آشنایی با خواص درمانی در نجف

به گزارش صنایع 90، انگیزه - علوم - انگشتر پوشیدن در فرهنگ ما و به خصوص انگشترهایی که پیشینه و سفارش مذهبی دارند، جایگاه ویژه ای در بین افراد دارد. برخی از سنگ هایی که بر روی رکاب انگشتر نصب می شوند، در اسلام نیز به استفاده از آنها توصیه شده است. از مهمترین این سنگ ها می توان به سنگ فیروزه و سنگ در نجف، اشاره کرد. احادیث بسیار زیادی در مورد این نوع از سنگ ها و فضیلت انگشتر به دست کردن با آن از ائمه اطهار ما شیعیان نقل شده است. در این مطلب قصد داریم، به چند مورد از خواص درمانی سنگ در نجف، بپردازیم و شما را با این سنگ شگفت انگیز آشنا کنیم.

آشنایی با خواص درمانی در نجف

سنگ در نجف

سنگ در نجف یا AGATE، سنگی بسیار صاف و شفاف است و شکل آن بسیار شبیه به شیشه است. این سنگ از گروه سنگ های کوارتز است و از نظر معنوی و مذهبی ارزش خیلی بالایی دارد. در انواعی از این سنگ خط های سیاه رنگی به شکل مو دیده می شود که به آن در مودار می گویند. برای آشنایی با خواص درمانی در نجف، نحوه تشکیل و ساخت این سنگ با ما همراه باشید.

خواص درمانی در نجف

برخی از مهم ترین خواص درمانی در نجف برای سلامت جسم و روان عبارتند از:

  • سنگ در نجف برای درمان کمردرد بسیار مفید است. این سنگ برای افرادی که از دیسک کمر رنج می برند بسیار مؤثر است و درد ناشی از این بیماری را کاهش می دهد.
  • سنگ در نجف پر نور کننده چشم است و از بسکمک از امراض چشمی جلوگیری می کند.
  • از خونریزی های شدید جلوگیری می کند. این سنگ برای بانوان در زمان عادات ماهیانه بسیار مؤثر است و میزان خونریزی و درد ناشی از آن را کاهش می دهد.
  • درمان سردردهای مزمن از مهم ترین خواص درمانی در نجف است. استفاده از این سنگ در انگشتر باعث التیام انواع سر دردها و میگرن هاست.
  • این سنگ پر ارزش بر روی ریه ها هم تأثیر گذار است.
  • این سنگ تأثیر به سزایی در عملکرد سیستم گوارشی دارد.
  • به همراه داشتن سنگ در نجف به خصوص بر روی انگشتر، جریان خون را تحریک می کند و باعث تأثیرات مثبت بر روی آن می شود.
  • سنگ در نجف شنوایی را افزایش می دهد.
  • سنگ در نجف تنظیم کننده مراکزی از بدن است که وظیفه دریافت انرژی دارند و تعادل انرژی را در بدن انسان را به خوبی برقرار می کند.
  • این سنگ در پاکسازی همه چاکراهای بدن نقش مؤثری دارد.
  • سنگ در نجف نماد نیروی ذهن است و به تمرکز و افزایش توانایی های ذهنی و باز نمودن ذهن کمک می کند. از طرفی میزان تمرکز شما بر روی مسائل را تا حد زیادی افزایش می دهد.
  • مهم ترین خواص درمانی در نجف در طب سنتی، رفع کردن خستگی های شدید، کمک به رفع و درمان تورم مفاصل و آسیب های وارده به استخوان هاست. همچنین در درمان افسردگی و درد عضله موثر است.

خواص درمانی در نجف در روایات و احادیث ائمه اطهار

همانطور که گفته شد سنگ در نجف سرشار از خواص درمانی برای بدن است و از این رو درباره شایستگی و ثواب استفاده از سنگ در نجف، روایات و احادیث فراوانی از ائمه اطهار (ع) نقل و بیان شده است. این سنگ باعث تقویت انرژی معنوی در وجود انسان می شود و انرژی های منفی را از اطرافتان دور می کند. به همراه داشتن سنگ در نجف به شما آرامش می دهد.

در روایت و حدیثی از امام صادق (ع) امام ششم شیعیان نقل شده است: در نجف که در شهر نجف اشرف خدا ظاهر می سازد، به راستی که هر فردی انگشتر در نجف در دست خود کند و هر زمان که به آن نگاه کند، خداوند برای هر نگاهی که به این نگین می کند، ثواب یک زیارت حج در نامه اعمال این فرد می نویسد که اجر و ثواب آن معادل با اجر و ثواب عمل پیغمبران و صالحان است. اگر خداوند بر شیعیانش رحمت نداشت، قیمت هر دانه نگین سنگ در نجف به اندازه ای گران می شد که کسی توانایی خرید آن را نداشته باشد، اما خداوند متعال آن را بر شیعیان ارزان قرار داده است و فراوان است و زیاد یافت می شود تا آن که همه شیعیان بتوانند از آن استفاده کنند.

همچنین در روایتی دیگر امام صادق فرموده اند: دوست دارم که هر مؤمنی پنج انگشتر در دست بیندازد از جمله عقیق، فیروزه، یاقوت، حدید صینی و در نجف.

این روایات و دیگر روایاتی که در مورد اهمیت در نجف و انگشتر عقیق از معصومین نقل شده است به خوبی ارزش این سنگ را نشان می دهد.

سنگ در نجف در علم سنگ شناسی

همانطور که اشاره شد سنگ در نجف سنگی بسیار صاف و شفاف و بسیار شبیه به شیشه است. این سنگ از گروه سنگ های کوارتز است که برای سنگ شناسان بسیار آشناست و در سنگ شناسی به آن در کوهی گفته می شود. این سنگ، در رنگ های مختلفی یافت شده و در دنیا به نام های مختلفی شناخته می شود. یکی از انواع این سنگ عقیق است که برای افراد مختلف شناخته شده است و به رنگ های کهربائی، زرد، سفید، جگری، جگری مایل به سیاه و سبز یافت می شود.

سنگ در نجف در در قسمت وادی السلام شهر نجف اشرف در کشور عراق و به دو رنگ شیشه ای بی رنگ و شیشه ای مایل به قرمز یافت می شود. به سنگ دوم که کمی مایل به قرمز است در کشورهای اسلامی در حسینی نیز گفته می شود.

نحوه نگهداری از سنگ در نجف

نگهداری از سنگ در نجف بسیار آسان است. شما می توانید آن را یک بار در هفته در آب جاری بشویید و در معرض تابش نور خورشید قرار دهید. از طرفی مواظب باشید به آن ضربه ای وارد نشود تا مبادا بشکند.

طریقه ساخت سنگ در نجف

جالب است بدانید نحوه ساخت سنگ در نجف، مختص به شهر نجف اشرف واقع در عراق است و چون تنها در این سرزمین می توان آن را تولید کرد، به در نجف شهرت پیدا کرده است. به عبارت دیگر می توان گفت ساخت این سنگ پر ارزش به خواست خدا به دستان شیعیان تولید می شود.

هنگامی که در آغاز سال باران نیسان (منظور اولین بارانی است که در اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت می بارد و خواص درمانی بسیار زیادی دارد)، بر شهر نجف و قبرستان وادی السلام که یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین قبرستان های تاریخ است و قبر تعدادی از پیامبران و بسکمک از مشاهیر، صالحان و بزرگان دین نیز در این قبرستان است، می بارد، خاک این قبرستان (فقط باید خاک وادی السلام استفاده شود) با آب نیسان ترکیب شده و کلوخ هایی ایجاد می شود. سازندگان این سنگ پر ارزش کلوخ ها را خوب صیقل می دهند و سنگ های در نجف را می سازند. از این سنگ به عنوان نگین انگشتر و تسبیح استفاده می شود.

نکته ای که لازم است در انتها در مورد خواص سنگ در نجف اشاره کرد، این است که خاک قبرستان وادی السلام مدفن بسکمک از مؤمنین و دوستداران خدا است. وقتی دری ساخته می شود، این احتمال وجود دارد که در آن میلیون ها سلول که هر کدام از این سلول ها متعلق به یک فرد متدین است، وجود داشته باشد.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1224

به "آشنایی با خواص درمانی در نجف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با خواص درمانی در نجف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید