استفاده از روش های مختلف برای سرسبزی تهران

به گزارش صنایع 90، رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از اجرای پویش ایران سرسبز در 60 نقطه به مساحت بالغ بر 1100 هکتار در استان تهران اطلاع داد.

استفاده از روش های مختلف برای سرسبزی تهران

یونس بابایی در گفت و گو با خبرنگاران درباره تاریخ شروع پویش ملی ایران سرسبز گفت: پویش ملی ایران سرسبز از 14 آذرماه 1400 شروع شد و با توجه به شرایط هر منطقه و براساس زاگرسی و یا البرزی بودن منطقه، این پویش در قالب بذرکاری،نهالکاری و کپه کاری انجام می گردد.

وی تاکید نمود: این پویش با توجه به فرم رویشی درختان و برنامه احیا و غنی سازی در کل کشور اجرا می گردد.

رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران درباره اجرای برنامه پویش ملی ایران سرسبز در تهران اظهار کرد:برنامه کپه کاری،بذرکاری و نهالکاری در تهران با توجه به شرایط اقلیمی و رویشگاهی در 60 نقطه به مساحت بالغ بر 1100 هکتار از آذر ماه اجرا شده است.

وی اضافه کرد: در بخش جنوب، جنوب شرق و جنوب غرب استان تهران، اراضی مرتعی و بیابانی وجود دارد که در این قسمت برنامه ها به صورت بذرکاری و کپه کاری خواهد بود و در شمال تهران برنامه به صورت نهالکاری و بذرکاری اراضی مرتعی اجرا شده است.

بابایی در سرانجام درباره گونه هایی که در منطقه ها مختلف برای نهالکاری استفاده می گردد توضیح داد: اغلب گونه های انتخابی پهن برگ و سازگار با منطقه ها رویشگاهی هستند که این گونه ها براساس محدودیت منابع آبی و اراضی جنگلی شناسایی شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2055

به "استفاده از روش های مختلف برای سرسبزی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از روش های مختلف برای سرسبزی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید