راهنمای سفر به دریاچه نئور و بازدید از جاذبه های آن

به گزارش صنایع 90، در منطقه ای میان گیلان و اردبیل دریاچه ای زیبا و دیدنی با نام دریاچه نئور واقع شده است این دریاچه از جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران برخوردار می باشد و می تواند توجه علاقه مندان زیادی را جذ کند طبیعت زیبای این منطقه در فصل های مختلفی از سال بسیار شگفت انگیز است هر گردشگری نیز با دیدن چشم انداز ها لاله های وحشی در این دشت ها و طبیعت زیبای دریاچه وسوه می شود تا سفری دوباره به این منطقه داشته باشد. شما عزیزان و گردشگران برای اینکه بتوانید به این منطقه از گیلان سفر کنید و از جاذبه های مهم این دریاچه دیدن کنید باید از راستا تالش عبور کنید این دریاچه در پشت کوه های بلند تالش واقع شده است این دریاچه به عنوان یکی از بزرگ ترین دریاچه های ایران شناخته میش ود و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.. دشت های اطراف این دریاچه پوشیده از لاله های وحشی است این دریاچه دارای پنج متر عمق است و در جایی میان کوه ها واقع شده است. طبیعت زیبای این منطقه بسیار رنگارنگ است و سفری چند روزه به این منطقه می تواند تجربیات مختلفی را در اختیار شما قرار دهد.

راهنمای سفر به دریاچه نئور و بازدید از جاذبه های آن

دریاچه زیبا و دیدنی نئور را بشناسید:

این دریاچه در منطقه ای خوش آب و هوا سرسبز واقع شده است دامنه های کوه های آن بسیار سرسبز و دیدنی است و قرار گرفتن در میان دامنه کوه های تالش نیز اهمیت جغرافیایی آن را بیشتر کرده است و از این حیث مورد توجه قرار می گیرد. خیلی از گردشگرانی که سفر به این منطقه خوش آب و هوا را دارند باید راستا چند ساعته ای را به سمت اردبیل در حرکت باشند از این شهر با پیمودن راستا 48 کیلومتری می توانند به دریاچه ای زیبا و دیدنی برسند که طبیعت آن حیرت آور و شگفت انگیز است. پیمودن این راستا از سمت اردبیل به خلخال می تواند تجربه ای خاص باشد و شما در طول راستا خود می توانید با جاذبه های بسیار زیادی آشنا شوید. با رسیدن به روستای زیبای بودالالو و گذر از روستای عباس آباد در راستا کمی می توانید از زیبایی های این دریاچه دیدن کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

این منطقه یکی از دیدنی های اردبیل است و دارای جاذبه های بسیار زیبایی است آشنایی با مکان های دیدنی اردبیل این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا با جاذبه های بیشتری از این استان آشنا شوید.

چرا باید به این دریاچه برویم؟

خیلی از افرادی که از علاقه مندان به طبیعت گردی هستند دوست دارند تا تجربه سفر به نقاط مختلفی از دینا را داشته باشند و از طیعت های بکر و مختلفی که در نقاط مختلفی از دنیا پنهان مانده اند دیدن کنند از این رو خیلی از گردشگران نیز با سفر به نقاط مختلفی از ایران و کشور خود سعی دارند تا زیبایی های نهفته در بخش های مختلف را بیشتر بشناسند. سفر به دریاچه نئور نیز برای خیلی از گردشگران یک رویا است شما با سفر به این منطقه توریستی می توانید از جاذبه های توریستی بسیار زیبایی دیدن کنید این منطقه در فصل های مختلفی از سال دارای چشم اندازهای دیدنی ویژه ای است که با سفر به این منطقه می توانید از آن ها دیدن کنید.

با توجه به اینکه در فصل های مختلفی از سال بارندگی زیادی در این منطقه حاکم است می توان گفت که بخش مهمی از آب های این دریاچه از طریق آب های باران تامنی می شود در این فصول با توجه به حجم بالای بارش ها منبع مهم آبی این منطقه تامنی می شود و اغلب تمامی چشمه ها نیز پر آب هستند از این رو در فصل های تابستان و بهار سطح وسیعی از این دریاچه پر شده است. از دیگر زیبایی هایی که در سفر خود به این منطقه پر جاذبه می تواندید از آن ها دیدن کنید پوشش گیاهی وسیع و سرسبز منطقه است پوشش های گیاهی این منطقه و زمین های اطرافی آن بسیار وسیع است و دارای گونه های گیاهی مختلفی همچون بابونه، گیاهان جنگلی و نعناع کوهی است.

در اطراف دریاچه نئور نیز جاذبه های نزدیکی وجود دارند که باید از آن ها دیدن کنید راستا سوباتان به نئور نیز می تواند یک منطقه مجذوب کننده برای سرگرمیات شما باشد لاله های وحشی که در دشت های تالش نیز مشاهده می کنید از دیگر زیبایی های این منطقه هستند. آبشار ورزان که در بخشی از سوباتان واقع شده است از دیگر زیبایی های بی شمار است و علاقه مندان زیادی را به خود جذب می کند. همچنین بازدید از روستای سوباتان نیز می تواند یکی دیگر از تجربه های منحصر به فرد شما در طی سفر به این منطقه دیدنی باشد و می توانید رد سفر خود روستای سوباتان را بهتر بشناسید.

سرگرمیات:

سرگرمیاتی که در دریاچه نئور می توانید داشته باشید شامل سرگرمیاتی همچون ماهی گیری، کوهنوردی، بازی های گروهی و عکاسی است این سرگرمیات موجب سرگرمی شما و عزیزانتان می شود و این امکان را در اختیارتان می گذارد تا لذت بیشتری ار از سفرهای خود داشته باشید. ارتفاعات این منطقه بسیار مناسب کوهنوردی و پیاده روی است و اگر قصد دارید تا یک کوهنوردی گروهی داشته باشید باید امکانات لازم را همراه داشته باشید که از مهم ترین آن ها کفش های مناسب پیاده روی است.

پیک نیک های خانوادگی که می توانید برای سفر خود داشته باشید سفر شما را دلنشین تر می کند زیرا این محل مکان بسیار مناسبی برای سرگرمیات خانوادگی نیز می باشد جالب است بدانید به دلیل حجم زیاد گردشگران در این منطقه تدارک رفاهی نیز برای گردشگران در نظر گرفته شده است سرویس بهداشتی و بوفه که امکان راحت شدن سفر را برای شما مهیا کرده اند موجب شده تا گردشگران بتوانند با راحتی به این دریاچه بروند.

این دریاچه می تواند یکی از مکان های دیدنی گیلان باشد که برای گردشگران مجذوب کنندهیت دارد جاذبه های این دریاچه شامل طبیعت زیبای آن و سرگرمیاتی است که به صورت گروهی می توانید در این منطقه انجام دهید. همچنین در فصل هایی از سال طبیعت این منطقه به دلیل وجود گونه های مختلفی از پرندگان دیدنی تر می شود و پرندگان مهاجر می توانند یکی دیگر از زیبایی های این منطقه برای شما باشند

منبع: دیجیاتور
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2132

به "راهنمای سفر به دریاچه نئور و بازدید از جاذبه های آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به دریاچه نئور و بازدید از جاذبه های آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید