نابغه تر از اینشتین و هاوکینگ ، ضریب هوشی 162 برای دختر 10 ساله هندی

به گزارش صنایع 90، فریا مانگوترا در آزمون انجمن بین المللی تیزهوشان منسا در بریتانیا امتیاز 162 آورد و در سن 10 سالگی رکورد آلبرت اینشتین و استفن هاوکینگ را شکست.

نابغه تر از اینشتین و هاوکینگ ، ضریب هوشی 162 برای دختر 10 ساله هندی

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، فریا که از پدر و مادری هندی به جهان آمده و در بیرمنگام انگلیس زندگی می نماید، اکتبر گذشته با سن 10 سال و شش ماه به عنوان جوان ترین فرد در آزمون هوش منسا شرکت کرد و توانست رکورد بهره هوشی دو دانشمند بزرگ تاریخ را بشکند. اینشتین و هاوکینگ هر دو بهره هوشی 160 دارند.

  • بهره هوشی قابل ارتقاست

کولیپ کومار، پدر فریا اظهار داشت تنها فرزندش در آزمون استدلال کلامی نمره 162 آورده و از سوی مسئولان منسا یا انجمن بین المللی تیزهوشان نابغه معرفی شده است. به گفته دکتر کومار که روانپزشک است، نمره فریا بالاترین نمره بهره هوشی است که یک نفر می تواند در گروه سنی زیر 18 سال داشته باشد. مادر فریا یعنی دکتر گلشن تاجوریا دانشجوی دکتری پرورش کودک است.

این کودک نابغه در سن هشت سالگی در رقابت با پدرش زودتر از او هفت جلد کتاب های هری پاتر را خواند، کمربند مشکی تکواندو دارد، داستان می نویسد و از خواندن نمایشنامه و بازی شطرنج هم لذت می برد اما بزرگ ترین سرگرمی او خواندن کتاب است. هر چند پدر و مادر فریا از او خواسته اند ساعت 10 شب خواندن را کنار بگذارد و بخوابد. فریا هر روز ساعت 6:30 بیدار و برای رفتن به مدرسه آماده می گردد؛ دختری که دوست دارد در آینده نویسنده و کارگردان گردد.

منسا در جهان 110 هزار و در بریتانیا 20 هزار عضو دارد که بهره هوشی آنها در میان دو درصد بالای نابغه های جهانست. در این میان، 1800 نفر از اعضای منسا در بریتانیا زیر 18 سال هستند. بالاترین نمره بهره هوشی برای بزرگسالان 161 و برای زیر 18 سال 162 است و هر کسی نمره 140 بگیرد، نابغه محسوب می گردد. هزینه دادن آزمون منسا 25 پوند است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 642

به "نابغه تر از اینشتین و هاوکینگ ، ضریب هوشی 162 برای دختر 10 ساله هندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نابغه تر از اینشتین و هاوکینگ ، ضریب هوشی 162 برای دختر 10 ساله هندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید