کاهش 56 درصدی دبی آب چشمه های لرستان در مرداد ماه (تور ارزان دبی)

به گزارش صنایع 90، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان از کاهش 56 درصدی دبی آب چشمه های این استان در مرداد ماه سال جاری نسبت به بلند مدت اطلاع داد.

کاهش 56 درصدی دبی آب چشمه های لرستان در مرداد ماه (تور ارزان دبی)

با تور ارزان دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

داریوش حسن نژاد در نشست با رئیس حوضه آبریز رودخانه های کرخه و مرزی غرب به همراه معاون و مدیر این حوزه، با ارائه گزارش کاملی از شرایط منابع آبی لرستان گفت: دبی چشمه های انتخابی استان در مرداد ماه سال جاری نسبت به بلند مدت حدود 56 درصد کاهش داشته و در این بین چشمه های انتخابی حوضه کرخه در استان لرستان در مرداد ماه 1401 نسبت به دوره بلندمدت حدود 73 درصد کاهش داشته و دبی چشمه های انتخابی حوضه کارون بزرگ در استان لرستان در مرداد ماه 1401 نسبت به بلندمدت حدود 18 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: بارش برف در پاییز سال آبی 1401-1400 نسبت به پاییز سال گذشته حدود 26 درصد کاهش یافته و پوشش برف سال آبی جاری نسبت به میانه طول دوره آماری در فصل های پاییز و بهار به ترتیب 27 و 33 درصد کاهش و در زمستان حدود سه درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان اضافه نمود: بیشترین پوشش برف را در دو سال آبی 98-97 و 99-98 داشتیم که با توجه به متوالی بودن این دو سال تأثیر قابل توجهی بر روی آبدهی چشمه های اطراف سفید کوه داشته است.

منبع : مهر

خبرنگاران لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2161

به "کاهش 56 درصدی دبی آب چشمه های لرستان در مرداد ماه (تور ارزان دبی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 56 درصدی دبی آب چشمه های لرستان در مرداد ماه (تور ارزان دبی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید