عطایی: لوزانو برابر ایتالیا ریسک کند

به گزارش صنایع 90، سرمربی تیم ملی والیبال جوانان با اشاره به عملکرد تیم ملی والیبال ایران در المپیک ریو، گفت: چون با باخت چیزی را از دست نمی دهیم، لوزانو در بازی برابر ایتالیا باید بزرگترین ریسک را از نظر چیدمان بازیکنان در داخل زمین انجام دهد تا بزرگ ترین پیروزی را در تاریخ والیبال رقم بزند.

عطایی: لوزانو برابر ایتالیا ریسک کند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

بهروز عطایی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به این که عملکرد والیبالیست ها در بازی های المپیک قابل قبول و قابل دفاع است، اظهار کرد: چون برای اولین بار در المپیک حضور پیدا کردیم، تصور نمی کنم مردم خواسته غیر متعارفی از تیم ملی والیبال در المپیک داشته باشند. هر چند تیم ها طی سال های اخیر با موفقیت هایی که داشتند، توقع مردم را بالا بردند اما این نوع نگاه احساسی است و با نگاه کارشناسی و تحلیلی فرق می نماید.

وی گفت: استراتژی فدراسیون و کادرفنی صعود به مرحله دوم بازی های المپیک بود که این اتفاق رخ داد و طبق برنامه پیش بینی شده، تیم توانست روند موفقی را در بازی های المپیک داشته باشد و عملکرد قابل دفاعی را از خود ارائه دهد اما در مرحله بعد که رقابت ها حذفی و سنگین تر است، باید در برابر تیمی به میدان برویم که در تمام بازی های المپیک تا مرحله فینال پیش رفته است و بازی بسیار سختی را برابر ایتالیا خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان در ادامه اضافه کرد: هر چند در گذشته بازی های راحتی مقابل ایتالیا داشتیم اما تیم جدید ایتالیا پس از تغییراتی که در کادرفنی آن ایجاد شد و با تزریق چند بازیکن جدید به ترکیبش، نسبت به گذشته خیلی فرق نموده و حالا یکی از قدرتمندترین تیم های مطرح جهان محسوب می گردد. ما حتی در مسابقات جام جهانی و لیگ جهانی با نتیجه سه بر صفر برابر این تیم با شکست روبرو شدیم بنابراین مبارزه با چنین تیمی کار سختی است و بازیکنان ما باید بهترین بازی خود را مقابل ایتالیا به نمایش بگذارند.

عطایی همچنین با اشاره به این نکته که برد و باخت روسیه هیچ تاثیری در رنکینگ نداشت، خاطر نشان کرد: برد یا باخت مقابل روسیه چون تاثیری در رنکینگ نداشت، در نتیجه استراتژی کادرفنی بر این بود که با حضور کمتر بازیکنان کلیدی تیم همانند سعید معروف و شهرام محمودی در بازی برابر روسیه به آنها استراحت بدهد تا کمتر تحت فشار مسابقه قرار بگیرند و سایر بازیکنان از جمله، میرزاجانپور، امیرغفور و مهدوی را برای شرایط سخت محک بزند. این استراتژی بهترین فرصت بود تا بازیکنان کلیدی در مرحله پلی آف با آمادگی جسمانی و روانی بالاتری در مسابقه حضور پیدا نمایند.

وی ادامه داد: تیم ملی به جز بازی برابر آرژانتین که آن هم به خاطر این که تحت فضای مسابقات المپیک قرار گرفته بودند و بازی خوبی را ارائه ندادند، در سایر بازی ها عملکرد قابل قبول و راضی نماینده ای داشتند و جایی برای تحلیل و کارشناسی وجود ندارد.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان در ادامه خاطر نشان کرد: اگر تیم ملی والیبال بتواند ایتالیا را کنار بگذارد و به مرحله بعد راه پیدا کند، اتفاقی تاریخی در والیبال رخ می دهد البته اگر با شکست هم روبرو شوند، هیچ اتفاق خاصی پیش نمی آید زیرا عملکرد آنها تا به الان قابل دفاع است.

وی اضافه کرد: بازیکنان ما پتانسیل شکست ایتالیا را دارند به شرط این که به این بازی فراتر از یک بازی عادی نگاه نمایند و با تمام توان برابر ایتالیا مبارزه نمایند.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان در خاتمه اضافه نمود: چون نگران باخت برابر ایتالیا نیستیم و با باخت چیزی را از دست نمی دهیم، کادرفنی باید از نظر ترکیب و چینش تیم بزرگترین ریسک را انجام دهد. به هر حال کادرفنی در این خصوص تصمیم گیرنده است و شرایط تیم را بهتر از من که از دور نظاره گر هستم و تحلیل می کنم، ارزیابی می نماید.

انتهای پیغام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 445

به "عطایی: لوزانو برابر ایتالیا ریسک کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عطایی: لوزانو برابر ایتالیا ریسک کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید