زمین میراث مشترک همه نسل هاست

به گزارش صنایع 90، 22 آپریل مطابق دوم اردیبهشت، روزی است که در آن سیاره ما، مورد ستایش قرار می گیرد.

زمین میراث مشترک همه نسل هاست

به گزارش از ، این روز به منظور ایجاد آگاهی دنیای و نیز سپاسگزاری از مواهب زمین و منابع و ذخایر طبیعی آن از سوی سازمان ملل متحد، با مراسم ویژه ای در سراسر دنیا برگزار می گردد.

هر ساله در چنین روزی، درخت کاشته می گردد، مردم سواحل را تمیز می نمایند، نمایشگاه هایی درباره زمین برگزار می گردد و مردم سراسر دنیا به یکدیگر می پیوندند تا درباره محیط زیست خود آگاهی بیشتری به دست آورند و به بهبود وضع کره زمین یاری نمایند. فعالیت های شما می توانند هر روز را به روز ستایش زمین تبدیل نماید.

چیزی از زمین باقی نمانده؛ نه پونه ای، نه بابونه ای، نه دلخوشی به اطلسی و بهاری شکفته. زمین، در نیمه راه خویش، به زانو درآمده است؛ لباس خاکی اش را به تن نموده است و نفس زنان بر مدار می چرخد اما همچنان سرشار از سخاوت ،بخشش و آفرینش است.

حمایت از محیط زیست ،درختان و طبیعت وظیفه انسانی ماست.در ادامه گزارش راهکارهایی برای مراقبت از زمین می آموزیم.

1- صرفه جویی در استفاده از کاغذ: افراد باید کوشش نمایند تا امور مختلف خود را بدون استفاده از کاغذ یا با صرف کاغذ کمتری انجام دهند.

برای مثال می توان به منظور کاهش مصرف کاغذ تا حد امکان قبوض خود را به صورت اینترنتی پرداخت کرد.

این یکی از کار هایی است که به صرفه جویی در مصرف کاغذ و در نهایت بریده شدن کمتر درختان منجر خواهد شد.

متاسفانه هر سال تعداد بی شماری درخت برای فراوری انواع کاغذ ها قطع می شوند که همین موضوع آسیب های بزرگی به زمین خواهد زد.

با صرف کمتر کاغذ، زباله کمتری فراوری شده و دی اکسید کربن کمتری نیز فراوری می گردد.

2- هر فرد باید در کاشت درخت و توسعه جنگل ها سهمی داشته باشد: کاشت هر نهال می تواند سال های سال هم خاطره خوشی از شما بر جای گذاشته و هم یاریی به محیط زیست باشد.

3- مشارکت در انجمن های حمایت از محیط زیست که با کوشش بی وقفه خود سعی در نجات زمین دارند یکی از راه های یاری به حفظ زمین است.

4-در محیط اطراف خود، از محل سکونت گرفته تا محل کار به کاشت گیاه بپردازید.

5- برای رفتن به سفر از بین تمامی وسایل نقلیه، قطار را در اولویت قرار دهید. تحقیقات نشان می دهد که دی اکسید کربنی که قطار ها برای زمین فراوری می نمایند 4 تا 15 درصد کمتر از هواپیما ها است.

6-در مصرف آب صرفه جویی کنید: اصراف در آب می تواند به ضرر زمین تمام گردد. برای مثال به هنگام دوش دریافت زمان مشخصی را در نظر بگیرید و دقایق طولانی بی دلیل زیر دوش نمانید و آب را بی علت باز نگذارید.

7-توجه بیشتر به محیط اطراف محل سکونت:با کنکاش در محله خود، میزان زباله فراوری شده توسط سوپرمارکت ها و دیگر مغازه ها را آنالیز نموده و نکات مفیدی به آن ها گوشزد کنید.

8-استفاده از گیاهانی که احتیاج کمی به آب دارند: در محیط منزل یاری زیادی به حفظ آب و استفاده بهینه از آب های زائد استفاده شده در منازل می نمایند.

9-یکی از راه های یاری به محیط زیست مدیریت زباله هاست. زباله های خانگی را در پلاستیک های دربسته گذاشته، مخصوصا زباله های تجزیه ناپذیر و آن ها را در زیر خاک دفن کنید. ریختن زباله در راستا آبراهه ها، رودخانه ها و طبیعت خطر بالقوه ای را در بهداشت، سلامتی و تخریب محیط زیست ایجاد می نماید.

10-در نهایت به عنوان بهترین راهی که می توان برای حفظ محیط زیست به آن اشاره نمود این است که همانطور که از محیط زیبای اطرافمان لذت می بریم سعی کنیم تا آن را همانند خانه خود دانسته و بیشترین کوشش را برای حفظ سلامت، بقا و پاکیزگی آن بکار گیریم.

نویسنده گزارش اکرم دانش طلب

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1669

به "زمین میراث مشترک همه نسل هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمین میراث مشترک همه نسل هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید