سلسله پادشاهی پرسپولیس؛ تغییرات پرتعداد و سرنوشت ثابت

به گزارش صنایع 90، پرسپولیس با شکست پیکان در هفته آخر، برای پنجمین فصل پیاپی جام قهرمانی لیگ را به دست آورد. آن ها در این 5 سال، تغییرات زیادی را تجربه نموده اند، اما مقصد جام، هیچوقت عوض نشده است. لیگ شانزدهم که پرسپولیس قهرمان شد، طاهری مدیرعامل آن ها بود. پس از او گرشاسبی، عرب، انصاری فرد و رسول پناه هر کدام مقطعی مدیرعامل پرسپولیس شدند. بجز دوران کوتاه انصاری فرد، همه آن ها حداقل یک بار قهرمانی لیگ را تجربه کردند. قهرمانی های پرسپولیس با برانکو روی نیمکت آغاز شد، کالدرون آن ها را صدرنشین نگه داشت و گل محمدی توانست در دو فصل اخیر سرخپوشان را به قهرمانی برساند.

سلسله پادشاهی پرسپولیس؛ تغییرات پرتعداد و سرنوشت ثابت

ترکیب اصلی پرسپولیس هم در این 5 سال تغییرات زیادی نموده است. لیگ شانزدهم، پرسپولیس با بردن ماشین سازی در تبریز جشن قهرمانی گرفت. از ترکیب 11 نفره آن مسابقه، دیشب فقط وحید امیری در ترکیب اصلی مقابل پیکان حضور داشت. بازیکنی که یک فصل از پرسپولیس جدا شد، اما همچنان، آخرین بازمانده تیم برانکو در ترکیب اصلی محسوب می گردد. جلال حسینی که در آن مسابقه فیکس بود هم دیشب، به اسم بازیکن ذخیره به زمین رفت. بازیکنی که کاپیتان سرخپوشان، در هر 5 قهرمانی اخیر بوده است.

کمال کامیابی نیا و بوژیدار رادوشوویچ، دیگر چهره های مشترک پرسپولیس این فصل و لیگ شانزدهم هستند. رادوشوویچ همچنان دروازه بان ذخیره سرخپوشان محسوب می گردد و کامیابی نیا که این فصل کمتر از همواره برای پرسپولیس بازی کرد، هفته های سرانجامی را بخاطر مصدومیت از دست داد.

مهدی طارمی، علی علیپور، علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، سروش رفیعی، محسن مسلمان، محمد انصاری، حسین ماهینی، فرشاد احمدزاده و محسن ربیع خواه مهمترین جدا شده های پرسپولیس از لیگ شانزدهم بودند. رامین رضاییان هم مدتی قبل از سرانجام آن فصل، از پرسپولیس جدا شد. ستاره هایی که برخی با رویای حضور در اروپا و برخی دیگر پس از سرانجام دوران اوج، پرسپولیس را ترک کردند. پرسپولیسی ها در این فصل هم علاوه بر علیپور و بیرانوند بازیکنانی مثل خلیل زاده و رسن را هم از دست دادند. با این حال، با وجود تغییرات پرتعداد مقصد جام هنوز تغییری ننموده و آن ها، همچنان پادشاه فوتبال ایران هستند. با بازیکنان جدیدی که قرار است آینده این تیم را بسازند.

فوتبال 360

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1775

به "سلسله پادشاهی پرسپولیس؛ تغییرات پرتعداد و سرنوشت ثابت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلسله پادشاهی پرسپولیس؛ تغییرات پرتعداد و سرنوشت ثابت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید