زن 43 ساله بعد از تزریق آکسفورد قدرت تکلم را از دست داد

به گزارش صنایع 90، یک 43 ساله انگلیسی بعد از دریافت دوز دوم واکسن کرونای آکسفورد آسترازنکا قدرت تکلم خود را از دست داد اما بعد از ساعاتی آن را به دست آورد.

زن 43 ساله بعد از تزریق آکسفورد قدرت تکلم را از دست داد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ شکلاتی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، سوفیا ویسبچ اهل کمبریج انگلیس بعد از اینکه دوز دوم واکسن کرونای آکسفورد آسترازنکا را تزریق کرد دیگر نتوانست حرف بزند. خودش مدعی است که به علت تزریق این واکسن قدرت تکلم را از دست داده و این اتفاق را یک واکنش شدید آلرژیک بدنش نسبت به واکسن می داند.

البته او اکنون دوباره می تواند صحبت کند اما ادعای او مبنی بر اینکه تا چند ساعت نمی توانسته حرف بزند کارشناسان را گیج نموده است.

او بعد از اینکه به چنین مسئله ای دچار شد سریع نزد پزشک رفت اما اسکن های متعدد از گلوی این زن چیزی را تعیین نکرد.

او حتی در بیمارستان بستری شد اما پزشکان هنوز نتوانسته اند ارتباطی بین تزریق واکسن و از دست رفتن قدرت تکلم او پیدا نمایند.

اما یک استاد دانشگاه ادینبورگ گفت که از دست دادن صدا احتمالاً اتفاقی است. مشکل این جاست که احتمال بروز این عارضه تصادفی شاید در افراد دیگر هم وجود داشته باشد.

سازمان تنظیم نمایندگان داروی بریتانیا هم گفتند هیچ مدرکی وجود ندارد که خانم گومس از دست رفتن صدای خود را با واکسن مرتبط کند. از عوارض جانبی شایع این واکسن می توان به درد در محل تزریق واکسن ، سردرد ، درد عضلانی و خستگی اشاره نمود. تا به حال عارضه از دست رفتن صدا گزارش نشده بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1726

به "زن 43 ساله بعد از تزریق آکسفورد قدرت تکلم را از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زن 43 ساله بعد از تزریق آکسفورد قدرت تکلم را از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید