کوچکترین حسگر دوربین در دنیا رونمایی شد

به گزارش صنایع 90، شرکت سامسونگ از نوعی حسگر دوربین تلفن همراه رونمایی نموده که نسبت به همه حسگرهای کنونی کوچکتر است.

کوچکترین حسگر دوربین در دنیا رونمایی شد

شرکت سامسونگ، از جدیدترین حسگری که برای دوربین تلفن های همراه هوشمند طراحی شده رونمایی کرد.

پهنای این حسگر، کمتر از پنج میلی متر است اما وضوح آن به 43.7 مگاپیکسل می رسد که حتی از وضوح بیشتر دوربین های دیجیتال تک لنزی بازتابی(DSLRs) نیز بیشتر است. پهنای پیکسل هایی که روی این حسگر موسوم به Isocell Slim GH1 قرار گرفته اند، تنها 0.7 است و بدین ترتیب، کوچکترین ابعاد پیکسل را در میان دوربین های تلفن همراه دارد. این حسگر جدید می تواند امکان عکسبرداری با کیفیت عالی را در تلفن های همراه آینده فراهم کند.

مسئله ای که در این میان وجود دارد، این است که پیکسل های کوچک نمی توانند نور زیادی را گردآوری نمایند و کوچک بودن پیکسل، یک ضعف به شمار می رود؛ در نتیجه سامسونگ برای عکسبرداری در شب، چهار پیکسل را با هم ادغام می نماید و تصاویر 12 مگاپیکسلی با وضوح پایین تر و حساسیت نوری بهتر ارائه می دهد.

اگر بیشتر به ثبت ویدئو علاقه دارید، می توانید ویدئوی خود را بدون کاهش چشمگیر در میدان دید که معمولا در حسگرهای دیگر پیش می آید، ثبت کنید.

سامسونگ میخواهد حسگر جدید خود را تا انتها سال به فراوری انبوه برساند؛ در نتیجه شاید تا در سال 2020، امکان ارائه یک تلفن همراه فشرده فراهم گردد که این حسگر را در خود جای داده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 452

به "کوچکترین حسگر دوربین در دنیا رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوچکترین حسگر دوربین در دنیا رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید