صدور رأی محکومیت برای حفاران غیرمجاز در روستای تنسوان شیروان

به گزارش صنایع 90، مسئول حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از صدور رأی محکومیت برای افرادی که در منطقه روستای تنسوان شیروان اقدام به حفاری نموده بودند، اطلاع داد.

صدور رأی محکومیت برای حفاران غیرمجاز در روستای تنسوان شیروان

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان شمالی، ملک حسین قویدل چوکانلو روز یکشنبه 9 خردادماه 1400 با اعلام این خبر اظهار کرد: پرونده متهمانی که به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی در حال حفاری در منطقه روستای تنسوان شیروان بودند در دادگاه بدوی رسیدگی و حکم محکومیت برای آن ها صادر شد.

مسئول حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با بیان اینکه این پرونده سه متهم داشت، مطرح کرد: بر اساس گزارش مردمی و حضور مأموران نیروی انتظامی در محل، این متهمان دستگیر می شوند.

او گفت: متهمان به تحمل شش ماه حبس، اعاده وضع به حال سابق، ضبط ادوات حفاری و پرداخت 240 میلیون ریال جزای نقدی، محکوم شدند.

قویدل اضافه نمود: کشف جرم و دستگیری مجرمان، تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی به منظور رسیدگی و اجرای حکم ازجمله اقدامات لازم در جهت پیشگیری از وقوع جرائم علیه میراث فرهنگی و صیانت از اماکن ، تجهیزات و اموال منقول و غیرمنقول است.

شهرستان شیروان در گوشه شمال شرقی استان، از شمال به کشور ترکمنستان، از جنوب به شهرستان اسفراین، از شرق به شهرستان فاروج و از غرب به شهرستان بجنورد محدود می گردد. فاصله مرکز شهرستان شیروان تا شهر بجنورد 52 کیلومتر و تا مشهد مقدس 195 کیلومتر است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1683

به "صدور رأی محکومیت برای حفاران غیرمجاز در روستای تنسوان شیروان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور رأی محکومیت برای حفاران غیرمجاز در روستای تنسوان شیروان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید