مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان؛ جایگزینی سوخت مناسب در روستاهاالزامی است

به گزارش صنایع 90، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت:طرح جایگزینی سوخت مناسب به جای بوته و هیزم، یکی از طرح های اثرگذار اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان؛ جایگزینی سوخت مناسب در روستاهاالزامی است

به گزارش ؛ مهدی رجبی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: 320 روستا و 140 سکونتگاه عشایری در استان کرمان از هیزم جنگلی و بوته های مرتعی برای پخت وپز، گرم کردن منازل، حمام و دیگر احتیاج های خود استفاده می نمایند.

وی اضافه نمود: سالانه حدود 2000 تُن هیزم و بوته برای این مصارف سوزانده می گردد که این مقدار برداشت هیزم باعث تخریب جنگل ها و مراتع در سطحی حدود 30000 هکتار می گردد.

وی توضیح داد: یکی از پروژه های اثرگذار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، خرید و توزیع اقلام گرمایشی مانند: تنور گازی، اجاق گاز، والور، اجاق نفتی، آبگرمکن و چراغ خورشیدی، بین مصرف نمایندگان روستایی و عشایری می باشد.

رجبی زاده اعلام کرد: یکی دیگر از حرکت هایی که در این رابطه پیگیر و دنبال آن بوده ایم، احداث صندلی توزیع سوخت فسیلی نفت و گاز سیلندر در روستا ها بوده است.

وی بیان داشت: در امسال 1100 خانوار ساکن در روستا ها و سکونتگاه ها از مزایای این طرح استفاده نموده اند که این امر باعث شده از برداشت حدود 500 تُن هیزم جلوگیری و حدود 4000 هکتار از جنگل های گرمسیری و سردسیری از تخریب محافظت بشوند.

ح

سوخت مناسب در روستاها جایگزین هیزم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 169

به "مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان؛ جایگزینی سوخت مناسب در روستاهاالزامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان؛ جایگزینی سوخت مناسب در روستاهاالزامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید