زیباترین هتل خاورمیانه هتل عباسی

به گزارش صنایع 90، این روزها به هر مجله گردشگری که در دنیا نگاه بیندازید نام ایران را بعنوان مقصدی مهم و رو به رشد در زمینه گردشگری خواهید دید.

زیباترین هتل خاورمیانه هتل عباسی

سایت CNN در مطلبی به معرفی کامل هتل عباسی در اصفهان پرداخته است و این هتل را زیباترین هتل خاورمیانه نامیده است. با لست سکند همراه باشید تا نگاهی به این مطلب داشته باشیم.

ایران جاذبه های گردشگری نامدار و پرطرفداری برای گردشگران سراسر جهان دارد ، از بناهای تاریخی و فرهنگی گرفته تا آثار مدرن و امروزی. اما در این میان هتل عباسی چیز دیگریست. هتلی که در شهر تاریخی اصفهان واقع شده است و نمونه آن را هیچ جای دیگر نخواهید یافت.

اصفهان به خودی خود جاذبه های تاریخی متعددی دارد که برخی از آنها در یونسکو نیز به ثبت رسیده اند ، اما برای بسکمک از گردشگران هتل عباسی در کنار هتل بودن یک جاذبه گردشگریست.

این هتل 300 سال پیش در دوره صفوی و پادشاهی شاه سلطان حسین صفوی ساخته شد ، در ابتدا اینجا محل توقف بازرگانانی بود که از جاده تاریخی ابریشم سفر می کردند. این مجموعه نه تنها پناهگاهی برای بازرگانان بود بلکه برای اسب ها و شترهایی آنها نیز جایی برای نگهداری داشت.

پس از گذشت سالها ، با حمله افغانها بخشی از این کاروانسرا ویران شد. در سالهای 1950 (1328) بود که به کمک یک باستان شناس فرانسوی که در آن زمان در ایران کار می کرد ، عملیات بازسازی این کاروانسرا آغاز شد و پس از تعمیرات و تغییرات اجرا شده ، هتل عباسی به شکل کنونی در سال 1345 افتتاح شد ، هتلی چهار ستاره که شما را به گذشته می برد.

شاید در این هتل خیلی امکانات مدرنی نیابید یا مثلا در اتاق ها دستگاه کاپوچینو وجود نداشته باشد اما شما برای اینها اینجا نیستید ، این هتل جذابیت خاص خودش را دارد. اگر چه اینترنت Wi-Fi با کیفیت بالایی دارد. اما هتل عباسی منحصر به فرد است ، بعلاوه کاملا به سبک معماری و هنر ایرانی ساخته شده است.

در سالن های آن نقاشی های مینیاتوری خواهید دید و سقف لابی و سالن های غذاخوری آینه کاری های زیبا شده است و لوستریهای درخشانی از سقف آویزان است. تزیینات سبز زمردی ، آبی لاجوردی و طلایی سقف سالن ها باعث می شود افرادی که وارد این محوطه ها می شوند بدون درنگ سراغ دوربین هایشان بروند تا از این زیبایی ها عکس بگیرند.

این هتل 225 اتاق و 23 سوییت دارد که در دو قسمت قدیمی و جدید هتل تقسیم شده اند. اتاق های بخش جدید هتل در سالهای 1970 (1348) ساخته شده اند و می توان تفاوت آنها را نسبت به اتاق های قدیمی متوجه شد. اما اگر در اتاق های قسمت قدیمی هتل ، بخصوص سوییت های قاجار و صفوی اقامت کنید سفری در زمان خواهید داشت ، این اتاق ها به زیبایی به سبک سنتی بازسازی شده اند و در این سوییت ها اقامتی رویایی خواهید داشت. با قیمتی حدود 400 دلار در شب ، این سوییت ها واقعا گران هستند.

یکی دیگر از مواردی که هتل عباسی را خاص می کند فضای باز حیاط آن است. این فضا بزرگ و زیباست و دارای باغی پر از گل و فواره هایی زیبا است. افراد زیادی برای نوشیدن چای ، حتی مطالعه و یا فقط دور بودن از محیط پر سر و صدای شهری به این محوطه می آیند. رستوران حیاط این هتل بخاطر غذاهای ایرانی بخصوص آش رشته مشهور است. بسکمک از ایرانی ها فکر می کنند سفرشان به اصفهان بدون بازدید از هتل عباسی و امتحان کردن آش رشته تکمیل نمی شود.

CNN در فصل زمستان از این هتل دیدن کرد اما باغ آن هنوز سبز و زیبا بود ولی قطعا زیبایی آن در فصل بهار دوچندان می شود.

در آخر اینکه اگر به اصفهان رفتید و جای دیگری اقامت داشتید ، تجربه مهمی را از دست داده اید. اما در هر حال باید توقفی در هتل عباسی داشته باشید و آن را از نزدیک ببینید.

منبع : لست سکند

منبع: تریپ
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 852

به "زیباترین هتل خاورمیانه هتل عباسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین هتل خاورمیانه هتل عباسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید