هشدار پلیس نسبت به کلاهبرداری صرافان تقلبی

به گزارش صنایع 90، خبرنگاران : کلاهبرداران با ایجاد صرافی های تقلبی، صفحات جعلی فیشینگ و یا تیم های پشتیانبی تقلبی در صدد کلاهبرداری و سرقت از حساب های بانکی شهروندان هستند.

هشدار پلیس نسبت به کلاهبرداری صرافان تقلبی

به گزارش به نقل از ایرنا، پلیس پایتخت با صدور اطلاعیه نسبت به کلاهبرداری صرافی ها و کیف پول های تقلبی هشدار داد و نوشت: سرمایه گذاری مردم در ارزهای دیجیتال، شیوه های کلاهبرداران در فضای مجازی را نیز تغییر داده است.

کلاهبرداران با ایجاد صرافی های تقلبی، صفحات جعلی فیشینگ و یا تیم های پشتیانبی تقلبی در صدد کلاهبرداری و سرقت از حساب های بانکی شهروندان هستند.

نوسانات بازار سرمایه گذاری و شرایط مالی کشور، مردم را به سمت سرمایه گذاری ارزی دیجیتال سوق داده است؛ کلاهبرداران نیز با اطلاع از این موضوع جهت حرکت خود را تغییر داده و اقدام به کلاهبرداری از هموطنان با عنوان سرمایه گذاری ارز دیجیتال می نمایند که می توان به نمونه های زیر اشاره نمود:

صرافی ها و کیف پول های تقلبی: دنیای ارزهای دیجیتال پر از صرافی های متقلبی است که یک شبه به وجود می آیند و ناپدید می شوند. در خصوص استفاده از این صرافی ها باید به شدت جانب احتیاط را رعایت کنید، زیرا ممکن است ارزهای دیجیتال یا پول نقدتان را به سرقت ببرند.

صفحات جعلی و فیشینگ: کلاهبرداران در این نوع حمله، آدرس وب سایتی را به اشتراک می گذارند که دقیقاً مشابه وب سایت اصلی یا وب سایت جدیدی است که اطلاعات محرمانه شمارا ضبط و سپس از آن ها برای هک کردن سایر حساب ها استفاده می نماید.

تیم های پشتیبانی تقلبی: نوع دیگری از حملات فیشینگ و کلاهبرداری، هنگامی اتفاق می افتد که کلاهبرداران ادعا می نمایند تیم پشتیبانی صرافی خاص هستند و از شما اطلاعات شخصی، واریز وجوه یا رمز عبور را درخواست می نمایند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 خرداد 1400 بروزرسانی: 17 خرداد 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1662

به "هشدار پلیس نسبت به کلاهبرداری صرافان تقلبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پلیس نسبت به کلاهبرداری صرافان تقلبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید