محرم نویدکیا در سپاهان؛ هنر موفقیت در آرامش

به گزارش صنایع 90، هر کس که محرم نویدکیا را بشناسد، می داند که چه در انتظارش خواهد بود: آرامش، عمل گرایی، نظم، نتیجه گرایی و واقع بینی؛ او این مهم را در دوران بازیگری خود به دور از جار و جنجال نشان داد و حالا در دوران مربیگری، مدل متفاوت را بر خلاف آنچه در فوتبال ایران شاهد هستیم، به نمایش گذاشته است.

محرم نویدکیا در سپاهان؛ هنر موفقیت در آرامش

به گزارش خبرنگاران، حال سپاهان و محرم در کنار هم خوب است. این را می توان از حال و هوای نقش دنیا و شرایط طلایی پوشان در لیگ برتر فهمید. خبری از جار و جنجال نیست و شماره 4 اسطوره ای اصفهانی ها، با سبک و سیاق همیشگی خود وارد عرصه مربیگری شده تا سرفصل جدیدی را رقم بزند.

او شبیه هیچکس نیست و به همین دلیل کارش متفاوت از چیزی است که در این سال ها در فوتبال ایران به معرض نمایش درآمده است. همزمان با اوج دریافت سپاهان که معمولا با نمایش های زیبایی همراه است، نویدکیا - برخلاف آنچه در نشست های خبری شاهد هستیم - سخن می گوید. اگر اغراق نباشد، باید محرم نویدکیا را جلوه گر شعار مکتب شاهین یعنی اول اخلاق، دوم درس و سوم ورزش دانست. او این موضوع را در اخلاق و عمل خود هم نمایش داده است.

کمتر چهره معروفی در این سال ها و در آغاز کارش آن هم بعد از انتقادهایی که از ورود عجولانه او به مربیگری شکل گرفته بود این چنین سخن گفت: طرفداران سپاهان فراتر از یک بازیکن به من محبت داشتند و برای خودم باورکردنی نبود. این حمایت مسئولیت من را سنگین تر می نماید که وقت بیشتری بگذارم و بهتر و هوشمندانه تر فکر کنم تا آنها را خشنود کنم ولی واقعیت هایی را دوست دارم بگویم و اینکه دوست ندارم چون آنها من را دوست دارند، واقعیت را کتمان نمایند. آن ها برای من سنگ تمام گذاشته اند ولی نباید زیاد از حد گردد. باید به فکر نام سپاهان بود. محرم را دوست دارند و این جای خودش را دارد. من هم اگر یک روزی نتوانم به تیم یاری کنم، خیلی محترمانه کنار می روم تا فرد دیگری به تیم یاری کند. بارها این را گفته ام ولی اینکه این حمایت ها زیاد از حد بگردد، خیلی جذابیت ندارد.

او در مقطعی که همه به پرسپولیس و شرایط ویژه اش به علت حضور در لیگ قهرمانان آسیا، حمله می کردند، بدون هیچ تعارفی آغاز به تحسین از رقیب دیرینه تیمش کرد؛ موضوعی که به علت اختلاف های دو تیم در سالیان گذشته شاید به مذاق طرفداران تیمش خوش نیامد اما محرم گفت: وقتی یک کار خوب است، باید همه از آن تقدیر نمایند. هیچ وقت دیدگاهم این نیست که چون خودم شرایط خوبی نداشته ام، سایر تیم ها هم شرایط خوبی نداشته باشند. نه. من باید خودم را تغییر بدهم و من باید تیم بهتری برای بازی ها درست کنم. من باید دیدگاه ها و ایده های بهتری بیاورم. اگر کسی بهتر از من آن کار را انجام می دهد، باید به او تبریک گفت.

حواشی مربوط به دیدارهای سپاهان و پرسپولیس در سالیان گذشته هنوز از یاد کسی نرفته است اما در نشست خبری قبل از دو تیم در فصل جاری، مرزبان به نمایندگی از نویدکیا اعلام نمود که مهم ترین مساله برایشان اخلاق و روحیه جوانمردی است و همین اتفاق در طول مسابقه رخ داد. این بار حداقل از سمت و سوی بازیکنان و نیمکت سپاهان خبری از تنش و ورود به درگیری ها نبود و همین موضوع به برگزاری یک بازی آرام و در عین حال زیبا و مهیج منتج شد.

محرم خودش هم اقرار می نماید که دوره های مربیگری را طی ننموده و فعلا تا تبدیل شدن به یک مربی تمام عیار فاصله دارد؛ موضوعی که در ابتدای ورود نویدکیا به این عرصه با هشدارهایی از سوی دوستان و هم بازیان سابق همراه بود اما او بدون واهمه از اقرار به این موضوع، از کسانی در این عرصه یاری می گیرد که خودشان سال ها سرمربی و مربی بوده اند و در مواقع بحرانی، یک آلترناتیو برای سرمربی تیم محسوب می شوند. با این حال او در عین پیش بردن برنامه هایش، در حال یادگیری از کسانی مانند مرزبان، توتونچی و ... است.

تعریف و تمجید از محرم نویدکیا زیاد است اما اجتناب او از حمله به داوران و نقد اشتباهات داوری، پرهیز از پرداختن به مسائل حاشیه ای مانند تعویق بازی تیمش یا کمتر بودن بازی رقبا یا دادن القابی خاص به رقبا و ... چیزی است که باعث شده نویدکیا نظر تحسین آمیز دیگران را به خود جلب کند.

محرم سنگ خود را هم با همه واکنده و حد و حدود خود را به خاطر آنچه به آن اعتقاد دارد، تعیین نموده است: من مخالف این سبک ها هستم که بازیکنم برای وقت کشی خودش را زمین بیندازد و قطعا این نوع فوتبال اگر از بازیکن من سر بزند خودم نفر اولی هستم که جلوی آن می ایستم. این نوع بازی مال تیم هایی است که برنامه ندارند. وقت کشی برای فوتبال های دنیا سومی است که خودتان را بیندازید و با داور و نیمکت حریف بحث کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1504

به "محرم نویدکیا در سپاهان؛ هنر موفقیت در آرامش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محرم نویدکیا در سپاهان؛ هنر موفقیت در آرامش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید