانمند در این حوزه را انتخاب کند.

مدیرکل امور شهری استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: شهرداران با جمعیت 200 هزار نفر با مصوبه جدید موظف هستند سازمان فرهنگی ورزشی ایجاد نمایند و بقیه شهرداری ها هم باید واحد فرهنگی و ورزشی دایر نمایند.

سیف الله مطلبی اظهارداشت: سال آینده اعتبارات خوبی در شهرداری ها برای ترویج ورزش به خصوص ورزش همگانی در نظرگرفته شده و از شهرداران می خواهیم این امر را مورد توجه قرار دهند.

وی اضافه نمود: یکی از چالش های اصلی در حوزه ورزش نبود اشتغال قهرمانان ملی سطح استان است که این موضوع نیز باید در دستور کار شورا قرار گرفته و چاره اندیشی گردد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این نشست اضافه نمود: اتفاقات خوبی در حوزه ورزش دانش آموزی استان در حال اجراست و درحال حاضر در اکثر مدارس ورزش صبحگاهی انجام می گیرد.

ولی حسینی اظهارداشت: 17 بهمن جاری اجلاس مشترک هیئت های ورزشی و انجمن های ورزشی برگزار می گردد و تفاهم نامه مشترکی بین این اداره و اداره کل ورزش و جوانان امضا می گردد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به بزرگداشت ایام الله دهه فجر بیان کرد: به مناسبت دهه چهلم انقلاب همایش پیاده روی دانش آموزی در سطح استان برگزار می گردد.

قائم مقام شهرداری ارومیه نیز در این جلسه گفت: سال جاری مجموعه مدیریت شهری ارومیه حدود 200 میلیارد ریال برای ورزش همگانی و قهرمانی هزینه نموده است.

علیرضا عدل دوست اضافه نمود: سال آینده از بودجه 16 میلیارد ریالی سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه بیش از 70 درصد به بخش ورزش همگانی و ارتقای شاخص های سلامت حوزه ورزش شهر هزینه می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 176

به "هیئت های ورزشی آذربایجان غربی به ورزشکاران واگذار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیئت های ورزشی آذربایجان غربی به ورزشکاران واگذار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید