خبرنگاران ثبت پنج اثر گلستان در فهرست میراث طبیعی کشور

به گزارش صنایع 90، گرگان - خبرنگاران - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت که با نظر مساعد اعضای شورای ثبت میراث طبیعی و قبول مستندات ارئه شده، پنج اثر طبیعی استان در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسید.

خبرنگاران ثبت پنج اثر گلستان در فهرست میراث طبیعی کشور

به گزارش شامگاه سه شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، سارا اخوت گفت: این آثار ثبتی شامل رویشگاه درختان سرونوش علی آبادکتول، رویشگاه درختان زربین رامیان، درخت کهن سال چنار روستای سرطاق بندرگز، لس های استان گلستان و پدیده زمین شناسی دره شمشیربُر روستای چمن ساور کردکوی است.

وی گفت: با ثبت آثار در فهرست میراث طبیعی، قوانین کشور به عنوان چتر حمایتی در کنار دیگر تلاش دستگاه های متولی به حفاظت و ماندگاری آن ها کمک خواهد کرد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با اشاره به ضرورت حفاظت از میراث فرهنگی و طبیعی افزود: برای حفظ و حراست از این آثار و دیگر اثرهای ملی ثبت شده، نیروهای یگان حفاظت به صورت مستمر و روزانه از این آثار بازدید کرده و با هرگونه تخلف برخورد قانونی می کنند.

اخوت اظهار امیدواری کرد: با ثبت این آثار طبیعی، گام های ارزنده ای برای حفظ میراث طبیعی گلستان برداشته شده و زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم گردد.

استان گلستان با یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت و شمار بسیار مراکز تفریحی و گردشگری طبیعی (کوه، دشت، جنگل، دریا و بیابان) از استان های گردشگرپذیر کشور است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1478

به "خبرنگاران ثبت پنج اثر گلستان در فهرست میراث طبیعی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ثبت پنج اثر گلستان در فهرست میراث طبیعی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید