ائتلاف سعودی بیش از 100 بار آتش بس در یمن را نقض کرد

به گزارش صنایع 90، منبع نظامی یمنی گفت ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی آتش بس یمن را طی یک روز گذشته بیش از صد بار، نقض کرد.

ائتلاف سعودی بیش از 100 بار آتش بس در یمن را نقض کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران، یک منبع نظامی یمنی اطلاع داد که علی رغم اعلام آتش بس، ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی همچنان در حال نقض این توافق است.

وی به خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) گفت که ائتلاف متجاوز و مزدورانش، 101 بار، این آتش بس نظامی و انسانی را طی 24 ساعت گذشته نقض کردند.

این منبع تأکید کرد، جنگنده های شناسایی ائتلاف، 27 بار در حریم هوایی استانهای مأرب، حجه، صعده و لحج پرواز نموده و بالگردهای آپاچی نیز 16 بار منازل شهروندان و مواضع ارتش و کمیته های مردمی یمن را در البلق الشرقی در استان مأرب، الفاخر در استان الضالع و شامخ قعبان در لحج بمباران کردند.

وی بعلاوه اطلاع داد که مزدوران ائتلاف، در الاقوز در الضالع، منطقه شرق الشیخ و شرق تبه الشرقی در جیزان سه مقر نظامی نیز ایجاد کردند.

به گفته این منبع، مزدوران ائتلاف در العکد در استان مأرب، به مواضع ارتش و کمیته های مردمی حمله کردند. این مزدوران بعلاوه این مواضع را 23 بار هدف حملات راکتی و توپخانه ای قرار دادند.

این منبع توضیح داد، مزدوران ائتلاف، با یک موشک راهنمایی شونده، یکی از کادرهای متعلق به نیروهای یمنی را در الشرفه واقع در نجران هدف قرار دادند. آنها بعلاوه مواضع ارتش یمن را در البلق در مأرب، مزرعه الهمدانی و غرب حرض در استان حجه، با توپخانه بمباران کردند.

به گفته این منبع، این عناصر بعلاوه 41 بار به سمت شهروندان و نیروهای ارتش یمن در استانهای حجه، لحج و الضالع تیراندازی کردند.

در همین ارتباط، هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن سیزدهم فروردین ماه جاری از شروع برقراری آتش بس در یمن اطلاع داد. به گفته وی آتش بس بین صنعاء و ائتلاف سعودی به اجرا عایدی و به موجب آن همه عملیات های نظامی برای مدت دو ماه متوقف می گردد.

گروندبرگ دیروز در بیانیه ای خاطرنشان کرد: طرف های درگیری در یمن به پیشنهاد سازمان ملل درباره آتش بس(انسانی) دو ماهه پاسخ مثبت دادند که این توافق از ساعت 17 دوم آوریل به اجرا در می آید. بر اساس این آتش بس همه عملیات های نظامی زمینی، هوایی و دریایی متوقف می گردد.

بر اساس بندهای این توافق، 18 کشتی حامل سوخت وارد بنادر الحدیده می گردد و هر هفته به دو پرواز اجازه استفاده از فرودگاه صنعاء داده می گردد.از جمله دیگر بندهای این توافق، نشست بین طرف ها برای توافق بر سر گگرددن گذرگاه ها در تعز و دیگر استان ها به منظور بهبود تردد افراد در داخل یمن است. فرستاده ویژه سازمان ملل بر اهمیت اعتمادسازی دو طرف بر اساس این توافق به منظور ازسرگیری فرایند سیاسی برای خاتمه دادن به درگیری در یمن تاکید نمود.

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 خرداد 1401 بروزرسانی: 28 خرداد 1401 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2090

به "ائتلاف سعودی بیش از 100 بار آتش بس در یمن را نقض کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف سعودی بیش از 100 بار آتش بس در یمن را نقض کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید