خسروی وفا: قدمی قدرت لایزالی دارد!، ساختمان کمیته را در مشهد با دوسوم قیمت فروختند

به گزارش صنایع 90، خبرنگاران: عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: به طور حتم مهدی قدمی نایب رئیس کمیته ملی المپیک قدرت لایزالی دارد که اساسنامه را بدون در نظر دریافت بند 63 تغییر داده است.

خسروی وفا: قدمی قدرت لایزالی دارد!، ساختمان کمیته را در مشهد با دوسوم قیمت فروختند

جهت دریافت خدمات اجرای ساخت روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، محمود خسروی وفا امروز (یکشنبه) در نشست خبری خود با خبرنگاران که در محل فدراسیون جانبازان و معلولین برگزار گردید، گفت: من اطلاعات دقیقی در خصوص اساسنامه کمیته ملی المپیک ندارم اما اگر اظهارنظری انجام دادم که درست نبوده است همین جا به صورت رسمی عذرخواهی می کنم. قدمی نایب رئیس کمیته ملی المپیک برادر ارزشمند و توانمندی است که برای ورزش کشور مفید است.

وی ادامه داد: بیش از یک ماه از مصوبه هیئت اجرایی مبنی بر اینکه قدمی نشست خبری برگزار کند، می گذرد اما نمی دانم علت این تاخیر برای چه بوده است. تعبیر من از مهندسی انتخابات، خطاب به شخص خاصی نبود. در ضمن اگر این حرف من باعث تهمت و توهینی که باعث رنجش شخصی شده است عذرخواهی می کنم منظور من با فرد خاصی نبوده است اما واقعا تعجب می کنم که چرا دیروز این نشست خبری برگزار گردید.

عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک اضافه نمود: چرا صحبت هایی که در نشست خبری دیروز مطرح شد ظرف یک سال گذشته بیان نشده بود. باید قبلا می گفتیم که مقصر وزارت ورزش بوده است نه حالا اینکه این تیم کار را ترک نموده و دیگر نیست.

خسروی وفا گفت: اینکه اساسنامه تا سال 91 بایگانی گردد و به دست هیچ یک از اعضای هیئت اجرایی نرسد اسمش را چه می توان گذاشت. آیا نام دیگری به غیر از مهندسی نام دیگری بر آن گذاشت؟ به طور طبیعی می توان این گمان را کرد که پس از 3 سال مسکوت ماندن اساسنامه طرحی پشت آن بوده است. مصوبه هیئت اجرایی این بود که بیستم تیرماه مجمع عمومی کمیته برگزار گردد اما به یکباره نامه ای به دست ما رسید که تاریخ برگزاری آن 8 روز بعد از تصویب مصوبه بود. ما طی مدت 3 سال فرصت داشتیم اساسنامه را اصلاح کنیم اما این کار را نکردیم و جای تعجب دارد که چگونه ظرف 3 سال نشد اما ظرف 6 ماه این کار انجام گرفت.

وی گفت: چرا نایب رئیس کمیته ملی المپیک باید اعلام کند که مصلحت نیست اساسنامه در دست کسی باشد و آن را بایگانی کند، پس از اصرار و کوشش زیاد و همچنین با پادرمیانی رئیس کمیته اساسنامه به ما داده شد. باز هم می گویم اگر اسم اینها مهندسی نیست، پس چه باید گفت.

عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک ادامه داد: اینکه در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک ریاست بر عهده شخصی دیگری قرار بگیرد و اعتراضی صورت نگیرد اسمش چیست. وقتی من اعتراض کردم چرا کسی دفاع نکرد. در حال حاضر اساسنامه تائید شده است و باید از آن دفاع کرد اما من دیروز در مصاحبه متوجه شدم که بحث کپنهاگ اصلا ارزش حقوق نداشته است پس چرا ما آن را چماقی بر سر وزارت ورزش و جوانان کردیم. از این به بعد به جای مهندسی می گویم سوالات زیادی دارم.

خسروی وفا اضافه نمود: وزیر ورزش در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک گفت، در جلساتی که با خارجی ها داشتم به آنها گفتم مگر دولت در امور ورزشی شما دخالت نمی نماید آنها گفتند چرا دخالت می نماید اما اعتراض به آن نمی گردد ولی از دخالت دولت شما اعتراضاتی انجام شده است. سوال من اینجاست آیا وزارت ورزش از خودش شکایت می نماید یا دولت از خودش شکایت می نماید.

وی عنوان داشت: باید اسناد و مدارک روی سایت کمیته ملی المپیک قرار داده گردد. باید شرح داده می شد که کپنهاگ چه بوده؛ تمام این تضادها به خاطر عدم شفاف سازی است.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین تاکید نمود: محمد عباسی وزیر پیشین ورزش در یکی جلسات هیئت اجرایی گفت که یک نفر از خود اعضای هیئت اجرایی اطلاعات را به خارج از کشور می داده است. ما به او گفتیم این فرد چه کسی است، که ایشان از ذکر نام فرد مورد نظر خودداری کردند.

خسروی وفا ادامه داد: چطور مسائل ورزش ظرف یک سال حل نشد ولی به یک باره در یک ماه حل می گردد. در بحث اصلاح اساسنامه این تاخیر 3 ساله برای چه بود. علت این فرازونشیب های 9 ماه اخیر ورزش چیست اینها سوالاتی است که برایم مطرح می گردد.

عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک با اشاره به موضوع ساختمان کمیته ملی المپیک گفت: ساختمان کمیته بر مبنای اظهارات وزیر ورزش که گفته بود به یک شرکت سوری فروخته شده است، درست نیست. من همان زمان گفتم که قطعا ساختمان کمیته به یک شرکت سوری فروخته نشده است. چند ماهی را به شدت درباره این موضوع وقت صرف کردم و خیلی هم اذیت و تهدید شدم اما هدفم دفاع از کمیته ملی المپیک و بیت المال بود. سیدمهدی هاشمی یکی از اعضای هیئت اجرایی در مصاحبه ای خاطرنشان کرد موضوع ساختمان کمیته ملی آنالیز شده و چند نفر باید توبیخ شوند البته در آخرین جمع بندی، موضوع ساختمان کمیته ملی المپیک که هفته گذشته مطرح شد مطرح نمودم جای تاسف دارد که یکی دو نفر باید توبیخ شوند.

خسروی وفا اضافه نمود: موضوع ساختمان کمیته ملی تازه باز شده است و ما منتظر پاسخ استعلام های مربوطه هستیم، چیزی در حدود یک تا 2 میلیارد تومان ساختمان ارزان تر فروخته شده است از حالا به بعد دیگر ما کاری نداریم و نهادهای نظارتی هستند که وارد عمل می شوند اما در اینکه در راه فروش ساختمان کمیته ملی المپیک کوتاهی هایی انجام شده است، شکی نیست. اول گفتند ساختمان به موسسه مالی قائمین اقتصاد فروخته شده است بعدا متوجه شدیم که این موسسه وجود خارجی ندارد بلکه یک تعاونی است و طبق مصوبه هیئت اجرایی ساختمان نباید به تعاونی فروخته می شد. جالب تر اینکه در سند ساختمان به نام شرکت الماس دیس ثبت شده است.

وی با بیان اینکه گزارش های ارائه شده به هیئت اجرایی صاف و صادقانه نبوده است، گفت: گزارشات درست نبوده است. در این پرونده آدم های زیادی درگیر هستند که بر اساس گزارشات موجود می توان به راحتی متوجه شد که آنها چه کسانی هستند اما در سوری نبودن فروش شکی نیست.

عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: یک عده حامیان ورزش هستند که خدا ما را از دست آنها نجات دهد. هر کجا نگاه می کنیم اثری از آنها دیده می گردد. هنوز بحث آن ساختمان تمام نشده موضوع ساختمانی دیگر در مشهد مطرح می گردد. آن ساختمان هم به مانند نمونه اول زیر قیمت کارشناسی و تنها با دو سوم قیمت حقیقی به فروخته شده است. آن ساختمان مجوز فروش را داشته اما متاسفانه قیمت درستی روی آن گذاشته نشده است.

خسروی وفا گفت: هیئت مدیره کمیته ملی المپیک که بنده کرباسیان، افشارزاده و چند نفر دیگر در آن حضور دارند مجوز فروش این ساختمان را صادر نموده است اما هفته گذشته متوجه شدم که آن هم مسائلی دارد. این ساختمان تقریبا در زمان همان ساختمان اول فروخته شده است.

وی گفت: برای فروش ساختمان ها استدلال های منطقی وجود داشت. ما گفتیم ساختمان ها را بفروشیم و از مبالغی که از فروش آنها به دستمان می آید در دیگر اموال کمیته سرمایه گذاری کنیم تا پول بیشتری نصیبمان گردد. هدف ما از این کارها سرمایه گذاری بود. پول ساختمان اول امروز در بانک وجود دارد و پول ساختمان دوم هم که خرج شد. اما متاسفانه در این راه اهدافی که ما داشتیم عملی نشد. پول امروز در بانک وجود دارد و سود روز شمار به آن تعلق می گیرد.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین با اشاره به شرایط مزایده رستوران آموزشگاه ملی المپیک هم مطرح نمود: پیمانکاری که اکنون در حال فعالیت می باشد بدون مزایده برنده شده بود اما در مزایده جدید فدراسیون جانبازان و معلولین با 20 میلیون تومان بالاتر مزایده را برده است که هنوز این رستوران را به ما تحویل نمی دهند. اگر به سردخانه این رستوران بروید و یا از انبار آن بازدید کنید خواهید دید که ساده تری و ابتدایی تری اصول بهداشتی در آنها رعایت نمی گردد.

خسروی وفا عنوان داشت: در خصوص ساختمان کمیته اشاره نکردم که چه کسی با چه کسی آشناست و چه مسائلی رخ داده است. بازرسی کل کشور مدارک فروش ساختمان های کمیته را تائید نموده اما همانطور که گزارش ها به صورت درستی به هیئت اجرایی داده نشده به بازرسی کل کشور هم داده نشده است.

وی عنوان داشت: یکی از افراد حامیان ورزش حدود 3 سال است که با مدرک فوق لیسانس حقوق می گیرد اما یک ماه پیش متوجه شدیم که او دیپلمه است.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: در این چند ماه اخیر سختی زیادی را تحمل کردم و فشارهای زیادی به من وارد شد اما من مجبور بودم در راستای اظهارات وزیر از هیئت اجرایی دفاع کنم.

خسروی وفا عنوان داشت: با شرایط موجود، چالش بزرگی پیش روی ما قرار گرفته است. باید حساب های شرکت های کمیته ملی المپیک، منابع ارزی ارزهای بلوک شده و شرایط حقوق و قراردادها را آنالیز کنیم به نظرم باید وارد بحث تحقیق و تفحص شویم. من از امروز دیگر روزه سکوت می گیرم و در خصوص این مسائل صحبتی نمی کنم چرا که هزینه زیادی بابت آن داده ام. رسما در جلسه هیئت اجرایی خاطرنشان کردم که تهدید شدم اما محمود خسروی وفا بیدی نیست که با این بادها بلرزند.

وی گفت: اعضای مجمع کمیته ملی المپیک که با یک صلوات اساسنامه بین المللی را تائید نموده اند مظلوم واقع شده اند. انتخابات کمیته ملی مهندسی نشد اما دستکاری شده است.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین عنوان داشت: هر نهاد عمومی غیردولتی بخواهد اساسنامه ای را مصوب کند باید آن را به تائید مجلس شورای اسلامی برساند. اساسنامه سال 58 طوری نوشته شده است که تمام مسائل داخلی و خارجی در آن به بهترین نحو دیده شده است.

خسروی وفا ادامه داد: سال 88 کارگروهی تصمیم می گیرد اساسنامه را اصلاح کند ما از آن موضوع اطلاع داشتیم ولی اساسنامه اصلاح شده سال 91 روی یک پاورپوینت به ما اطلاع رسانی شد. به آنها گفتیم چرا اساسنامه را به ما نمی دهید آنها گفتند ممکن است به دست رسانه ها برسد ما گفتیم مگر شما قیم کمیته هستید. این زمان اصلا بحث فدراسیون های برکنار شده مطرح نبود و اصلا آنها برکنار نشده بودند. شما دعوت نامه های هیئت اجرایی و مصوبات را بگیرید در آنجا هیچ چیزی مبنی بر اصلاح اساسنامه کمیته وجود ندارد.

وی با اشاره به بند 63 اساسنامه کمیته ملی المپیک عنوان داشت: این بند که به تائید شورای نگهبان هم رسیده است می گوید این اساسنامه به هیچ وجه قابل تغییر نیست مگر اینکه هیئت اجرایی به مجمع بگوید مجمع آن را تائید کند و پس از آن به مجلس برود.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: حالا این اساسنامه بدون تائید و با نادیده گرفته شدن بند 63 تغییر یافته است. حتما آقای قدمی قدرت لایزالی دارد و به جاهای وصل است که این بند را نادیده گرفته است. مراحل قانونی باید طی گردد. باز هم می گویم که اساسنامه نیازی به تغییرات کلی نداشت و وزیر درست می گفت. در تمام جهان تنها کشوری که اساسنامه اش به طور صددرصد تغییر نموده، ایران است.

خسروی وفا در خاتمه گفت: اظهارات دبیرکل مرجع است نه نایب رئیس .......؛ باید اسناد را به صورت مکتوب بر روی سایت قرار بدهند. سوالم اینجاست مگر قدمی مرجع است که اینگونه صحبت می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 907

به "خسروی وفا: قدمی قدرت لایزالی دارد!، ساختمان کمیته را در مشهد با دوسوم قیمت فروختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسروی وفا: قدمی قدرت لایزالی دارد!، ساختمان کمیته را در مشهد با دوسوم قیمت فروختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید