منازل مسکونی در شرق معمولان تخلیه شد

به گزارش صنایع 90، خبرنگاران: در پی رانش و ریزش بخشی از ارتفاعات شرق شهر معمولان در شهرک المهدی این شهر، منازل مسکونی این منطقه تخلیه شدند.

منازل مسکونی در شرق معمولان تخلیه شد

جهت دریافت خدمات آلاچیق برای حیاط با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران از پلدختر، شامگاه سه شنبه در پی رانش و ریزش بخشی از ارتفاعات شرق شهر معمولان در شهرک المهدی این شهر، منازل مسکونی این منطقه تخلیه شدند.

به گفته اهالی به دنبال بارندگی های اخیر بخش مشرف بر منازل آنها رانش و ریزش کرد اما خسارات چندانی به منازل آنها وارد نشده است.

ساکنان این منازل زمان وقوع حادثه را 5، 3 بامداد بیان کردند و گفتند به محض وقوع حادثه شهرداری معمولان و تیم آتش نشانی شهرداری در محل حاضر و نسبت به ایمن سازی محدود حادثه پرداختند.

اهالی منطقه با بیان اینکه این حادثه هیچگونه خسارت انسانی نداشته است، گفتند با توجه به اینکه به 2 ساختمان آسیب جزئی وارد شده، در مجموع 7 منزل مسکونی با همکاری شهرداری و برای حفظ امنیت تخلیه شده اند.

مالکان منازل تخلیه شده مشکل خود را نبود مکان کافی برای اسکان خود بیان کردند و خواهان پیگیری و کوشش مسئولان استان و شهرستان پلدختر برای برطرف این مشکل شدند.

شاکرمی شهردار معمولان در این مورد اظهار کرد: پس از اطلاع از وقوع حادثه در ساعت 5، 3 بامداد، با تیم آتش نشانی شهرداری در محل حادثه حاضر و کار انتقال ساکنان منازل در همان زمان انجام شد.

وی علت حادثه رابارش باران در چند روز متوالی بیان کرد و اضافه نمود: سازه ارتفاعات مشرف بر این منازل از نوع مارن و سیل است و بخاطر شیب تند و سستی سازه واقعه رانش انجام شده است.

شهردار معمولان توضیح داد: با توجه به اینکه مسئولان استان و شهرستان در جریان حادثه قرار گرفته اند، این 7 خانواده مشکل اسکان دارند و ضروری است نسبت به برطرف مشکل آنان اقدام سریعتری صورت گیرد.

ترابی نژاد فرمانداری پلدختر در خصوص این حادثه اظهار کرد: در پی بارندگی های بی سابقه اخیر، رانش کوه (زمین) در معمولان انجام شده که خوشبختانه خسارت جانی نداشته است.

وی اضافه نمود: تخلیه تعدادی از منازل بخاطر پیشگیری از حوادث احتمالی بعدی انجام شده است و در این راستا مدیرکل ستاد حوادث غیر مترقبه استان و مدیرکل دفتر استانداری از محل وقوع حادثه بازدید نموده اند.

فرماندار پلدختر گفت: مسئولان در حال پیگیری تمهیدات لازم برای جلوگیری از ادامه رانش هستند و در آینده نزدیک نسبت به برطرف مشکل چند خانواده ای که در معرض لرزش و رانش قرار دارند اقدام لازم را به عمل آورند.

ج

منبع: تسنیم
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 934

به "منازل مسکونی در شرق معمولان تخلیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منازل مسکونی در شرق معمولان تخلیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید