تور ارمنستان ارزان: هشدار برای سفر زمینی به ارمنستان و ترکیه

به گزارش صنایع 90، در پی اختلال در مرزهای زمینی #ارمنستان و #ترکیه با توجه به بارش برف و برودت هوا، ستاد مرکزی خدمات #سفر از مسافران درخواست کرد تا رفع شدن محدودیت ها، ملاحظات سفر زمینی به این کشورها را درنظر بگیرند.

تور ارمنستان ارزان: هشدار برای سفر زمینی به ارمنستان و ترکیه

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش دنیای سفر به نقل از خبرگزاری ایسنا، این ستاد با صدور اطلاعیه ای اعلام نمود: با توجه به کولاک و برف شدید در راه های مواصلاتی منتهی به مرزهای ارمنستان و ترکیه که باعث ایجاد اختلال در مرزهای زمینی و بازگشت تعدادی از مسافران شده، خواهشمند است تا برطرف شدن محدودیت ایجادشده، ملاحظات لازم را در نظر بگیرد.

جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری نیز از مسافران نوروزی که به صورت تور گردشگری زمینی یا با خودرو شخصی قصد سفر به ارمنستان را دارند، خواسته با توجه به مسدود بودن راستا، به مرز نوردوز (مشترک با ارمنستان) مراجعه ننمایند.

او در اولین روز فروردین ماه از مسدود شدن جاده نوردوز به ایروان خبر داده و گفته بود: حتی کامیون ها که در این راستا تردد می کردند، امکان تردد ندارند و متوقف شده اند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان نیز در روز اول فروردین ماه در اطلاعیه ای اعلام نمود: عبور و مرور از راستا زمینی ایران به ارمنستان، به ویژه در محدوده استان سیونیک، مختل شده و مقامات ارمنستان وادار شده اند تدابیری را برای امدادرسانی و اسکان موقت در راه ماندگان اتخاذ نمایند. بعلاوه با توجه به پیش بینی ادامه بارش برف در ارمنستان، برودت شدید هوا و غیر قابل پیش بینی بودن شرایط راه در روزهای آینده، به هموطنان عزیز اکیدا توصیه می گردد تا زمان روشن شدن شرایط جاده و برطرف اختلال کنونی، از استفاده از راستا زمینی کشورمان به ارمنستان خودداری نمایند.

در روزهای گذشته بسیاری از مسافران که با تور و یا با اتومبیل شخصی از راستا زمینی و مرز نوردوز قصد سفر به ارمنستان را داشتند، در پی بارش برف و بسته شدن راه ها، دچار مشکل شده و در راستا متوقف و گرفتار شده اند و برگزارنمایندگان تور زمینی ارمنستان نیز جوابگوی تامین امکانات و اسکان این مسافران نبودند.

شرایط نامساعد جوی، دشواری تردد در جاده های ارمنستان و معطلی مسافران همچنان ادامه دارد؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی روز سه شنبه، دوم فروردین ماه، گفت که بارش سنگین برف در کشور ارمنستان تردد زمینی بین ایران و این کشور را با مشکل روبرو نموده است، چهار اتوبوس با 200 مسافر که از مرز نوردوز به سمت ارمنستان حرکت نموده بودند در برف های منطقه قاپان به گورسی گرفتار شدند.

درباره سفر زمینی به ترکیه نیز هشدارها مشابه است؛ با توجه به برودت هوا و بارش برف، تردد مسافران از این محور نیز به کندی صورت می گیرد. مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری نیز گفته که مرزهای زمینی با کشور ترکیه هم متأثر از موج باران و بارش برف در روزهای گذشته است. هرچند راستا برف روبی شده است، اما تردد مقداری با کندی صورت می گیرد ضمن آن که در آن منطقه مرزی دما حدود 10 درجه زیر صفر است و شرایط را برای بانوان و بچه ها بسیار سخت می نماید.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی بعلاوه اظهار کرد: هموطنانی که قصد سفر به وسیله زمینی به کشور ترکیه را دارند، متوجه باشند در آن منطقه شرایط جوی چگونه است، در شهرهایی مانند وان که عمده تردد به صورت زمینی انجام می گردد همین شرایط جوی حاکم است؛ مسافران بدانند که در این منطقه هوا بسیار سرد است و حتما لباس گرم با خود داشته باشند و پیش بینی توقف چندساعته را داشته باشند و اگر با ماشین شخصی تردد می نمایند به سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو خود مطمئن باشند و پیش بینی موادغذایی داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2058

به "تور ارمنستان ارزان: هشدار برای سفر زمینی به ارمنستان و ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: هشدار برای سفر زمینی به ارمنستان و ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید