تولید سه واکسن انسانی تا خاتمه امسال در ایران

به گزارش صنایع 90، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از رونمایی سه واکسـن انسـانی تا انتها امسال در کشور خبر داد و گفت: این واکسن های تولیدی، ارزبـری بالایـی داشته و با قیمت های هنگفت خریداری می شوند.

تولید سه واکسن انسانی تا خاتمه امسال در ایران

به گزارش خبرنگاران از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی اضافه نمود: یکی از نقاط عطف علمی کشور در طی این سال ها، پیشرفت های دارویی و واکسن است که به همت متخصصان و نخبگان کشور تولید شده و این اتفاق، ایران را به یکی از کشورهای بی نظیر در منطقه و پیشرو در جهان بدل کرده است.

وی با بیان این که این راستا هم با تولید واکسن انسانی جدید تا سرانجام امسال ادامه می یابد، اظهارداشت: بنا داریم تا سرانجام امسال سه واکسن جدید انسانی را به فهرست واکسن های تولیدی داخلی اضافه کنیم، واکسن هایی که به دلیل ارزبری بالا تاکنـون بخـش دولتـی پیروز به تولیـد آنها نشده است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: تا به امروز 6 شـتاب دهنده در حـوزه واکسـن در کشور ایجاد شده است تا فرایند پیشرفت فناوری های مرتبط با این حوزه شتاب بیشتری گیرد، محصولی کاربردی در کشور که تنها با کمک نیروهای جوان ایرانی تامین می شود.

قانعی یادآور شد: ایران در حال حاضر رتبه نخست تولیـد محصـولات زیست فنـاوری و واکسن را در غـرب آسـیا به دست آورده و در میان پنج کشـور نخست تولیـدکننده محصولات زیسـت فنـاوری در آسیا ایستاده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1321

به "تولید سه واکسن انسانی تا خاتمه امسال در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید سه واکسن انسانی تا خاتمه امسال در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید