مصرف خودروهای تازه ایرانی 3 برابر استانداردهای جهانی

به گزارش صنایع 90، سالانه با ورود حدود یک میلیون خودروی تازه به چرخه حمل و نقل کشور، معادل فراوری بنزین در یک پالایشگاه 150 هزار بشکه ای، به مصرف بنزین کشور اضافه می گردد.

مصرف خودروهای تازه ایرانی 3 برابر استانداردهای جهانی

به گزارش تسنیم، مصرف و فراوری بنزین کشور سربه سر شده و به طور میانه شاهد مصرف روزانه 110 میلیون لیتر بنزین و فراوری روزانه 110 میلیون لیتر بنزین در کشور هستیم.

در سرانجام اردیبهشت ماه، میانه مصرف روزانه بنزین کشور در امسال، 112 میلیون لیتر بود؛ که این رقم، اکنون که در روز های سرانجامی خردادماه هستیم، میانه سه ماهه، به حدود 110 میلیون لیتر در روز رسیده است.

میانه مصرف بنزین کشور در امسال نسبت به سال گذشته، رشدی 12.5 درصدی داشته و افزایش مصرف و ثبت رکورد های تازه مصرفی در ایام پیک مسافرت های تابستانی پیش بینی می گردد.

درحالی که اسقاط خودرو های فرسوده به طور کامل متوقف است و خودرو هایی با سن بالا، همچنان در جاده های درون شهری و برون شهری در حال تردد هستند، سالانه قریب به یک میلیون خودروی تازه وارد چرخه حمل و نقل کشور می گردد.

طبق اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، سال گذشته حدود 1.2 میلیون کارت سوخت نوشماره برای خودرو های تازه صادر شده که مصرف بنزین این خودرو ها 3.5 میلیون لیتر به مصرف روزانه بنزین کشور اضافه می نماید.

ورود سالانه یک میلیون خودروی نوشماره به چرخه حمل ونقل کشور درحالی است که همین خودرو های تازه نیز، مصرفی 3 برابری نسبت به استاندارد های جهانی دارند.

درواقع سالانه با ورود حدود یک میلیون خودروی تازه به چرخه حمل و نقل کشور، معادل فراوری بنزین در یک پالایشگاه 150 هزار بشکه ای، به مصرف بنزین کشور اضافه می گردد و درحالی که نمی توان سالانه یک پالایشگاه 150 هزار بشکه ای به مدار بهره برداری وارد کرد، تنها با خروج مستمر خودرو های فرسوده از چرخه حمل و نقل از یک سو و ارتقای تکنولوژی در فراوری خودرو های نوشماره با هدف کاهش مصرف بنزین در خودرو های فراوری داخل، می توان این عرصه را مدیریت کرد.

علی اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در این خصوص با تأکید بر ضرورت اجرای طرح خروج خودرو های فرسوده گفت: بالغ بر 30 میلیون کارت سوخت در اختیار مردم قرار داده ایم که بسیاری از این خودروها، مربوط به خودرو های فراوری نسل قدیم، فرسوده و پرمصرف است، بنابراین ضروری است خودرو های فرسوده را کم کم از چرخه خارج کنیم و فرآیند فراوری در کشور را به ویژه در حوزه فراوری خودرو های گازسوز توسعه دهیم.

منبع: فرارو
انتشار: 1 تیر 1402 بروزرسانی: 1 تیر 1402 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2285

به "مصرف خودروهای تازه ایرانی 3 برابر استانداردهای جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف خودروهای تازه ایرانی 3 برابر استانداردهای جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید