بلوار سن ژرمن و خریدهای لاکچری در پاریس

به گزارش صنایع 90، سن ژرمن یک محله اداری در منطقه 6 پاریس بوده و به طور تاریخی با دیوارهای دفاعی سن ژرمن دِ پره اَبه (Saint Germain des Prés abbey) از بقیه قسمت ها جدا می گردد؛ اما امروزه این محله قسمت های وسیع تری را در بر می گیرد. از کلیسای سن سولپیس (Saint Sulpice) گرفته تا جنوب، از رود سن تا شمال، از دیپارتمنت استور بون مارشه (Bon Marché) تا غرب و از اودِئون تا شرق محدوده سن ژرمن محسوب می گردد که در این مقاله به معرفی آن می پردازیم.

بلوار سن ژرمن و خریدهای لاکچری در پاریس

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

منطقه سن ژرمن دو جاذبه اصلی دارد:

جاذبه های تاریخی: نقاط برجسته تاریخی زیادی در سن ژرمن وجود دارند که از میان آن ها می توان به قدیمی ترین کلیسای پاریس، یعنی سن ژرمن دِ پره اشاره نمود.

خرید: خیابان های قدیمی سن ژرمن پر از مغازه های کوچک و بوتیک های معمول فرانسوی تا برند های لوکس و مجلل بین المللی است که می توانید بعضی از آن ها را در دیپارتمنت استور بون مارشه نیز بیابید.

تولد یک دهکده در سال 558

بنا به درخواست شاه شیلدبر اول (Childebert)، راهب عظیم، ژرمن، صومعه ای را در سال 558 میلادی در بیرون دیوارهای پاریس ساخت. این صومعه زمین های بسیاری را در اختیار داشت، بنابراین ساکنین زیادی را در خود جای داد و کم کم تبدیل به یک دهکده شد. ساختمان های سنگی در قرن یازدهم آغاز با ظاهر شدن کردند و کلیساهای دیگری بعد از سال 1180 در دهکده ساخته شدند. در سال 1561 عده کثیری از مردم به خاطر طاعون سیاه مردند. پادشاه شارل نهم و مادرش کاترین دِ مدیچی برای فرار از این بیماری به صومعه سن ژرمن د پره پناه بردند.

شاید بتوان ادعا کرد معروف ترین یادمان سن ژرمن کلیسای سن ژرمن د پره است. تاریخ و طراحی داخلی این کلیسا که یکی از قدیمی ترین کلیساهای پاریس به شمار می رود، شگفت انگیز بوده و بیننده را مسحور خواهد نمود. صومعه سابق در سال 558 توسط شاه شیلدبر اول ساخته شد، اما حملات، آتش سوزی ها و تغییرات حکومت، این بنا را به سمت تغییرات عظیمی برد. هنوز هم بسیاری از سنگ های بنا متعلق به 1500 سال قبل هستند! کلیسای برجسته دیگر، سن سولپیس، عظیم ترین کلیسای پاریس است. این بنا ریشه در قرن دهم دارد و محل ازدواج نویسنده شهیر، ویکتور هوگو می باشد. برج سمت چپ ورودی در سال 1781 تکمیل شد، اما برج سمت راستی هرگز تمام نشد و هنوز هم خالی و نیمه کاره است.

گرد آمدن روشنفکران و هنرمندان

از سال 1631، صومعه تبدیل به مرکز روشن فکری فرانسه شد. دو مورخ برجسته قرن هفدهمی به نام های دوم ژان مابیون (Dom Jean Mabillon) و دوم برنار دو مون فوکون (Dom Bernard de Montfaucon)، نسخ خطی و چاپ هایی را برای ایجاد یک کتابخانه در سن ژرمن گردآوری کردند که سبب جذب روشن فکرانی مانند پایه گذاران دائره المعارف و انقلابیون 1789 و همچنین فیلسوفان، نویسندگان، بازیگران و نوازندگان به این نقطه شد. این رسم تا به امروز نیز برقرار است.

سن ژرمن بعد از ماره، دومین جایی خواهد بود که می توانید هر نوع مغازه و فروشگاهی را در خیابان های زیبای باریکش بیابید. بیشتر برندهای لوکس بین المللی معمولاً در کنار کلیسای سن ژرمن د پره در خیابان رِن (Rennes) قرار دارند، در حالی که بوتیک های کوچک معمول پاریسی را می توانید در خیابان های باریک فرعی پیدا کنید. از پوشاک گرفته تا لوازم تزئینی و گالری های هنری، در سن ژرمن گزینه های خرید شما بسیار وسیع خواهد بود. در انتهای خیابان فور (Four) نیز لو بون مارشه قرار گرفته است که یکی از شیک ترین دیپارتمنت استورهای پاریس و ساخته شده در سال 1838 است. به گفته امیل زولا نویسنده معروف فرانسوی، اینجا کلیسای جامع تجارت مدرن است که مناسب با مشتریان زن طراحی شده.

خیابان های قرن هفدهمی

بین بلوار سن ژرمن و رودخانه سن خیابان های باریک متعددی وجود دارند که قدمت بعضی از آن ها به قرن 14 بازمی گردد. ساختمان ها شاید آن قدر قدیمی نباشند اما قدمتشان به قرن 17 می رسد و به خاطر شاخصه های ویژه شان به راحتی قابل تشخیص هستند. خیابان سرزنده رو دو بوسی (rue de Buci)، یکی از خیابان های محبوب محلی است که در قرن 13 ساخته شد و همچنین به خیابان پیلوری نیز شناخته می گردد. خیابان فورسْتنبرگ (Fürstenberg)، یکی از گران ترین خیابان های منطقه در زمینه املاک است که قیمت خانه در آن حتی بالاتر از متری 20,000 یورو هم می رود.

رستوران و کافه های برجسته

روشن فکران در قرن 17 آغاز به جمع شدن در دهکده سن ژرمن کردند و این سنت هنوز هم پا برجا می باشد. رستوران های معروفی چون کافه دو ماگو، میزبان هنرمندان زیادی چون وُرلَن، رَمبو، سارْتْر، همینگوی و پیکاسو بوده است. رستوران لو پروکوپ حتی از دو ماگو هم قدیمی تر بوده و رهبران انقلابی چون روبِسپیر و بنجامین فرانکلین، سیاستمدار آمریکایی در آن رفت و آمد می کردند. این رستوران قدیمی ترین رستوران پاریس به شمار رفته و در سال 1674 ساخته شد.

خانه و کارگاه اوژن دلاکروا

این موزه کوچک در خیابان فورستنبرگ واقع شده است. دلاکروا یک نقاش فرانسوی قرن نوزدهمی بود که بیش از همه به خاطر تابلوی آزادی، هدایتگر مردم که در لوور نگهداری می گردد شهرت دارد. در موزه دلاکروا نقاشی ها و اشیای متعلق به هنرمند را خواهید دید. موزه از ساعت 9:30 صبح تا 5 بعد از ظهر به جز سه شنبه ها باز بوده و هزینه ورودی آن 5 یورو می باشد. با بازدید از اینجا می توانید به باغ خصوصی ساکت و افسونگر آن نیز دسترسی داشته باشید.

منبع: گردشبان
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1107

به "بلوار سن ژرمن و خریدهای لاکچری در پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلوار سن ژرمن و خریدهای لاکچری در پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید