حضور پررنگ امارات در نمایشگاه بین المللی دمشق

به گزارش صنایع 90، یک هیئت متشکل از دست کم 40 تاجر و سرمایه گذار اهل امارات متحده عربی با شرکت در نمایشگاه تجاری بین المللی برگزار شده از سوی دولت سوریه در شهر دمشق، هشدارهای آمریکا نسبت به عدم تجارت با دولت سوریه و تجار سوری را به چالش کشیدند.

حضور پررنگ امارات در نمایشگاه بین المللی دمشق

امارات متحده عربی که یکی از هم پیمانان منطقه ای مهم واشنگتن محسوب می گردد اخیرا آغاز به برقراری روابط نزدیکتر با دولت سوریه نموده است. در ماه دسامبر این کشور اقدام به بازگشایی سفارتش در این کشور کرد که باعث خشم آمریکا شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نمایندگان اماراتی شرکت نماینده در این نمایشگاه تجاری در دمشق شرکت های مهمی نظیر شرکت ساخت و ساز اماراتی عرب تک هلدینگ و دیگر شرکت های سرمایه گذاری تحت رهبری چهره های سرشناس تجاری امارات و همین طور اعضای اتاق های بازرگانی این کشور بوده اند.

گزارش شده که این نمایندگان تجاری طی روزهای پنج شنبه و آدینه دمشق را ترک کردند.

در جریان جنگ داخلی سوریه امارات از جمله حامیان و تامین نمایندگان تسلیحات برای معارضان سوری مخالف بشار اسد رئیس جمهوری این کشور بود هر چند که در این جهت نقشش کم اهمیت تر از نقش عربستان و قطر بوده است.

فاروق عصاصه، مدیر اداری ارشد شرکت عیسی الغریر یک تامین نماینده زنجیره ای مستقر در دوبی و تاجر محصولات کشاورزی اظهار کرد: تاجران از فرصت ها و امکانات تجاری بهره برداری نموده و به ارزیابی بودجه ها و اهدافشان می پردازند. این مسائل هم برای مشخص تکلیف شدن احتیاج به زمان دارند اما به تدریج همه چیز اتفاق خواهد افتاد.

او گفت، نگران هشدارهای آمریکا در مورد اینکه شرکت های معامله نماینده با دولت سوریه ممکن است تحریم شوند، نیست و حجم گسترده این هیئت تجاری سفر نماینده به سوریه نشان می دهد که دیگران نیز چنین نگرانی ندارند.

عبدالله سلطان العویس، رئیس هیئت اماراتی که به دمشق رفته بود و نایب رئیس اتحادیه اتاق های بازرگانی و صنایع امارات و رئیس اتاق بازرگانی الشارقه از تمایل بسیاری از تجار اماراتی به توسعه روابط با همتایان سوری خود و عقد قراردادهای همکاری براساس منافع متقابل در تامین کالاها و استفاده از زیرساخت های امارات برای به حرکت واداشتن فراوریه نماینده سوری در سطح فراوری و صادرات اطلاع داد.

حمید محمد بن سالم، دبیرکل اتحادیه اتاق های بازرگانی امارات نیز از حصول پیشرفت در مذاکرات همکاری میان دو طرف اطلاع داد و گفت: روال قانونی برای ترغیب فراوری نماینده سوری به سمت امارات و عکس آن فراهم شده و ما احتیاج به کسانی داریم که در جزئیات این فرایند و روال مداقه نموده و برای حمایت از همکاری تجاری دو طرفه از آن استفاده نمایند.

آمریکا در تاریخ 27 اوت بیان کرد، گزارش هایی دریافت نموده مبنی بر اینکه تعدادی از تاجران و مقام های اتاق های بازرگانی کشورهای منطقه برای شرکت در این نمایشگاه برنامه ریزی نموده اند.

در این بیانیه تصریح شد: ما بر این هشدار تاکید می کنیم که هر کسی که با حکومت بشار اسد و یا وابستگانش معامله تجاری کند خودش را در معرض تحریم های آمریکا قرار داده است. ما تکرار می کنیم که این غیرقابل قبول و نامناسب است که شرکت ها، افراد و اتاق های بازرگانی خارجی در این نمایشگاه شرکت نمایند.

گزارش شد که یک پرچم بزرگ امارات متحده عربی بر بالای صندلی در نظر گرفته شده برای هیئت این کشور؛ جایی که شرکت های آن کالاها و خدماتشان را به نمایش گذاشتند، نصب شده بود. حوزه های اصلی شرکت نماینده در این نمایشگاه مربوط به محصولات بتنی و املاک بودند.

محمد حمد عوض الکریم، یک مدیر توسعه تجاری در شرکت الشامسی دوبی که در حوزه فراوریات سرامیکی فعال است، گفت: هدف ما ایجاد بازاری در سوریه و شرکت در پروژه های بزرگ ساخت و ساز است.

سازماندهندگان این نمایشگاه در بیانیه ای بیان کردند، 26 شرکت اماراتی در این نمایشگاه غرفه داشته اند.

رویترز یک سند متعلق به نمایندگان تجاری اماراتی را با لوگوی اتاق بازرگانی ابوظبی به دست آورد که در آن نام دست کم 42 نماینده لیست شده بود. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 370

به "حضور پررنگ امارات در نمایشگاه بین المللی دمشق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور پررنگ امارات در نمایشگاه بین المللی دمشق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید