موزه دایموند فاند مسکو

به گزارش صنایع 90، در سفر به مسکو برخی ها تمام زمان خود را به بازدید از کاخ ها و کلیساها اختصاص می دهند در صورتی که مسکو دارای جاذبه های تاریخی ، فرهنگی و مدرن متعددی است که دیدن آن ها خالی از لطف نخواهد بود . موزه ها از جمله جاذبه هایی هستند که در سفر به پایتخت روسیه نباید از بازدید آن ها غافل شد . چرا که این موزه ها به نوعی روایتگر تاریخ پر فراز و نشیب روسیه بوده و نکته هایی ارزشمند و عبرت آموز ارائه می دهند . یکی از موزه های جذاب پایتخت روسیه موزه دایموند فاند مسکو Diamond Fund Moscow است که در کاخ کرملین مسکو واقع شده است . دایموند فاند یا موزه صندوق الماس مسکو بدون شک یکی از مهمترین و بزرگترین کلکسیون های جهان است . قطعا این موزه برای گردشگران تور مسکو تابستان جذاب و جالب خواهد بود .

موزه دایموند فاند مسکو

موزه دایموند فاند را می توان یکی از برترین موزه ها در مسکو دانست . این نمایشگاه در طبقه همکف اسلحه خانه کرملین واقع شده و بخشی از صندوق ملی کشور روسیه می باشد . در این موزه قطعات منحصر به فرد فلزات گرانبها ، سنگ های قیمتی تاریخی و هنری و همچنین مجموعه ای از جواهرات کم نظیر و اقلام ساخته شده از فلزات گرانبها و سنگ های قیمتی به نمایش در آمده است . در واقع صندوق الماس مجموعه ای منحصر به فرد از مصنوعات تاریخی ، اقلام جواهرات ، نمونه های نادر سنگ های قیمتی ، طلا و قطعات پلاتین است . دایموند فاند از معدود خزانه های جهان است که جواهرات تاج را نگهداری می کند .

جمع اوری اقلام موجود و ساخت این مجموعه در سال 1719 میلادی به دستور پیتر کبیر شروع شد و در مکانی به نام اتاق الماس گردآوری شد . هدف وی از صدور این دستور حفظ اشیای در اختیار دولت بود . در زمان سلطنت سلسله رومانوف ، خزانه داری با جواهرات ارزشمند غنی شد و طیف وسیعی از اقلام و جواهرات مزین به سنگ های قیمتی در این دوران به خصوص زمان سلطنت الیزابت و کاترین دوم ساخته شدند . این کلکسیون در ابتدا در کاخ زمستانی سنت پترزبورگ نگهداری می شد اما با شروع جنگ جهانی اول این مکان خیلی زود تخلیه شد و آثار موجود در آن به کاخ کرملین مسکو و اسحله خانه انتقال یافت .

نمایشگاه موقت صندوق الماس در تاریخ 2 نوامبر سال 1967 میلادی همزمان با 50 امین سالگرد دولت شوروی در همان محل اسلحه خانه برپا شد . در این مناسبت تصمیم گرفته شد این نمایشگاه به مهمانانی که برای جشن به مسکو آمده بودند نمایش داده گردد . قرار بود این نمایشگاه بعد از یک سال نمایش بسته گردد و آثار ارزشمند آن برای ذخیره سازی به Gokhran بازگردانده شوند اما به دلیل محبوبیت این نمایشگاه تصمیم بر این شد این نمایشگاه به نمایشگاهی دائمی تبدیل گردد . این روزها موزه دایموند فاند یکی از محبوب ترین موزه ها و جاذبه های مسکو می باشد که بازدید از آن به گردشگران پیشنهاد می گردد . فقط توجه داشته باشید که بازدید از این موزه برای افراد بالای 6 سال امکان پذیر می باشد .

مشخصات موزه دایموند فاند مسکو

  • آدرس موزه دایموند فاند مسکو : Proyezd Proyektiruyemyy 813, Moskva, Russia, 125009
  • تلفن موزه دایموند فاند در مسکو : 4956292036 - 7+
  • وب سایت دایموند فاند مسکو : https://gokhran.ru/en/diamond-fund
  • ساعت کاری موزه Diamond Fund مسکو : برای بازدید از این موزه در تمامی روزهای هفته به غیر از پنج شنبه ها باید در تورهایی که هر 20 دقیقه از ساعت 10 الی 13 و 14 الی 17:20 برگزار می گردد شرکت کرد
  • هزینه ورودی به نمایشگاه صندوق الماس مسکو : 500 روبل
  • مکان خرید بلیط ورودی دایموند فاند مسکو : مراجعه به دفتر بلیط No. 4 باغ الکساندر
  • نزدیک ترین ایستگاه مترو به موزه صندوق الماس مسکو : ایستگاه Alexandrovsky Sad
منبع: لذت سفر
انتشار: 21 مرداد 1398 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 279

به "موزه دایموند فاند مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه دایموند فاند مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید