ویدئو ، رسانه ها و راه های جلب اعتماد مخاطب
به گزارش صنایع 90، همه رسانه ها مطابق با اهداف و منافع مادی و معنوی مالکان آن رسانه پیغام فراوری می نمایند و هر یک از آن ها راه های مختلفی را برای جلب توجه مخاطبان خود دارند.
![ویدئو ، رسانه ها و راه های جلب اعتماد مخاطب ویدئو ، رسانه ها و راه های جلب اعتماد مخاطب](https://sanaye-90.ir/upload/2022/07/10/d4fb66c47715bb5b-00a338f183e70ad-232cd739aa9d8a.jpg)
به گزارش گروه سوادرسانه خبرنگاران، در دنیای امروز، رسانه ها بخش مهمی از تصور ما از دنیای واقعی را شکل می دهند. رسانه ها برای جلب توجه و اعتماد مخاطب همیشه با هم رقابت می نمایند. این رقابت درباره بازنمایی و روایت یک رویداد معین به قدری جدی است که به آن جنگ روایت ها می گویند. در این جهت، رسانه ها از روش های مختلفی برای اعتمادسازی استفاده می نمایند: کوشش برای اولین بودن در مخابره خبر، ادعای بی طرفی، داشتن خبرنگار در صحنه، شاهد عینی و استفاده از کارشناسان و بسیاری از روش های دیگر. همه این روش ها برای این است که شما به رسانه اعتماد کنید و روایت آن ها از واقعیت را باور داشته باشید. آیا به نظر شما این دلایل برای اعتماد و باور یک رویداد و درستی آن کافی است؟ شما به عنوان مخاطب فعال باید یادتان باشد که اولاً هیچ کس همه چیز را به شما نمی گوید و حتماً ضروری است که رسانه های مختلف را آنالیز کنید. دوم اینکه هر رسانه ای با هر ادعایی در چارچوب تأمین منافع مادی و معنوی مالکان آن رسانه پیغام فراوری می نماید. پس حتماً ضروری است که مالکان رسانه ها و منافعشان را بشناسید.
در ادامه این ویدئو را ببینید:
منبع: خبرگزاری فارس