قابلیت نو مرورگر کروم برای دور کردن کاربران از سایتهای ناامن

به گزارش صنایع 90، خبرنگاران- گوگل سرگرم کار روی قابلیت جدیدی برای مرورگر کروم است که به طور اتوماتیک کاربران را از وب سایت های ناامنی که همچنان از پروتکل HTTP استفاده می نمایند، دور می نماید.

قابلیت نو مرورگر کروم برای دور کردن کاربران از سایتهای ناامن

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت قیمت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، این غول جستجوی اینترنتی مدتهاست حامی استفاده از پروتکل HTTPS بوده و در سال 2018 همه سایت هایی که از پروتکل HTTP استفاده می کردند را به اسم ناامن نشان داد. گوگل با انتشار نسخه 86 کروم در سال گذشته، هشدار به کاربران درباره اشکال ناامن سایت های HTTPS را شروع کرد تا مانع گردد کاربران اطلاعات مهمی مانند اطلاعات بانکی خود را در این سایتها وارد نمایند.

طبق پست تازه سایت کرومیوم گریت، اکنون گوگل سرگرم کار برای افزودن گزینه تنها در شرایط HTTPS در نسخه آینده کروم است.

هنگامی که این قابلیت به کروم اضافه گردد، گزینه تازه همیشه از ارتباطات ایمن بهره ببرید به بخش امنیت تنظیمات مرورگر در زیرمجموعه قسمت پیشرفته (Advanced) افزوده می گردد. اگر گزینه مذکور فعال باشد، گوگل همه وب گردی را به HTTPS ارتقا می دهد و پیش از بارگزاری سایت هایی که از این پروتکل پشتیبانی نمی نمایند، به کاربر هشدار می دهد.

اگرچه این گزینه به صورت پیش فرض غیرفعال است اما خود کروم اگر کاربر در هنگام وارد کردن نشانی وب سایت در نوار آدرس مرورگر http:// یا https:// را وارد نکند، به صورت پیش فرض از پروتکل HTTPS استفاده می نماید. با این حال اگر نسخه HTTPS سایت فعال نباشد، کروم پیش از بازگرداندن به HTTP، صفحه هشداری به کاربر نمایش می دهد.

هر سایتی که به کاربر اجازه دهد گزینه تنها در شرایط HTTPS را دور بزند به وسیله گوگل ذخیره می گردد تا کروم دفعه بعد در هنگام بازدید از وب سایت از کاربر سوال نکند.

بر اساس گزارش تِک رادار، این گزینه همچنان در دست توسعه است و احتمالا تا زمان انتشار نسخه 93 کروم در اوت یا نسخه 94 کروم در سپتامبر عرضه نخواهد شد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1750

به "قابلیت نو مرورگر کروم برای دور کردن کاربران از سایتهای ناامن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت نو مرورگر کروم برای دور کردن کاربران از سایتهای ناامن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید