ظریف: اقدامات اروپا کمکی به حل مسائل نمی کند

به گزارش صنایع 90، وزیر امور خارجه کشورمان در ملاقات با همتای فرانسوی خود تاکید نمود که مسیری که اروپا در پیش گرفته کمکی به حل مسائل نمی کند و تنها راه درست، بازگشت اروپا به انجام تعهدات ذیل برجام است.

ظریف: اقدامات اروپا کمکی به حل مسائل نمی کند

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد جواد ظریف و ژان ایو لودریان وزرای خارجه ایران و فرانسه در خصوص موضوعات دو جانبه و آخرین تحولات منطقه و برجام گفت وگو کردند.

محمد جواد ظریف ضمن یادآوری و بر شمردن تعهدات انجام نشده اروپا در برجام تاکید نمود: مسیری که اروپا در پیش گرفته کمکی به حل مسائل نمی کند و تنها راه درست، بازگشت اروپا به انجام تعهدات ذیل برجام است.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ توضیح داد: در صورتی که اروپا به تعهدات برجامی خود عمل کند، ایران نیز از فرایند کاهش تعهدات خود نسبت به توافق هسته ای باز خواهد گشت.

محمد جواد ظریف آدینه شب در گفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود: ایران تصمیم خواهد گرفت که آیا اقدامات اروپا در خصوص تعهدات برجامی، برای کاهش و یا بازگشت ما به این تعهدات کافی است یا نه.

ظریف اضافه نمود: اگر اروپا منافع مالی ایران را تامین کند، تهران مایل خواهد بود به سمت تعهدات توافق هسته ای سال 2015 باز شود.

وزیر امورخارجه ایران بار دیگر تاکید نمود: ایران آماده است متناسب با کارهایی که اروپا انجام می دهد، اقدامات خود را در زمینه برجام را کند و یا معکوس کند.

وی گفت: ایران تصمیم خواهد گرفت که آیا اقدامات اروپا در این خصوص، برای کند یا معکوس کردن بعضی از اقدامات کافی است یا نه.

ظریف گفت: ما در خصوص امور خیریه صحبت نمی کنیم بلکه در باره حقوق مردم ایران برای دریافت مزایای مالی سخن می گوییم.

وی اضافه نمود: ایران به دلیل تحریم های امریکا صدماتی زیادی دیده است اما اگر اروپا قدم های معناداری بردارد ما نیز اقدامات صورت گرفته را بازخواهیم گرداند.

همچنین روز گذشته، وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آلمان درباره اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه، اشتباهات آمریکایی ها درباره منطقه غرب آسیا و تعهدات اروپا در قبال برجام گفت وگو کردند.

در ملاقات امروز محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در حاشیه نشست کنفرانس امنیت مونیخ، اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه، اشتباهات آمریکایی ها درباره منطقه غرب آسیا، تعهدات اروپا در قبال برجام، واقعیات رابطه اروپا و آمریکا مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

وزیران خارجه دو کشور همچنین آنالیز راه های تقویت اعتماد و همکاری بین ایران و اروپا را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

ظریف همچنین در جلسه وزرای خارجه کشورهای مرتبط با سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی شرکت کرد.

وزیر امور خارجه در این نشست ضمن گفتگو درباره چگونگی پیگیری ابعاد حقوقی و فنی موضوع، بر مسوولیت پذیری ایران در این زمینه و همچنین لزوم پرهیز از سیاسی شدن مساله تاکید نمود.

ظریف در این نشست آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با اوکراین به منظور انجام تحقیقات و حل و فصل حقوقی مساله را مجددا بیان کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران امروز همچنین با اعضای شورای روابط خارجی اتحادیه اروپایی، رئیس گروه مردم در مجلس اروپایی و وزیران خارجه اوکراین، ژاپن و اسپانیا هم ملاقات و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران روز گذشته ملاقاتهای متعددی با مقامات حاضر در کنفرانس امنیتی مونیخ داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 811

به "ظریف: اقدامات اروپا کمکی به حل مسائل نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: اقدامات اروپا کمکی به حل مسائل نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید