انتخابات بریتانیا: حزب محافظه کار اکثریت کرسی ها را گرفت، جانسون: نتیجه آراء به معنی تحقق برگزیت است

به گزارش صنایع 90، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگراعلام کرد که از رهبری این حزب کناره گیری می نماید.

انتخابات بریتانیا: حزب محافظه کار اکثریت کرسی ها را گرفت، جانسون: نتیجه آراء به معنی تحقق برگزیت است

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

نتایج انتخابات مجلسی بریتانیا از پیروزی قاطع حزب محافظه کار به رهبری بوریس جانسون حکایت دارد.

به گزارش خبرنگاران، بوریس جانسون در اظهارنظری پس از اعلام نتایج اولیه گفت:نتیجه انتخابات به معنی تحقق برگزیت است.

یورو نیوز نوشت: در مقابل جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر که برآوردها نشان می دهد که حزب متبوعش متحمل بزرگ ترین شکست انتخاباتی در 84 سال گذشته شده، گفت که از رهبری این حزب استعفا می دهد.

در میان رهبران دنیا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و از حامیان نخست وزیر بریتانیا نخستین کسی بود که به نتایج اولیه انتخابات سراسری بریتانیا واکنش نشان داد. آقای ترامپ با انتشار توییتی نوشت:به نظر می رسد پیروزی بزرگی برای بوریس در انتخابات بریتانیا حاصل شده!

تشدید شکاف میان اسکاتلند و بریتانیا

نیکولا استورجن، رهبر حزب ملی اسکاتلند که گمان می رود حزب متبوعش اکثر کرسی های اسکاتلند را کسب نموده باشد، در واکنش به پیروزی حزبش گفت که نتیجه انتخابات نشان می دهد که باید به اسکاتلند حق انتخاب داد.

نیکولا استورجن، رهبر حزب ملی اسکاتلند/بی بی سی

خانم استورجن سپس از نتایج کلی انتخابات که گویای پیروزی حزب محافظه کار است ابراز ناخرسندی کرد و این نتیجه را تیره و تار توصیف کرد.

او توضیح داد: رای رهندگان به حزب محافظه کار به آقای جانسون ماموریت دادند که بریتانیا را از اتحادیه اروپا خارج کند ولی رای دهندگان دولت بوریس جانسون را نمی خواهند، آنها خواهان حضور در اتحادیه اروپا هستند.

در مقابل، جو سوینسون، رهبر حزب لیبرال دموکرات بریتانیا که حامی برگزاری رفراندوم دوم در خصوص برکسیت بود، کرسی خود در مجلس عوام را به نامزد حزب ملی اسکاتلند واگذار کرد. او با وحشتناک توصیف کردن نتیجه انتخابات، گفت:عده ای از موج ملی گرایی استقبال می نمایند ولی برای بسیاری دیگر این نتیجه ناراحت نماینده است.

ترزا می، نخست وزیر پیشین بریتانیا/بی بی سی

همچنین ترزا می، نخست وزیر پیشین بریتانیا، ضمن استقبال از پیروزی محافظه کاران در انتخابات مجلسی هشدار داد که همه پرسی استقلال اسکاتلند دیگر نباید برگزار گردد.

انتخابات مجلسی بریتانیا از ساعت 7 صبح روز پنجشنبه(12 دسامبر) به وقت محلی در در 650 حوزه انتخابیه در سراسر بریتانیا شروع شد و تا 10 شب ادامه داشت.

در این انتخابات 46 میلیون بریتانیایی بالای 18 سال، واجد شرایط رای دادن بودند. این انتخابات سومین انتخابات مجلس عوام بریتانیا از سال 2015 تاکنون محسوب می گردد.

مجلس بریتانیا 650 کرسی دارد و احزاب رقیب برای کسب اکثریت آن باید حداقل 326 نماینده در مجلس داشته باشند. حزب محافظه کار به رهبری بوریس جانسون برای تحقق برنامه خروج از اتحادیه اروپا نیازمند تصاحب اکثر کرسی های مجلس است.

در انتخابات پیشین که در سال 2017 برگزار گردید، حزب محافظه کار 13 کرسی خود را از دست داد و به حضور 317 نماینده اکتفا کرد. امری که محافظه کاران را برای تشکیل دولت ناچار به ائتلاف با حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلند شمالی کرد.

این نخستین بار در یک قرن اخیر بود که انتخابات سراسری بریتانیا در ماه دسامبر برگزار می شد. پیشتر و برای اولین بار در دسامبر سال 1923 مردم تجربه حضور در انتخابات را در این ماه کسب نموده بودند.

--

بیشتر بخوانید

شروع انتخابات سراسری در بریتانیا

مخالفت مجلس بریتانیا با انتخابات زودهنگام

چرا انتخابات بریتانیا پنجشنبه ها برگزار می گردد؟

--منبع: عصر ایران
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 619

به "انتخابات بریتانیا: حزب محافظه کار اکثریت کرسی ها را گرفت، جانسون: نتیجه آراء به معنی تحقق برگزیت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات بریتانیا: حزب محافظه کار اکثریت کرسی ها را گرفت، جانسون: نتیجه آراء به معنی تحقق برگزیت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید