هر آنچه درباره کاشت ناخن ژله ای باید بدانید

به گزارش صنایع 90، خبرنگاران: تا همین چند وقت پیش، اگر ناخن هایی کشیده و زیبا می خواستید، کاشت ناخن های اکریلیک، تنها راه ممکن بود. ناخن اکریلیک که آن را بیشتر با نام ناخن مصنوعی می شناسیم. ناخن مصنوعی که در گذشته استفاده می شد، ویژگی خاصی نداشت و تکه پلاستیکی بود که به حالت ناخن شکل گرفته بود.

هر آنچه درباره کاشت ناخن ژله ای باید بدانید

این امر باعث می شد تا ناخن های مصنوعی قدیمی، به لحاظ زیبایی حرفی برای گفتن نداشته باشند. اما امروزه انواعی از ناخن های مصنوعی را در بازار شاهد هستیم که ظاهری کاملا طبیعی دارند و از استقامت خوبی هم برخوردار هستند.

عبارت اکریلیک در این گونه ناخن ها، مخفف واژه متاکریلات است. متاکریلات از ترکیب مونومر مایع و پودر پلیمر به دست می آید. پودر پلیمر به کار رفته در ناخن های مصنوعی را شیمی دان ها به اختصار PMMA می نامند. حضور این ماده شیمیایی به دوام و استقامت ناخن های مصنوعی یاری می نماید. مونومر مایع زمانی که در مجاورت پودر پلیمر قرار می گیرد، باعث ایجاد واکنش و فراوری فیبر می گردد، در نهایت هم پس از خشک شدن، حالتی همانند حالت ناخن طبیعی را بر روی پوست خواهیم دید.

اما امروزه اگر ناخن های زیبا و جذاب بخواهید، انتخاب های بیشتری دارید که یکی از آن ها کاشت ناخن ژله ای است.

ناخن ژله ای به خودی خود تکنیک جدیدی نیست، اما علی رغم متداول بودن لاک های ژله ای، تکنیک کاشت ناخن ژله ای نسبتا ناشناخته است. بالاخره کاشت ناخن ژله ای چیست و چه تفاوتی میان کاشت ناخن ژله ای و کاشت ناخن اکریلیک وجود دارد؟

کاشت ناخن ژله ای چگونه است؟

کاشت ناخن ژله ای و اکریلیک عین هم نیستند، اما شباهت هایی به هم دارند. اکریلیک یک فرایند دو مرحله ای است که شامل ترکیب مایعی با پودر منومر و خمیر درست کردن و این خمیر را به شکل ناخن درآوردن، و سپس در معرض هوا خشک شدن می گردد. اما در کاشت ناخن ژله ای از ژل سخت استفاده شده و ناخن در معرض اشعه UV قرار می گیرد. ژل سخت، معمول ترین نوع ژل است که برای کاشت ناخن ژله ای به کار می رود، اما جدا کردن آن کمی سخت تر است.

کاشت ژله ای به نسبت کاشت پودری نازک تر، واقعی تر و ظریف تر است و در عین حال گران تر از کاشت اکریلیک می باشد. این کاشت با آب و هوای مرطوب سازگاری بیشتری دارد و ماندگاری آن در هوای مرطوب بیشتر است و به طور معمول این نوع کاشت در هوای خشک ترک برمی دارد. در این روش مواد ژل به صورت آماده خریداری شده و آن را بعد از مواد ضد قارچ روی ناخن می گذارند و در دستگاه یووی قرار می دهند تا خشک گردد.

کاشت ناخن ژله ای برای چه کسانی مناسب تر است؟

این کاشت برای افرادی که ناخنی ظریف و براق می خواهند، از حساسیت یا ناراحتی تنفسی (آسم) رنج می برند و همچنین در مناطق مرطوب زندگی می نمایند مناسب می باشد. برای ماندگاری بیشتر این کاشت احتیاج به توانایی های یک ناخن کار حرفه ای و مواد مناسب و خشک نبودن آب و هوا است.

مزایای کاشت ناخن ژله ای

  • مواد مورد استفاده در این روش برخلاف کاشت ناخن پودری، بدون بو است.
  • مواد کاشت ناخن ژله ای معمولا غیر سمی است.
  • ناخن کاشته شده با روش ژلی ظریف تر و طبیعی تر از ناخن کاشته شده به روش پودری است و به همین دلیل، ظاهر طبیعی تر و واقعی تری روی ناخن ایجاد می نماید.
  • روش کاشت ناخن ژله ای سریع تر انجام می گردد و راحت تر نیز هست.
  • کاشت ناخن ژله ای به ترمیم کمتری احتیاج دارد.
  • از این روش می توان به عنوان کاور ناخن نیز استفاده کرد.

معایب کاشت ناخن ژله ای

  • کاشت ناخن ژله ای معمولا گران تر از سایر روش های کاشت ناخن است.
  • تعداد سالن هایی که خدمات مربوط به این نوع کاشت ناخن را به مشتریان ارائه می دهند کمتر است.
  • دستگاه مخصوص این روش از کاشت ناخن معمولا دارای اشعه ماورا بنفش بوده و برای پوست بسیار مضر است.
  • همانطور که گفته شد کاشت ناخن ژله ای ظاهری ظریف تر و طبیعی تر دارد. اگر به هر دلیلی مایل باشید ناخن ژله ای را بردارید، حذف این ژل از روی ناخن کاری وقت گیر و سخت خواهد بود و ممکن است باعث ضعیف شدن ناخن هم بگردد.
  • برای برداشتن کاشت ناخن ژله ای حتما باید به سالن های مخصوص مراجعه گردد و این کار توسط تکنیسین ناخن انجام می گردد و نباید این کار را خودتان در خانه انجام دهید.
منبع: برترین ها
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1090

به "هر آنچه درباره کاشت ناخن ژله ای باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه درباره کاشت ناخن ژله ای باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید