خرید یا قیمت فرز و دستگاه مینی فرز از فروشگاه اینترنتی کیف ابزار

به گزارش صنایع 90، صنعت ابزار یکی از صنایع بزرگ در جهان است که گردش مالی بسیار زیادی دارد و گزارش های مالی این صنعت که هر سال منتشر می شوند نیز گواه این ادعا هستند که این صنعت، همیشه رو به رشد است.

خرید یا قیمت فرز و دستگاه مینی فرز از فروشگاه اینترنتی کیف ابزار

ابزارها نقشی اساسی در زندگی بشر دارند و بدون وجود آن ها، انجام بسکمک از امور، سخت و یا غیرممکن خواهد بود. به طور کلی می توان ابزار را در چهار گروه تقسیم کرد، ابزارهای دستی، برقی، بادی و ابزارهای بنزینی.

در این مطلب که از طریق فروشگاه اینترنتی کیف ابزار آماده شده است، قصد داریم در مورد یکی از ابزارهای پر کاربرد که در گروه ابزارهای برقی جای می گیرد، صحبت کنیم. اگر شما هم قصد خرید دستگاه فرز یا مینی فرز را دارید، این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا با این دستگاه، آشنا شوید.

دستگاه فرز چیست؟ و چه اجزایی دارد؟

دستگاه فرز یا سنگ فرز یک ابزار برقی دستی است که برای بریدن، لایه برداری یا سابیدن سطوح مختلف مانند فلزات یا سنگ مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی اجزای مختلف یک فرز معمولی یا مینی فرز شامل موتور، گیربکس، شفت، صفحه فرز، محافظ صفحه و دسته کمکی است. انواع متداول این دستگاه، برقی و یا شارژی هستند.

دستگاه فرز و مینی فرز چه کاربردهایی دارند؟

مهمترین ویژگی دستگاه فرز به ارائه حرکت دورانی با سرعت بالا مربوط می شود که با استفاده از صفحات یا ابزارهای مخصوص می توان این حرکت را برای انجام فعالیت های مختلفی مانند تراشکاری، برش، حکاکی، حفاری و شکل دهی به قطعات استفاده کرد.

نحوه عملکرد دستگاه فرز چگونه است؟

در داخل این دستگاه یک آرمیچر واقع شده است و حرکت چرخشی این قطعه از طریق گیربکس به یک قطعه فلزی به نام شفت منتقل می شود. حرکت دورانی شفت نیز به صفحه فرز منتقل شده و عملیات برش یا ساب از طریق این صفحه انجام می شود.

انواع دستگاه فرز

نیاز صنایع مختلف به استفاده از دستگاه های فرز باعث تولید و پیدایش انواع مختلفی از این دستگاه شده است که از نظر ساختار، عملکرد و ویژگی های فنی با یکدیگر متفاوت هستند و قیمت فرز با توجه به این ویژگی ها نیز می تواند متفاوت باشد، از جمله مهمترین آنها می توان به فرزهای انگشتی یا مینیاتوری، اور فرز نجاری و فرزهای آهنگری یا سنگبری اشاره کرد.

فرزهای انگشتی دارای قدرت محدود و وزن سبکی هستند و به شکل ویژه در فعالیت های ظریف مانند ساخت جواهرات و صنایع چوب و ... استفاده می شوند. فرزهای مینیاتوری و فرزهای انگشتی را می توان در یک گروه قرار داد اما با این تفاوت که فرزهای مینیاتوری از دقت و سرعت بالاتری برخوردار هستند و معمولا در صنایع و فعالیت های ظریف و حساس از آنها استفاده می شود.

اور فرز نجاری نیز نوعی ابزار حرفه ای در صنایع چوبی محسوب می شود که برای ایجاد طرح های مختلف و حکاکی بر روی قطعات چوبی کاربرد دارد. اما معروف ترین و پرکاربردترین نوع دستگاه فرز به مدل های آهنگری و سنگبری مربوط می شود که از صفحات مخصوص برای بریدن یا سابیدن قطعات فلزی و سنگی استفاده می کنند.

تفاوت فرز معمولی و مینی فرز چیست؟

به طور خلاصه، تفاوت اصلی بین مینی فرز و فرز معمولی به ابعاد و قدرت آنها مربوط می شود و انتخاب بین این دو به نوع فعالیت و نیازهای کاربر بستگی دارد. فرزهای معمولی دارای ابعاد بزرگ تر و قدرت بیشتری هستند و معمولا برای انجام فعالیت های کارگاهی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند اما مینی فرزها از ابعاد و وزن کمتری برخوردار بوده و به دلیل ارائه سرعت بیشتر و قدرت کمتر برای انجام فعالیت های ظریف و دقیق در فضاهای کوچک کاربرد دارند و گزینه بسیار مناسبی برای مشاغل سیار به حساب می آیند.

در هنگام خرید دستگاه فرز باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

اولین نکته مهم برای خرید فرز آن است که از دستگاه فرز در چه محلی و برای انجام چه کاری استفاده خواهد شد. فرزهای بزرگ برای انجام فعالیت های طولانی و صنعتی و مینی فرزها برای فعالیت های ظریف و محدود طراحی شده اند. برند و کیفیت دستگاه فرز از دیگر نکات مهم در حین خرید این محصول است؛ برای کاربری خانگی نیازی به خرید دستگاه های بزرگ و گران قیمت نیست و خرید یک مینی فرز ارزان از برندهای رده میانه می تواند گزینه بسیار مناسبی برای این دسته از کاربران باشد.

داشتن دسته بلند، محل قرارگیری کلید On/Off، قابلیت تعویض زغال، امکان اتصال دسته کمکی در حالت های مختلف، قفل اسپیندل، برخورداری از ضامن قفل گیربکس، برخورداری از خدمات گارانتی معتبر و ارائه قیمت مناسب از دیگر موارد مهم در حین خرید دستگاه فرز هستند.

بهترین برند دستگاه فرز چیست؟

شاید بهترین برند دستگاه فرز با توجه به نیازها و انتظارات افراد متفاوت باشد اما شرکت هایی مانند ماکیتا، دیوالت، بوش، میلواکی، AEG، متابو، هیتاچی، استنلی، فستول، ماکس، رونیکس، توسن، هیوندای و رابین از جمله برندهای محبوب و باکیفیت در زمینه تولید دستگاه های فرز هستند که امکانات متنوع و کیفیت بالایی را در تولید محصولات خود به کار می برند. فروشگاه اینترنتی کیف ابزار، تنوع کاملی را برای خرید مینی فرز و دستگاه فرز فراهم کرده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 تیر 1402 بروزرسانی: 26 تیر 1402 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2295

به "خرید یا قیمت فرز و دستگاه مینی فرز از فروشگاه اینترنتی کیف ابزار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید یا قیمت فرز و دستگاه مینی فرز از فروشگاه اینترنتی کیف ابزار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید