فواید شگفت انگیز پیاده روی برای بدن

به گزارش صنایع 90، پیاده روی فواید بسیار زیادی دارد و می تواند تاثیرات به سزایی روی زندگی اجتماعی و سلامت بدن ما بگذارد همچنین از خیلی بیماری ها جلوگیری و حافظه را تقویت می کند.

فواید شگفت انگیز پیاده روی برای بدن
پیاده روی بهترین و ساده ترین ورزش برای تمامی سنین است که تاثیر زیادی در بهبود فرایند زندگی و داشتن تناسب اندام افراد دارد. این ورزش که به صورت تک نفره و گروهی قابل انجام است فرایند درمان بسکمک از بیماری ها را تسریع می بخشد.

تقویت قلبپیاده روی به بهبود سلامت قلب کمک می کند. دانشمندان ایرلندی گزارش داده اند که راه رفتن بهترین ورزش برای افراد بی تحرک به خصوص بزرگسالان، برای کاهش خطر بیماری های قلبی و عروقی است. مردان و زنان 65 ساله یا مسن تر که حداقل 4 ساعت در هفته راه می رفتند، کمتر در معرض خطر بیماری های قلبی و عروقی قرار دارند . بنابراین، مطمئن شوید که 4 ساعت در هفته پیاده روی کنید تا از بیماری های قلبی و عروقی در امان باشید.

کاهش وزنپیاده روی یک ورزش عالی است و به کاهش وزن کمک می کند . دانشمندان آمریکایی آزمایشی را طراحی کردند که در آن بیماران چاق با هم قدم می زدند پس از 8 هفته، وزن آن ها بررسی شد و بیش از 50 درصد از شرکت کنندگان به طور میانه 5 پوند وزن از دست دادند. بنابراین ممکن است ایده خوبی باشد که به جای رانندگی با اتومبیل، به مقصد نزدیک پیاده روی کنید.

تنظیم فشارخونهم چنین پیاده روی می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. آزمایشی روی افراد مبتلا به فشار خون بالا انجام دادند، جایی که 83 شرکت کننده هر روز به مدت 12 هفته 10،000 قدم را پیاده طی می کردند. در خاتمه 12 هفته، آن ها افت قابل توجهی در فشار خون و افزایش بنیه داشتند حتی اگر قادر به تکمیل کردن 10000 قدم در روز باشید، باید هر روز 60 دقیقه راه بروید تا مقدار فشار خون را چک کنید.

مبارزه با سرطانسرطان جان بیش از یک میلیون نفر را گرفته است. زندگی بی تحرک یکی از علل سرطان است و این جا است که پیاده روی روزانه می تواند به شما کمک کند. راه رفتن می تواند به کاهش وزن کمک کند در نتیجه خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. راه رفتن برای افراد تحت درمان سرطان با کاهش اثرات جانبی شیمی درمانی مفید بوده است . بعلاوه می تواند خطر سرطان پستان را کاهش دهد.1

افزایش توانایی مغزیهرچقدر که سن افزایش می یابد انجام پیاده روی برای افزایش توانایی های مغزی ضروری تر می شود. پیاده روی حتی می تواند اثرات افزایش سن را کاهش دهد. مطالعات پیش از این حتی نشان داده که انجام پیاده روی از بروز آلزایمر در افران مسن جلوگیری می کند. پیاده روی برعکس و هماهنگ کردن حرکت دست ها و پاها می تواند فواید بیشتری برای مغز داشته باشد.

افزایش قدرت استخوان هاپیاده روی احتمال پوکی استخوان را نیز کاهش می دهد. بررسی ها نشان داده زنانی که حداقل 4 سال در هفته پیاده روی می کنند، 40 درصد کمتر در معرض پوکی استخوان و شکستگی لگن هستند.

ورزش های دیگری همانند دویدن، پرش و وزنه زدن نیز باعث افزایش قدرت استخوان ها می شوند. افرادی که به دلیل مسائل در ناحیه مفاصل نمی توانند ورزش شدیدتر انجام دهند می توانند برای افزایش تراکم استخوان ها پیاده روی کنند.

بهبود بخشیدن به روحیهبسکمک از مطالعات نشان داده اند که ورزش با بهبود بخشیدن به روحیه در ارتباط است و باعث کاهش استرس می شود. اگر در طبیعت پیاده روی کنید تاثیر آن بر روحیه بیشتر هم می شود.

کاهش خطر افتادن در زمان پیریپیاده روی به صورت مداوم از افتادن در زمان پیری جلوگیری می کند. کاهش تعادل و ضعیف شدن عضلات باعث افتادن در دوران پیری می شود. پیاده روی به صورت مداوم باعث افزایش تعادل و افزایش قدرت پایین تنه می شود.2

بهبود فرایند هضمقدم زدن منظم برای هضم آسان مواد غذایی دستگاه گوارش را تحریک می کند و مطالعات نشان داده اند که پیاده روی بخصوص بعد از غذا در هضم زودهنگام آن مفید است. بعلاوه راه رفتن بعد از غذا، خطر بیماری های قلبی عروقی و دیابت را نیز کاهش می دهد.

کاهش علائم افسردگیپیاده روی علائم افسردگی را تسکین می دهد. 30 دقیقه پیاده روی، 3 تا 5 بار در هر هفته به مدت 12 هفته، علائم افسردگی را حدود 47 درصد کاهش می دهد.

جذب بهتر ویتامین دی: پیاده روی در طبیعت و در روزهای آفتابی مقدار سنتز ویتامین دی از طریق نور خورشید را افزایش می دهد و این فرایند برای تقویت استخوان ها و ندان ها ضروری است.

پیشگیری از دیابت نوع 2پیاده روی از دیابت نوع دو پیشگیری می کند. برنامه های پیشگیری از دیابت نشان داده اند که 150 دقیقه پیاده روی در طی هفته و کاهش فقط 7 درصد از وزن بدن (حدود 5 تا 7 کیلوگرم) می تواند تا 58 درصد خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

خواب بهتر شبانهاگر مشکل در خواب شبانه دارید، این را بدانید که قدم زدن قبل از خواب به شما در تجربه خواب خوب شبانه کمک می کند و آنهم با افزایش اثر ملاتونین، یعنی هورمون خواب طبیعی. 3

تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدنپیاده روی خطر ابتلا شدن به سرماخوردگی یا آنفولانزا به شدت کاهش می دهد. در یک مطالعه، هزار شخص بزرگسال در فصل زمستان که آنفولانزا بسیار شایع هست، مورد تحقیق قرار گرفتند. افرادی که در روز به مدت 30 تا 45 دقیقه و با سرعت میانه قدم می زدند، 43 درصد کمتر از به بیماری های سرماخوردگی و عفونت دستگاه های تنفسی مبتلا شدند.

اگر در منطقه ای با آب وهوای سرد زندگی می کنید، سعی کنید از این فایده پیاده روی استفاده کنید. شما حتی می توانید روی یک تردمیل یا در اطراف مراکز سرپوشیده قدم بزنید.

افزایش انرژیاحتما این موضوع شما را شگفت زده می کند. اما اگر خسته هستید، پیاده روی می تواند به بازیابی انرژی و سرحال شدن شما کمک زیادی کند! یکی از فواید پیاده روی این است که همانند ماساژ به افزایش جریان اکسیژن در بدن شما کمک زیادی می کند و علاوه بر این سطح کورتیزول و اپینفرین را در بدن شما افزایش می دهد. این هورمون ها باعث افزایش انرژی در بدن شما می شوند.

داشتن عمر طولانیقدم زدن با سرعت بیشتر می تواند زندگی شما را طولانی تر کند. محققان دریافته اند که پیاده روی با سرعت میانه در مقایسه با سرعت آهسته منجر به کاهش 20 درصدی خطر مرگ می شود! این در حالی است که قدم زدن با سرعتی سریع (6 کیلومتر در ساعت) این مقدار را به 24 درصد کاهش می شود. در این مطالعه، ارتباط پیاده روی با سرعت بیشتر، با عواملی مانند دلایل مرگ، بیماری قلبی و عروقی و مرگ ناشی از سرطان بررسی شده.

شکل پاهایتان را مجذوب کننده تر کنیدراه رفتن ماهیچه های پاها را تقویت می کند. برای تقویت بیشتر عضلات خود، در منطقه ها کوهستانی یا سربالایی ها قدم بزنید. یا مسیرهای پله ای را طی کنید. شما می توانید پیاه روی را با سایر فعالیت های ورزشی مانند دوچرخه سواری یا دویدن ترکیب کنید. بعلاوه می توانید تمرینات مقاومتی مانند ایروبیک، اسکات، تی آر ایکس، وزنه زدن و… را انجام دهید.

با پیاده روی تفکر خلاقانه داشته باشیدپیاده روی به باز شدن فکر شما کمک می کند و باعث می شود تا آزادنه تر و خلاقانه تر فکر کنید. در یک مطالعه افرادی مقایسه شدند که سعی داشتند در هنگام راه رفتن یا نشستن، به ایده های تازه فکر کنند. محققان دریافتند که شرکت کنندگان در هنگام راه رفتن و به خصوص زمانی که در حال پیاده روی در بیرون هستند، بسیار بهتر عمل می کنند. آن ها به این نتیجه رسیدند که پیاده روی باعث به وجود آمدن جریان آزاد ایده ها می شود و روشی بسیار ساده برای افزایش خلاقیت است.4

پی نوشت:

1.www.namnak.com

2.www.beytoote.com

3.www.heart.kaums.ac.ir

4.www.takhfifan.com

منبع: راسخون
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1889

به "فواید شگفت انگیز پیاده روی برای بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید شگفت انگیز پیاده روی برای بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید