لزوم استفاده از آبیاری تحت فشار در اراضی تشنه خوزستان

به گزارش صنایع 90، خبرنگاران/خوزستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برای جلوگیری از هدررفت آب باید سیستم های آبیاری تحت فشار در انواع مختلف و به صورت نوین اجرایی شوند؛ در بعضی روش ها تا 70 درصد در مصرف آب صرفه جویی می گردد.

لزوم استفاده از آبیاری تحت فشار در اراضی تشنه خوزستان

خدارحم امیری زاده در مراسم افتتاحیه پروژه 142 هکتاری آبیاری تحت فشار شهرستان شادگان که امروز (اول تیرماه) در دهستان دریسیه شادگان برگزار گردید، اظهار کرد: پروژه آبیاری تحت فشار شادگان، الگویی برای کشاورزان استان خوزستان است.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه نمود: آب، مهمترین نهاده بخش کشاورزی است و باید با استفاده صحیح، قدر ذخایر آبی را بدانیم و پروژه های آبیاری تحت فشار به این منظور اجرایی می شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: زمین های زیادی در خوزستان وجود دارد که تشنه و نیازمند آب هستند و اگر بخواهیم از شیوه های قدیمی برای آبیاری استفاده کنیم، ذخایر آبی بسیار زیادی به هدر می رود.

امیری زاده اضافه نمود: برای جلوگیری از هدررفت آب باید سیستم های آبیاری تحت فشار در انواع مختلف و به صورت نوین اجرایی شوند؛ در بعضی روش ها تا 70 درصد در مصرف آب صرفه جویی می گردد.

وی توضیح داد: با توجه به مصرف بسیار کم آب در روش های آبیاری تحت فشار، می توانیم سطح بیشتری را زیر کشت ببریم و شاهد افزایش بهره وری در اراضی کشاورزی استان خوزستان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خوزستان، استانی است که حتما باید از سیستم های نوین آبیاری استفاده کند تا شاهد ارتقای بهره وری در مزارع باشیم. از همه کشاورزان دعوت می کنیم از این طرح ها و اعتبارات ملی استفاده و استقبال نمایند.

امیری زاده گفت: در امسال سهمیه خوزستان در آبیاری تحت فشار، 4 هزار هکتار است و تا به امروز یک هزار و 800 هکتار از این مقدار، در حال انجام است. امیدواریم با استقبال کشاورزان از این طرح، شاهد ارتقای سطوح آبیاری تحت فشار باشیم.

به گزارش خبرنگاران، امروز پروژه 142 هکتاری آبیاری تحت فشار شهرستان شادگان در دهستان دریسیه افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1756

به "لزوم استفاده از آبیاری تحت فشار در اراضی تشنه خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم استفاده از آبیاری تحت فشار در اراضی تشنه خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید