مرمت کامل خانه تاریخی سیدزکی در سنندج

به گزارش صنایع 90، معاون میراث فرهنگی استان کردستان از مرمت کامل خانه تاریخی سیدزکی در شهرستان سنندج طی سال 98 اطلاع داد.

مرمت کامل خانه تاریخی سیدزکی در سنندج

جهت دریافت خدمات حیاط سازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، محمد رشیدی گفت: خانه سید زکی کریمی از بناهای تاریخی متعلق به اواخر قاجاریه است که در محله قلعه چهارلان سنندج قرارداد و مراحل مرمت آن از ابتدای سال 98 آغاز و اسفند به سرانجام رسید.

او اضافه نمود: این بنا متعلق به بخش خصوصی بوده و در سنوات گذشته در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، در طبقه اول آن از کنسول های چوبی و تزئینات آجری و چوبی استفاده شده و زیبایی خاصی به محله قلعه چهارلان داده است.

معاون میراث فرهنگی استان کردستان توضیح داد: این بنا با توجه به متروکه بودن متأسفانه دچار صدمات سازه ای و منظری شده بود که خوشبختانه این اداره کل از محل اعتبارات استانی بااعتباری بالغ بر 500میلیون ریال نسبت به دفع خطر، حفاظت و مرمت اضطراری این بنای تاریخی اختصاص داد.

او اعلام کرد: ازجمله کارهای اجرا شده می توان به لایه برداری کامل سقف چوبی پوسیده و تخریب شده طبقه اول بنا، استحکام بخش دیواره های خشتی و آجری معیوب، بازسازی کامل سقف چوبی طبقه اول و اجرای ایزوگام بام و استحکام بخشی پایه های مغازه و اجرای پاسار آجری اشاره نمود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 824

به "مرمت کامل خانه تاریخی سیدزکی در سنندج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت کامل خانه تاریخی سیدزکی در سنندج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید