موضوع تفکیک از مبدا زباله در بیشتر مناطق گلستان اجرایی نمی گردد

به گزارش صنایع 90، مدیرکل محیط زیست استان گلستان گفت: بحث تفکیک از مبدأ زباله ها در استان گلستان به.جز شهرهای عظیم همچون گرگان در بیشتر مناطق اجرایی نمی گردد.

موضوع تفکیک از مبدا زباله در بیشتر مناطق گلستان اجرایی نمی گردد

محمدرضا کنعانی در مصاحبه با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران در ارتباط با اقدامات اداره کل استان گلستان در ایام شیوع کرونا اظهار کرد: از اسفند ماه که شیوع کرونا در کشور شدت گرفت دستورالعمل ها و الزاماتی از سازمان محیط زیست به استان ها ابلاغ شد که چه تدابیری را برای نظارت بر مدیریت پسماند با اولویت پسماندهای عفونی و مراکزی که پذیرش این زباله ها را انجام می دهند می بایست صورت پذیرد.

وی ادامه داد: علی رغم این که همه جلسات به دلیل مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا تعطیل بود جلسه اضطراری مدیریت پسماند را در اسفند ماه برگزار کردیم و تکالیف همه دستگاه ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری ها و مدیریت پسماند استان را معین کردیم تا براساس دستورالعمل ها یک تبیین شرایط برای آنها ایجاد گردد.

مدیرکل محیط زیست استان گلستان در ارتباط با موضوع مدیریت پسماند در مراکز درمانی نیز گفت: همه مراکز درمانی در استان مجهز به دستگاه های بی خطرساز بوده و فرآیند بی خطرسازی و همچنین جمع آوری و انتقال این پسماندها در استان توسط بخش خصوصی انجام می گردد.

کنعانی با اشاره به دو مرکز دفن زباله استاندارد در شرق و غرب استان گلستان اذعان کرد: در همان بازه زمانی پیش از عید نوروز هم از حوزه شهرستانی و هم حوزه ستادی این محل های دفن زباله بازدید به عمل آمد که براساس آنالیز ها مرکز شرقی به دلیل عدم رعایت بعضی از ملاحظات زیست محیطی متوقف شد و یک بازه زمانی 40 تا 45 روزه فرصت داده شد تا این مرکز نسبت به برطرف نواقص و مسائل اقدام کند و در همین بازه زمانی کلیه زباله ها به مرکز دفن غرب منتقل می شد.

وی توضیح داد: سخت گیری های ما در پایش بیمارستان ها و مراکز دفن پسماند افزایش یافته به طوری که تا پیش از شیوع کرونا پایش های مراکز دفن ماهانه بود که پس از شیوع کرونا این بازدیدها هفتگی شد.

مدیرکل محیط زیست استان گلستان در ارتباط با موضوع تفکیک از مبدأ و این که با شیوع کرونا این اقدامات متوقف و کلیه پسماندها دفن می شد، گفت: به جز شهرهای عظیم همچون گرگان، سایر سکونتگاه های شهری استان گلستان بحث تفکیک از مبدأ اجرایی نمی گردد.

کنعانی اضافه نمود: در جلسات سال گذشته کارگروه مدیریت پسماند استان گلستان مقرر شده بود تا خاتمه سال همه شهرداری های استان ملزم شوند تا نسبت به عقد قرارداد با مراکز فعال در بحث تفکیک از مبدأ اقدام نمایند ولی از آنجایی که این موضوع در استان همچنان نهادینه نشده و شهرداری ها در مرحله عقد قرارداد بودند عملاً شیوع کرونا تأثیری در میزان حجم زباله ها نداشته است.

4105

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1030

به "موضوع تفکیک از مبدا زباله در بیشتر مناطق گلستان اجرایی نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضوع تفکیک از مبدا زباله در بیشتر مناطق گلستان اجرایی نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید